Pomagamo slovenskim živilcem
"Akcija Slovenija, moja dežela je namenjena zgolj pospeševanju prodaje slovenskih izdelkov na policah Spara. Naš cilj je dobronameren," pravi Igor Mervič.
Ljubljana - »Lansko poslovanje Spara Slovenija ocenjujemo za uspešno, saj smo dosegli 713 milijonov evrov bruto prometa ali 2,8 odstotka več kot leto prej. Z drugimi besedami to pomeni, da smo povečali tržni delež, kar je naš osnovni cilj,« je na redni letni novinarski konferenci povedal direktor Igor Mervič. Čeprav odgovarja na vsa vprašanja, pa tudi tokrat tradicionalno ni izdal višine dobička, kakor tudi ne investicij v letu 2012.
Zato pa poudarja, da že tri leta investirajo manj kot leta prej (okoli 20 milijonov evrov oziroma manj od tekočega denarnega toka). Veliko pozornosti namenjajo likvidnosti, ki jo Mervič ocenjuje za rak rano slovenskega gospodarstva. »Vse naše dobavitelje plačujemo po dogovorih, povprečno v 15 do 30 dneh, točno na dan zapadlosti, kar ocenjujemo za družbeno odgovorno ravnanje.«
Med slovenskimi kupci čutijo veliko nezaupanje v prihodnost, raziskave namreč kažejo, da se je povečal delež pesimističnih pričakovanj in tudi tistih, ki osebno (zaradi izgube službe) čutijo recesijo. »Tudi srednji sloj čuti recesijo, zato kupujejo racionalno in premišljeno, z listkom v roki. Po drugi strani se krepi tudi delež tistih, ki ne omejuje porabe. Oboje kaže na to, da se spreminjajo nakupovalne navade tako pri nas kot v tujini,« pojasnjuje Igor Mervič.
Tako kot v tujini tudi v Sloveniji raste delež prodanih trgovinskih znamk (najbolj znane Sparove so Spar in S-budget). V tujini se ta odstotek giblje tudi okoli štiridesetih odstotkov celotne prodaje, v slovenskem Sparu okoli dvajsetih odstotkov. »Ob dvajsetletnici Spara Slovenija smo slovenske izdelke označili s Slovenija, moja dežela. Komentarji so različni, odzivi kupcev in dobaviteljev pa pozitivni. Zakaj smo šli v akcijo? Ker podjetje vodimo Slovenci, ker želimo pomagati slovenski predelovalni industriji, ker želimo pospešiti prodajo slovenskih izdelkov in ker želimo, da bi krizo vsi skupaj hitreje in bolje preživeli,« razloge za akcijo, ki je sprožila burne odzive, upravičuje direktor Mervič.
Pravi, da so le potrebovali prepoznaven znak in odmevno akcijo, ki so jo tudi dobili. Danes Spar Slovenija sodeluje s sedemdesetimi slovenskimi proizvajalci, delež slovenskih proizvodov na prodajnih policah se giblje med šestdesetimi in sedemdesetimi odstotki. »Kako pa naj bo drugače? Kruh pečemo po Sloveniji in dodajamo tudi regionalne znamke, mlečni izdelki so slovenski, enako tudi jajca in še številni drugi izdelki. Naši nameni so dobronamerni,« dodatno razloži direktor.
Danes je v Sparu 4300 sodelavcev, za prihodnost ima Igor Mervič dva scenarija, boljšega in slabšega. Ker ne ve, kako se bo leto odvilo, ju ni razkril, le to, da bi radi rasli hitreje od konkurence in s tem pridobivali tržni delež. Tudi z novimi investicijami v trgovine. Kje? Ne pove.