Ujemanje prostora in časa
Test: Ford C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Že pred slabim desetletjem, ko so na ceste pripeljali prvo generacijo C-Maxa, so pri Fordu govorili, da je njihov kompaktni enoprostorec drugačen in bolj dinamičen od bližnjih tekmecev. Z naslednikom so vajo še enkrat ponovili in z avtomobilom, ukrojenim v hišnem kinetičnem slogu, naredili družinski štirikolesnik, ki ob prostornosti in prilagodljivosti premore tudi dovolj športnosti. Agresivnejši kot pri predhodniku je predvsem sprednji del, ki je precej približan k tlom, odločnejše so tudi bočne linije, zadnji del zaznamujejo položna vrata in velike luči.
Pravzaprav se na prvi pogled zdi, da je v C-Maxu več športne krvi kot družinske pripadnosti in tako kaže tudi prostornina prtljažnika, ki ni v razrednem vrhu, ampak zgolj v sivem povprečju, tudi ko je zložena celotna druga vrsta sedežev. Toda potniška kabina je dovolj prostorna za štiričlansko družino, medtem ko je peti potnik na sredinskem zadnjem sedežu nekoliko bolj utesnjen, kajti prostora v širino začne postopoma zmanjkovati.
Sprednja sedeža sta blizu odličnosti, saj ju je mogoče dobro nastaviti in dovolj čvrsto oprijemata telo. Dobri občutki se nadaljujejo tudi pri armaturni plošči, ki je oblikovana mladostno, morda za družinske poglavarje srednjih let celo nekoliko preveč drzno. Občutka pretirano cenene plastičnosti se sicer ni mogoče znebiti, vendar preglednost in osvetlitev merilnikov, razporejenost stikal, učinkovitost klimatske naprave in delovanje radijskega sistema v celoti zapuščajo pozitiven vtis.
V motorni paleti je kar nekaj novosti, med drugim tudi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem, ki temu avtomobilu še dodatno poudari njegov športni karakter. Ta pogonski stroj, ki se zažene s pritiskom na gumb, zna ugajati predvsem bolj dinamičnim voznikom, saj navkljub tihemu delovanju iz sebe iztisne celo nekaj več, kot obetajo številke. Za vožnjo je prijeten predvsem zaradi spodobne zaloge navora, ki je na voljo že pri dokaj nizkih vrtljajih in se lahko meri z dizelskimi sorodniki, a tudi pri naglem pospeševanju ni od muh. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom delujeta zelo usklajeno, bencinska žeja pa glede na težnostno obremenjevanje stopalke za plin sega od še sprejemljive do zmerne požrešnosti.
Tudi pri legi na cesti C-Max deluje zelo suvereno; podvozje je zasnovano tako, da je nagibanja karoserije v ovinkih zelo malo, tudi vodljivost je lahkotna. Čvrstost podvozja je nekoliko moteča le, ko se kolesa znajdejo v stiku s kratkimi grbinami, kajti takrat nekoliko trpi potniško udobje.
Gledano v celem pa je C-Max ne samo med zvezdami kompaktnega enoprostorskega razreda, ampak nedvomno tudi eden najbolj posrečenih avtomobilov v Fordovi hiši.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,380, š. 1,851, v. 1,626 m, medosje 2,648 m
Prostornina prtljažnika: 432/1390
Teža (prazno v./ dovoljena): 1385/1900 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1596 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 5750
Največji navor pri v/min: 270 pri 1900
Najvišja hitrost: 204 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,2/ 5,3/ 60 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 154 (Euro V)
Maloprodajna cena: 22.540 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana