Sprenevedanje z zelenim
Test: Škoda Yeti 1,6 TDI CR Greenline
Škoda Yeti se kot manjši športni terenec že nekaj časa umešča v razred, ki je za to češko avtomobilsko tovarno še pred nekaj leti predstavljal bolj vesolje kot realnost. Izkušnje kažejo, da je med kupci dovolj zanimanja tudi za dvokolesno gnano različico, zanimivo pa bo videti, ali so dovzetni tudi za okolju prijazno izvedbo, ki ji pri Škodi pripenjajo oznako greenline. Pri pravih terenskih avtomobilih se zdi izbira pogona na dve kolesi kar nekakšna pregreha, res pa je tudi, da se velika večina njihovih uporabnikov le redko zapelje z asfalta na brezpotje. Dvokolesno gnani Yeti je tako v prvi vrsti solidno prostoren družinski avtomobil, ki premore dobro odmerjena sprednja sedeža, udobno zadnjo klop in prostoren prtljažnik, ki ga je mogoče iz osnovnih 410 litrov še izdatno povečati. Pri podrtih zadnjih sedežih gre v Yetijev prtljažnik brez večjih težav tudi kolo ali kakšen drug večji športni rekvizit, kajpak pa je zmožen sprejeti tudi kakšen zajetnejši kos prtljage ali tovora. Voznikovo delovno mesto je urejeno, pohvale gredo solidno nastavljivemu volanskemu obroču, preglednim merilnikom in logično razporejenim stikalom. Glede 1,6-litrskega turbodizelskega motorja pravzaprav ni velikih pripomb ali pomislekov. Kljub sorazmerni papirnati zmogljivostni šibkosti, dokaj suvereno opravlja svoje delo, ima dovolj energije za prožno in lahkotno vožnjo, malenkostna šibkost pa se pokaže le pri naglem prehitevanju v primerih polne težnostne obremenitve. Kajpak so v prid nižjih škodljivih izpustov dodali gumb za samodejno ugašanje in ponoven zagon; sistem je seveda mogoče tudi izključiti. Vse ostalo je pri Yetiju bolj ali manj znano, torej voznik lahko računa, da se bo avtomobil z velikimi kolesi dobro držal cestne podlage, da bo v ostrih ovinkih le predvidljivo uhajal z začrtane smeri in da ni bojazni, da bi že vsak cestni kamenček udaril v karoserijsko dno. Ker pa je Yeti Greenline za poltretji centimeter bližje tlom kot ostale različice, se postavlja pod vprašaj njegov terenski karakter. Vprašanje je pravzaprav še več, na primer, ali je res treba tako zagrizeno podlegati zelenim pritiskom, ali pa gre za nekakšno sprenevedanje, ker je okoljska zavest pač zelo »in«. Kakorkoli že, še vedno se zdi smiselno skupaj s terenskim avtomobilom imeti tudi štirikolesni pogon in soliden pogonski sklop. Ali pa pozabiti na tovrstne štirikolesnike.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 176 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 4,2/ 4,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 18.999 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana