Sprenevedanje z zelenim

Test: Škoda Yeti 1,6 TDI CR Greenline

Škoda Yeti se kot manjši športni terenec že nekaj časa umešča v razred, ki je za to češko avtomobilsko tovarno še pred nekaj leti predstavljal bolj vesolje kot realnost. Izkušnje kažejo, da je med kupci dovolj zanimanja tudi za dvokolesno gnano različico, zanimivo pa bo videti, ali so dovzetni tudi za okolju prijazno izvedbo, ki ji pri Škodi pripenjajo oznako greenline. Pri pravih terenskih avtomobilih se zdi izbira pogona na dve kolesi kar nekakšna pregreha, res pa je tudi, da se velika večina njihovih uporabnikov le redko zapelje z asfalta na brezpotje. Dvokolesno gnani Yeti je tako v prvi vrsti solidno prostoren družinski avtomobil, ki premore dobro odmerjena sprednja sedeža, udobno zadnjo klop in prostoren prtljažnik, ki ga je mogoče iz osnovnih 410 litrov še izdatno povečati. Pri podrtih zadnjih sedežih gre v Yetijev prtljažnik brez večjih težav tudi kolo ali kakšen drug večji športni rekvizit, kajpak pa je zmožen sprejeti tudi kakšen zajetnejši kos prtljage ali tovora. Voznikovo delovno mesto je urejeno, pohvale gredo solidno nastavljivemu volanskemu obroču, preglednim merilnikom in logično razporejenim stikalom. Glede 1,6-litrskega turbodizelskega motorja pravzaprav ni velikih pripomb ali pomislekov. Kljub sorazmerni papirnati zmogljivostni šibkosti, dokaj suvereno opravlja svoje delo, ima dovolj energije za prožno in lahkotno vožnjo, malenkostna šibkost pa se pokaže le pri naglem prehitevanju v primerih polne težnostne obremenitve. Kajpak so v prid nižjih škodljivih izpustov dodali gumb za samodejno ugašanje in ponoven zagon; sistem je seveda mogoče tudi izključiti. Vse ostalo je pri Yetiju bolj ali manj znano, torej voznik lahko računa, da se bo avtomobil z velikimi kolesi dobro držal cestne podlage, da bo v ostrih ovinkih le predvidljivo uhajal z začrtane smeri in da ni bojazni, da bi že vsak cestni kamenček udaril v karoserijsko dno. Ker pa je Yeti Greenline za poltretji centimeter bližje tlom kot ostale različice, se postavlja pod vprašaj njegov terenski karakter. Vprašanje je pravzaprav še več, na primer, ali je res treba tako zagrizeno podlegati zelenim pritiskom, ali pa gre za nekakšno sprenevedanje, ker je okoljska zavest pač zelo »in«. Kakorkoli že, še vedno se zdi smiselno skupaj s terenskim avtomobilom imeti tudi štirikolesni pogon in soliden pogonski sklop. Ali pa pozabiti na tovrstne štirikolesnike.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 176 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 4,2/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 18.999 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / četrtek, 17. oktober 2013 / 00:53

Trnulje za »zaspanulje«

Speča pravljična lepotica Trnuljčica je sto let dremala v gradu, ki ga je obraslo trnje. Ko bi vile vedele, da je rešitev za predolg spanec oz. pretirano utrujenost tako blizu, bi se gotovo prej zbudi...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / ponedeljek, 9. januar 2012 / 07:00

Anketa: V Pirničah dočakali avtobus

S 3. januarjem je začela voziti nova linija mestnega potniškega prometa številka 15 (Stanežiče-Zgornje Pirniče). V četrtek je bil slavnostni dogodek na končni postaji pri gostilni Mihovec v Zg. Pirnič...

Jesenice / ponedeljek, 9. januar 2012 / 07:00

Loto dobitek obogatil proračun

Jesenice - Tik pred novim letom je proračun za leto 2012 dobila tudi Občina Jesenice. Prihodki proračuna bodo znašali 25,3 milijona evrov, odhodki 29,4 milijona evrov, proračunsk...

GG Plus / ponedeljek, 9. januar 2012 / 07:00

Kolimske zgodbe

Kolimske zgodbe Varlama Šalamova so gotovo ena najbolj pretresljivih knjig, kar sem jih bral. Mogoče tudi zato, ker sem jih prebiral med božično-novoletnimi prazniki. V času tor...

GG Plus / ponedeljek, 9. januar 2012 / 07:00

V Belgiji sem najbolj pogrešal hribe

Ivan Bizjak, doma z Zgornje Bele, je imel od leta 2004 najvišji položaj za komisarjem, ki ga v evropskih institucijah zasedajo Slovenci. Kot generalnega direktorja direktorata za pravosodje in notranj...

Nasveti / ponedeljek, 9. januar 2012 / 07:00

Nevarne ženske

Begine ... Kdo so begine? ... Prvikrat sem poskušala zvedeti čim več o njih, ko sem v devetdesetih letih prevajala Fuentesovo Terro nostro (DZS, 1991), v kateri se eno izmed poglavij i...