Sprenevedanje z zelenim

Test: Škoda Yeti 1,6 TDI CR Greenline

Škoda Yeti se kot manjši športni terenec že nekaj časa umešča v razred, ki je za to češko avtomobilsko tovarno še pred nekaj leti predstavljal bolj vesolje kot realnost. Izkušnje kažejo, da je med kupci dovolj zanimanja tudi za dvokolesno gnano različico, zanimivo pa bo videti, ali so dovzetni tudi za okolju prijazno izvedbo, ki ji pri Škodi pripenjajo oznako greenline. Pri pravih terenskih avtomobilih se zdi izbira pogona na dve kolesi kar nekakšna pregreha, res pa je tudi, da se velika večina njihovih uporabnikov le redko zapelje z asfalta na brezpotje. Dvokolesno gnani Yeti je tako v prvi vrsti solidno prostoren družinski avtomobil, ki premore dobro odmerjena sprednja sedeža, udobno zadnjo klop in prostoren prtljažnik, ki ga je mogoče iz osnovnih 410 litrov še izdatno povečati. Pri podrtih zadnjih sedežih gre v Yetijev prtljažnik brez večjih težav tudi kolo ali kakšen drug večji športni rekvizit, kajpak pa je zmožen sprejeti tudi kakšen zajetnejši kos prtljage ali tovora. Voznikovo delovno mesto je urejeno, pohvale gredo solidno nastavljivemu volanskemu obroču, preglednim merilnikom in logično razporejenim stikalom. Glede 1,6-litrskega turbodizelskega motorja pravzaprav ni velikih pripomb ali pomislekov. Kljub sorazmerni papirnati zmogljivostni šibkosti, dokaj suvereno opravlja svoje delo, ima dovolj energije za prožno in lahkotno vožnjo, malenkostna šibkost pa se pokaže le pri naglem prehitevanju v primerih polne težnostne obremenitve. Kajpak so v prid nižjih škodljivih izpustov dodali gumb za samodejno ugašanje in ponoven zagon; sistem je seveda mogoče tudi izključiti. Vse ostalo je pri Yetiju bolj ali manj znano, torej voznik lahko računa, da se bo avtomobil z velikimi kolesi dobro držal cestne podlage, da bo v ostrih ovinkih le predvidljivo uhajal z začrtane smeri in da ni bojazni, da bi že vsak cestni kamenček udaril v karoserijsko dno. Ker pa je Yeti Greenline za poltretji centimeter bližje tlom kot ostale različice, se postavlja pod vprašaj njegov terenski karakter. Vprašanje je pravzaprav še več, na primer, ali je res treba tako zagrizeno podlegati zelenim pritiskom, ali pa gre za nekakšno sprenevedanje, ker je okoljska zavest pač zelo »in«. Kakorkoli že, še vedno se zdi smiselno skupaj s terenskim avtomobilom imeti tudi štirikolesni pogon in soliden pogonski sklop. Ali pa pozabiti na tovrstne štirikolesnike.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 176 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 4,2/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 18.999 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / ponedeljek, 12. september 2016 / 09:44

Odprli bodo novo krožišče

Škofja Loka – Ta teden bodo slovesno odprli novo krožno križišče južne dovozne ceste v industrijsko cono na Trati-sever. Krožišče in južna dovozna cesta s pripadajočo komunalno infrastrukturo omogo...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Včasih je ravno obratno

Vsi so se norčevali iz mojega šepanja

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Nevihta sladkih rož

Pa smo jo dobili: antologijo slovenske poezije 20. stoletja, 372 pesmi 103 avtorjev na 650 straneh. Nevihta sladkih rož je naslov te imenitne knjige, pesmi je izbral in uredil Peter Kolšek, izdala Štu...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Sedmica: Na robu kulturnega

Hm. Stanje duha v Sloveniji ni bistveno drugačno, kot je bilo v prejšnjem stoletju. Recimo. Če bi si želeli na Blejskem otoku baročno cerkvico, postavljeno na gotskih temeljih in posve...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Med sosedi 23

Sredi preteklega tedna je avstrijsko Ustavno sodišče objavilo nove odločbe o dvojezičnih krajevnih napisih na Koroškem, s katerimi razširja seznam krajev, v katerih bi morale stati dv...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Iz starih časov: Lačne terice

Delo teric je bilo naporno, zato so se morale pred teritvijo in med njo dobro podpreti. Delo je bilo enolično, a ne dolgočasno, dogajale so se prav zabavne reči. Eno od zgodb nam je ohra...