Dodatne začimbe
Test: Citroën C5 Tourer 2.2 HDI BVA Exclusive
Kdor je misli, da francoski avtomobili ne bodo vsaj malo podobni nemškim, se mora ugrizniti v jezik. Zgledovanje po uspešnih je namreč tudi v avtomobilski industriji samoumevno, če ne že kar nujno, saj proizvajalci skušajo kupcem čim bolj zlesti pod kožo. In to že nekaj časa velja tudi pri Citroënu, kjer so se z zadnjo generacijo modela C5 izneverili tradicionalizmu predhodnika in postavili kar nekaj novih smernic. To je še bolj očitno pri kombijevski karoserijski različici z oznako tourer, saj se predvsem na zadnjem delu neprikrito spogleduje z germanskimi oblikovnimi smernicami. Ampak nič zato, kajti C5 tourer še naprej ostaja pravi Citroën z udobno potniško kabino, napredno tehnologijo, samosvoje oblikovano armaturno ploščo in še bolj samosvojim volanom, ki ima fiksno sredico.
Vse drugo naj bi bilo uporabnikom v veselje in ponos. Prtljažni prostor je s 533 osnovnimi litri naklonjen prevozu večje količine družinske prtljage, čeprav se s prostornino ne uvršča nikamor drugam kot v sivo povprečje, in to velja tudi ob podrti zadnji klopi, ko gre vanj za ped manj kot poldrugi kubični meter. Prestiž dokazuje električno odpiranje prtljažnih vrat, ki gre skupaj z najvišjim nivojem opreme, pohvale vredni so uporabljeni materiali in kakovost izdelave.
Od pogonskih strojev je 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik povsem suveren, skupaj s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom tvorita kombinacijo, ki obeta odlične vozne dosežke, kajti ta motor suvereno obvladuje dinamično potovalno vožnjo; voznika zadovoljuje z dobro razporejenim navorom in ne nazadnje tudi s skromnostjo pri porabi goriva, dovolj energije je na voljo tudi takrat, ko je avtomobil težnostno bolj obremenjen.
Drugačen kot pri predhodniku je tudi občutek odzivanja podvozja, kajti vzdolžnega nihanja karoserije je občutno manj, a kljub temu je vzmetenje naravnano predvsem na udobje. Ob tem je seveda samoumevna tudi zanesljiva lega na cesti, ki vozniku dovoljuje tudi precej bolj dinamično vožnjo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2179 ccm
Največja moč pri v/min: 150 kW/204 KM
Najvišja hitrost: 230 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Maloprodajna cena: 38.150 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper