Drobne pozornosti z velikim sporočilom
Pred vrati je veseli december, mesec praznovanj pa tudi obdarovanj. Pravila o tem, kaj podariti, seveda ni, a eno vseeno velja - podarite premišljeno in iz srca.
V našem koledarju ni meseca, ki bi nase opozarjal tako zavzeto, kot to dela december. Lučke na vsakem koraku, bolj sproščeno ozračje, vesela pričakovanja, skrite želje in seveda darila – praznovanje novega leta smo pač raztegnili kar na cel mesec. »Najlepši čas v letu!« se prihajajočih tednov veseli večina. »Ko bi le že minilo …,« se misli na praznično evforijo otepajo tisti, ki novo letnico na koledarju želijo pričakati bolj mirno. A prav vsem nam poti prekrižajo darila, saj ima december za to kar nekaj priložnosti oziroma kar tri dobre može: svetega Miklavža, Božička in dedka Mraza.
Ne glede na to, kateri nam je ljubši, ne glede na to, ali smo zagovorniki podarjanja uporabnih predmetov ali pa bolj simboličnih in nematerialnih pozornosti, praznikov brez daril ni. Povsod po svetu je tako že od nekdaj, saj predstavlja obdarovanje enega od temeljev človeških odnosov nasploh. Družboslovci so temu namenili celo nekaj obsežnih strokovnih študij in francoski sociolog in antropolog Marcel Mauss je v začetku 20. stoletja na podlagi študij postavil tri pravila obdarovanja, ki v vseh kulturah veljajo še danes, in sicer da moramo darilo znati podariti, prejeti in tudi povrniti.
Čeprav je obdarovanje skozi vso našo zgodovino predstavljalo zelo pomemben del vzpostavljanja in vzdrževanja odnosov, pa žal Slovenci v tem nismo kaj prida izvirni, vsako leto znova ugotavlja priznani etnolog in dolgoletni raziskovalec slovenskega načina življenja Janez Bogataj. Tako na osebni kot na poslovni ravni se za darila premalokrat potrudimo in kupujemo brez tehtnega premisleka. Nekomu, ki ne pije alkohola, pač ni primerno podariti buteljke vina. Prav tako za mojstrico domačih piškotov za darilo ne bo najboljša izbira knjiga o osnovah peke. Tako kot z ljudskim izročilom obarvano darilo ne bo razveselilo ljubitelja sodobne umetnosti. Ali pa kravatna igla nekoga, ki si ob slovesnih priložnostih raje nadene metuljčka. Obdarovanca moramo poznati, prav tako pa je pri darilih pomembno tudi to, da bo pri izbiri bolj kot finančna plat prevladala vsebinska. Smo premalo iskrivi, duhoviti in izvirni, še ugotavlja Bogataj, imamo pa tudi premalo občutka za drobne pozornosti. Rešitev za primerno darilo lahko najdemo že v tem, da se vsaj enkrat v letu, v teh prazničnih dneh, umirimo in hitri tempo življenja in potrošniško mrzlico zamenjamo z drobnimi pozornostmi, ki smo jih morda celo izdelali sami. Vzemimo si čas zase in za svoje najbližje in drobne pozornosti bodo gotovo prinesle veliko sporočilo. Z obdarovanjem namreč – tako zasebno kot poslovno, izražamo pozornost, zaupanje, hvaležnost in ohranjanje dobrih odnosov.