Zrelostni izpit
Test: Hyundai i30 CW 1.6 CRDi HP Style
Čas v avtomobilskem svetu teče zelo hitro in avtomobilski proizvajalci se morajo pošteno truditi za svežino svojih modelov. Zato so lansko jesen tudi pri Hyundaiju osvežili i30, ki je na cestah šele dobra tri leta, že prihodnje leto pa prihaja nova generacija. Zato so drobni popravki zunanjosti, bolj rafinirana notranjost in posodobitev tehnike namenjeni predvsem zapolnitvi do prihoda naslednika. Zunanjost kombijevske različice v večji meri povzema obliko kombilimuzinske karoserijske različice, drugače je ukrojen le zadek, ki zaradi dokaj zadržanih potez nikakor ni izjemno razburljiv. A to tudi ni njegova naloga, saj je bolj pomembno, da pod seboj skriva prostoren 415-litrski prtljažnik, ki lahko sprejme skoraj vse, kar si za potovanje zamislijo družinski člani, s podrto klopjo, ko je prostora več kot solidnih 1593 litrov, pa lahko prevzame še zahtevnejše naloge. Ker je bil i30 zasnovan predvsem za kupce na stari celini, je razumljivo, da so se snovalci potrudili, da notranjost ni utesnjena in voznikovo delovno mesto ne dolgočasno. Zato so pred voznikovimi očmi dobro pregledni merilniki z nekoliko preveč močno modro osvetlitvijo, večinoma logično razporejena stikala in ne ravno povsem logičen potovalni računalnik, zraven pa še solidna oprema za varnost in udobje, zaradi katere si je treba omisliti vsaj srednji serijski paket.
Nobenega dvoma ni, da je pri motorjih smiselna ena od treh izvedb 1,6-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, pri čemer je tista s 85 kilovati srednja možnost. Pogonski stroj obeta solidno zalogo moči in navora, treba mu je priznati dobro prožnost in dokaj dobro usklajenost s šeststopenjskim menjalnikom, ki občasno ne razume želje po hitem prestavljanju. Kakšnih energijskih presežnikov pogonski stroj sicer ne ponuja, ugaja mu zmerno dinamična potovalna vožnja, naravnan je na varčnost, ki pa kljub majhni delovni prostornini ni navdušujoče vzorna. Ob tem dobro uglašeno podvozje ostaja dokaj neobčutljivo, kar pomeni ohranitev uravnoteženosti med zanesljivo lego in udobjem. Vsekakor pa ima ta avtomobil, ki je že kmalu opravil zrelostni izpit, veliko dela tudi z razredno konkurenco, kjer ima opraviti s številnimi agresivnimi in uveljavljenimi imeni.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1582 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM
Najvišja hitrost: 188 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,5/4,3/4,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 15.390 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana