Ohranjanje prestiža
Test: Mercedes-Benz C 220 CDI Avantgarde
Težko je prikimati trditvi iz Stuttgarta, da je razred C nov avtomobil. Ker je že po zgolj osveženi zunanjosti jasno, da je šlo ob letošnji osvežitvi predvsem za spremembe pri vsebini in ne toliko za obliko. Res pa je, da so to pri trikraki zvezdi opravili temeljito, kot se za prestižno znamko tudi spodobi.
Zato je treba priznati, da je novi, pardon, osveženi razred C oblikovno privlačnejši, tudi nekoliko agresivnejši, zato verjetno drži, da si Mercedes-Benzovi strategi za njegovim volanom želijo tudi več mlajših voznikov. In zato so se kar precej potrudili in na sprednji del namestili izrazitejše žaromete, bolj športno masko hladilnika in drugačne reže za zajemanje zraka v motorni prostor. V prid boljšemu rezanju zraka je bilo treba preoblikovati še sprednji odbijač, motorni pokrov, blatnika in še nekaj drugih karoserijskih delov.
Enako ali še bolj zavzeto so se oblikovalci lotili notranjosti, ki je bila do osvežitve deležna kar precejšnjih kritik. Stilisti so se potrudili, da so deli plastike usnja in vložkov v videzu brušenega aluminija lepo usklajeni med seboj, nikjer ni več sledu cenenih materialov in voznik ima pred seboj filigransko natančne in dobro pregledne merilnike. Večino sistemov je mogoče nastaviti s stikali na volanu, nekatere pa z okroglim vrtljivim in pomičnim stikalom na sredinski konzoli. Privajanje ni preveč zapleteno in kmalu vsi ukazi vozniku preidejo v kri.
Prvo manjše razočaranje sledi po zagonu motorja, kajti 2,1-litrski turbodizelski štirivaljnik je za avtomobil prestižne znamke in nasploh za čase sodobnih tovrstnih motorjev preglasen in prerobat. Resnici na ljubo so njegove zmogljivosti zadovoljive, vendar nič več kot to in kakšnih izjemnih dosežkov s tem pogonskim strojem ni pričakovati. A vožnja je še vedno dovolj dinamična in neutrudna, veliko zaslug ima pri tem sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki dokazuje, da jim gre v Stuttgartu avtomatika bolje od rok kot ročni menjalniki. Motor, menjalnik in podvozje skupaj tvorijo zelo solidno kombinacijo, ki se izkaže tudi pri porabi goriva. Seveda pa tudi pri tem Mercedes-Benzovem avtomobilu ostaja vprašanje, ali ni morda modro pogledati še k bližnji konkurenci.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2143 ccm
Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM
Najvišja hitrost: 231 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,1/ 4,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 34.320 EUR
Uvoznik: Autocommerce, Ljubljana