Kdo si bila, Ana
V soboto so v Prešernovem gledališču uprizorili drugo letošnjo premiero, dramo Kako jemati njeno življenje britanskega avtorja Martina Crimpa v režiji Jerneja Lorencija.
Še eno neuspelo ljubezensko razmerje in smisel življenja je izginil tja, kjer beseda smisel sploh ne obstaja, po številnih potovanjih je našla pot, ki nima več nadaljevanja, dekle, ki je vedno imelo vse, a hkrati ničesar, živelo je hitrejše od življenja, teroristka bom, se je odločila nekega dne, kar tako iz lastnega nagiba, še mnogo preden je poskusila prvič, drugič, večkrat, da bi opozorila, in zadnjič, tokrat uspešno, brez vsakršnega opozorila, mar zato, da bi sedmina pisala zgodbo njenega življenja in bi se drugi spraševali to, česar sama ni imela sreče spoznati, namreč kdo sem, kdo sem bila jaz, Ana.
Kako jemati njeno življenje je drama, ki se ne ozira na klasična dramska pravila, v njej ni oseb, razdeljenih po vlogah, ni dialoga med posameznimi liki, ni zgodbe in ni klasičnega dramskega zapleta. Režiser je v tokratni krstni slovenski uprizoritvi želel predvsem ubesediti in prikazati kaotično stanje sveta in neulovljivo vlogo posameznika v tem kaotičnem in sprevrženem svetu. Pravzaprav izvemo le to, da je glavni junakinji ime Ana, Annie, Anuška … Ona je edina pripoved.
V drami igra tako rekoč celotni igralski ansambel Prešernovega gledališča z dvema gostoma, mladim igralcem Miho Rodmanom in Nebojšo Pop-Tasićem. Igralci so opravili izjemno delo, saj so v zahtevnem, skoraj dve uri trajajočem »besednem kaosu« suvereno obvladovali oder tako v besedi kot igri. Več, pogosto so hodili tudi po skrajnem robu odrske prezence. Vesna Pernarčič, Peter Musevski, Darja Reichman, Vesna Slapar, Miha Rodman in drugi … Bogato gledališko jesen bodo v Prešernovem gledališču nadaljevali sredi oktobra z že tretjo letošnjo premiero.