Užitki z malce večjim gorskim kolesom
Gre za novo pogruntavščino proizvajalcev gorskih koles, ki pa se je v Ameriki in nekaterih zahodnih državah Evrope že odlično prijela. Vajeni smo že 26-palčnih obročnikov na običajnih gorskih kolesih, zato smo z zadovoljstvom in zanimanjem preizkusili še te nove orjake na dveh kolesih.
Kakšna je razlika v vožnji med 26- in 29-palčnimi gorskimi kolesi?
Razlika je ogromna. Ne samo po videzu, ampak najbolj po sami vožnji. Najprej kolesarja seveda preseneti velikost koles in pričakovanje, da je to kolo veliko večje od običajnega gorca. Ne se ustrašiti, twentininer je nadvse okretno in lahko vodljivo kolo. Le nekaj prevoženih kilometrov potrebujemo, da se ga dobro navadimo. Vse drugo, vsa oprema je enaka, kot jo že poznamo s 26-palčnih gorskih koles. Večja 29-palčna kolesa imajo določene prednosti, ki so nam jasne iz osnove fizikalnih zakonov. Pri večjih kolesih je večja površina pnevmatike hkrati v stiku s podlago. Prednost, ko gre za varnost in udobje pri vožnji. Pri zaviranju je večja površina drseče pnevmatike, ko zavore zablokirajo. Na dobri, ravni, makadamski ali asfaltni podlagi je kolo veliko hitrejše od običajnega gorskega, zato 29-palčna kolesa srečamo tudi že na vseh pomembnih gorskokolesarskih tekmah. Velika prednost se izkaže tudi, ko se kolo giblje čez ovire. Kolo z manjšim obsegom zadane oviro pod večjim kotom, kar povzroči večje vibracije, ki jih mora vzmetenje zadušiti. Z večjimi kolesi lažje premagujemo ovire na terenu, na primer korenine, kamenje, stopničaste podlage ipd. Večje kolo počasneje in težje spravite v gibanje, ko dobi zadovoljivo hitrost, pa postane hitro in udobno hkrati. Twentininer je hrust, ki se po spretnosti in okretnosti ne more primerjati z svojim manjšim sorodnikom, zato pa je prava križarka za makadam, travnate poti, asfalt, nezahtevne spuste …
Prednosti in slabosti 29-palčnih gorskih koles
Če ste ljubitelj vratolomnih spustov z gorskimi kolesi, skokov čez naravne ali nenaravne ovire, če niste redni uporabnik »bike-parkov«, potem 29-palčnik ni za vas. Če pa uživate v vožnjah čez drn in strn, kjer je podlaga prijaznejša brez spustov, ki zahtevajo »mačjo« spretnost in zvitost, in uživate na makadamskih, poljskih in gozdnih poteh kot tudi asfaltnih, potem je 29-palčna novost prava za vas. Seveda je prava tudi, če daste kaj na kolesarsko modo oziroma tehnologijo. Pravi »biker«, ki spremlja svetovne kolesarske trende, ga preprosto mora imeti, tako bo lažje razumel razvoj gorskega kolesarstva. Uredništvo Športnega glasa si upa glasovati v prid 29-palčnih koles ali drugače povedano: našteli smo več plusov kakor minusov, ki jih pravzaprav sploh nismo odkrili.
Pred piko
Na naših poteh boste še redko srečali 29-palčno novost, vendar je opaziti, da imajo vse naše dobro založene kolesarske prodajalne na zalogi nekaj modelov teh koles. Cene so povsem enake kot cene gorskih koles. V nekaterih prodajalnah vam ga dajo celo na kratek test, da bi se lažje odločili za nakup. Mi smo vozili kolo nemškega proizvajalca Haibike, ki ga nam je posodilo podjetje A2U iz Šenčurja, in ameriškega Scotta iz Proloco Tradea iz Kranja.