Videz vara, ali pa tudi ne

Test: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ

Chevroletov prvenec v razredu kompaktnih enoprostorskih avtomobilov se podaja v množico agresivnih tekmecev, ki ne tekmujejo samo z videzom in prostornostjo, ampak tudi z zanimivimi sedežnimi rešitvami in drobnimi pozornostmi. In ker Chevrolet doslej v tem razredu že dolgo časa ni imel nič novega, je zanimivo, na kakšen način so se ga lotili.

Orlando, ki je luč avtomobilskega sveta ugledal konec lanskega leta, se skuša med ustaljene tekmece vriniti predvsem s prepoznavno zunanjostjo. Oblikovalcem je uspelo ukrojiti privlačno karoserijo, ki ob prvem pogledu spodbudi razmišljanja, ali ne gre morda za križanca med enoprostorcem in športnim terencem, pogled na zadek pa namiguje, da je Orlando morda zgolj povišan družinski kombi. A ker tudi pri Chevroletu ne zanikajo, da je to avtomobil, ki ima vse enoprostorske atribute, je jasno, kam spada in čemu je namenjen.

Zanimivo je, da je Orlando lahko vedno le v izvedbi s sedmimi sedeži, kar pomeni, da sta potnika, ki jima namenijo sedenje v tretji vrsti, s prostorom precej na tesnem. Trem v sredini se sicer godi nekoliko bolje, a ker tudi prtljažnik ni izjemen, se postavlja vprašanje, zakaj so pri Chevroletu v ta avtomobil na vsak način hoteli stlačiti sedmerico, še posebej zato, ker je sredinski sedež bolj zasilen kot pa dovolj prostoren za odraslega potnika. Voznik in sopotnik na desnem sedežu prostorskih zadreg ne čutita.

Armaturna plošča je oblikovana v Chevroletovem vse bolj prepoznavnem slogu, urejenost je na pričakovani ravni, nekateri deli plastike pa so videti precej ceneno. Tega ne bi mogli trditi za obloge notranjosti, sploh pa ne za radijski sprejemnik z inovativno skritim predalom pod gumbi za upravljanje. Tudi klimatizacija je povsem solidna, pohvale pa gredo še številnim odlagalnim prostorom.

Orlando z 1,8-litrskim bencinskim motorjem je avtomobil za nezahtevne voznike. Motor se pri nižjih vrtljajih izkaže s tihim in kultiviranim delovanjem, a kaj, ko mu začne hitro pojemati sapa in zahteva več priganjanja, kot se še spodobi. To seveda povzroča nepotreben trušč v potniški kabini in povišano bencinsko žejo. Menjalnik je zgolj petstopenjski in predvsem pri relacijskih vožnjah bi bila dobrodošla dodatna prestava, tudi malce več natančnosti ne bi škodilo. Je pa ta enoprostorski avtomobil sorazmerno udoben, vsaj dokler je pod njegovimi kolesi gladka asfaltna podlaga, medtem ko ga neravnine rahlo zmedejo. Tudi v ovinkih je nagibanja karoserije nekaj več kot pri večini tekmecev.

Orlando je torej prvi resen Chevroletov poskus vrivanja med evropske tekmece med srednje velikimi enoprostorci. Avtomobil ima obetaven videz in solidno ceno, torej dobro osnovo in še nekoliko nedodelano nadgradnjo.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,652, š. 1,836, v. 1,633 m, medosje 2,760 m

Prostornina prtljažnika: 89/454/852 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1528/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1796 ccm

Največja moč pri v/min: 104 kW/141 KM pri 6200

Največji navor pri v/min: 176 Nm pri 3800

Najvišja hitrost: 185 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,6/ 9,7/ 7,3 l/100 km

Emisija CO2: 172 g/km

Maloprodajna cena: 19.149 EUR

Uvoznik/zastopnik: Chevrolet Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 2. december 2013 / 12:15

Slovenija in Malala Jusufzaj

Vedno gledam v prihodnost, tudi takrat, ko pišem o preteklosti. Odgovornost poslanca mi omogoča, da se v Bruslju ali Strasbourgu zavem, kje smo, kaj in koliko delamo za prihodnost doma in zakaj nas...

Objavljeno na isti dan


Šport / petek, 17. oktober 2008 / 07:00

Merkurjevke za začetek doma

Jutri, v soboto, se začenja nova sezona v vseh slovenskih namiznoteniških ligah.

Kronika / petek, 17. oktober 2008 / 07:00

O odškodnini tudi višje sodišče

Nekdanji direktor Policijske uprave Kranj Jakob Demšar tudi po mnenju višjega sodišča ni upravičen do 95 tisoč evrov odškodnine.

Gospodarstvo / petek, 17. oktober 2008 / 07:00

Zmagala je podjetna mladost

Uredniška komisija časopisne družbe Dnevnik je za laskavi naslov gorenjske gazele 2008 izbrala jeseniško družbo Mimo vrste, d. o. o.

Kultura / petek, 17. oktober 2008 / 07:00

Mala vas gosti znane slikarje

V galeriji Graščine Duplje so z razstavo sklenili X. slikarski ex-tempore. Veliko nagrado je dobil Petar Lazarevič.

Prosti čas / petek, 17. oktober 2008 / 07:00

Po dežju posije sonce

Minuli teden smo dobili frizerja leta 2008, zaključil se je Zlati boben, svojo modo je predstavila modna hiša Afrodite Bajić, ta konec tedna pa se začne že 50. Svetovni kongres turističnih novinarjev...