Videz vara, ali pa tudi ne

Test: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ

Chevroletov prvenec v razredu kompaktnih enoprostorskih avtomobilov se podaja v množico agresivnih tekmecev, ki ne tekmujejo samo z videzom in prostornostjo, ampak tudi z zanimivimi sedežnimi rešitvami in drobnimi pozornostmi. In ker Chevrolet doslej v tem razredu že dolgo časa ni imel nič novega, je zanimivo, na kakšen način so se ga lotili.

Orlando, ki je luč avtomobilskega sveta ugledal konec lanskega leta, se skuša med ustaljene tekmece vriniti predvsem s prepoznavno zunanjostjo. Oblikovalcem je uspelo ukrojiti privlačno karoserijo, ki ob prvem pogledu spodbudi razmišljanja, ali ne gre morda za križanca med enoprostorcem in športnim terencem, pogled na zadek pa namiguje, da je Orlando morda zgolj povišan družinski kombi. A ker tudi pri Chevroletu ne zanikajo, da je to avtomobil, ki ima vse enoprostorske atribute, je jasno, kam spada in čemu je namenjen.

Zanimivo je, da je Orlando lahko vedno le v izvedbi s sedmimi sedeži, kar pomeni, da sta potnika, ki jima namenijo sedenje v tretji vrsti, s prostorom precej na tesnem. Trem v sredini se sicer godi nekoliko bolje, a ker tudi prtljažnik ni izjemen, se postavlja vprašanje, zakaj so pri Chevroletu v ta avtomobil na vsak način hoteli stlačiti sedmerico, še posebej zato, ker je sredinski sedež bolj zasilen kot pa dovolj prostoren za odraslega potnika. Voznik in sopotnik na desnem sedežu prostorskih zadreg ne čutita.

Armaturna plošča je oblikovana v Chevroletovem vse bolj prepoznavnem slogu, urejenost je na pričakovani ravni, nekateri deli plastike pa so videti precej ceneno. Tega ne bi mogli trditi za obloge notranjosti, sploh pa ne za radijski sprejemnik z inovativno skritim predalom pod gumbi za upravljanje. Tudi klimatizacija je povsem solidna, pohvale pa gredo še številnim odlagalnim prostorom.

Orlando z 1,8-litrskim bencinskim motorjem je avtomobil za nezahtevne voznike. Motor se pri nižjih vrtljajih izkaže s tihim in kultiviranim delovanjem, a kaj, ko mu začne hitro pojemati sapa in zahteva več priganjanja, kot se še spodobi. To seveda povzroča nepotreben trušč v potniški kabini in povišano bencinsko žejo. Menjalnik je zgolj petstopenjski in predvsem pri relacijskih vožnjah bi bila dobrodošla dodatna prestava, tudi malce več natančnosti ne bi škodilo. Je pa ta enoprostorski avtomobil sorazmerno udoben, vsaj dokler je pod njegovimi kolesi gladka asfaltna podlaga, medtem ko ga neravnine rahlo zmedejo. Tudi v ovinkih je nagibanja karoserije nekaj več kot pri večini tekmecev.

Orlando je torej prvi resen Chevroletov poskus vrivanja med evropske tekmece med srednje velikimi enoprostorci. Avtomobil ima obetaven videz in solidno ceno, torej dobro osnovo in še nekoliko nedodelano nadgradnjo.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,652, š. 1,836, v. 1,633 m, medosje 2,760 m

Prostornina prtljažnika: 89/454/852 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1528/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1796 ccm

Največja moč pri v/min: 104 kW/141 KM pri 6200

Največji navor pri v/min: 176 Nm pri 3800

Najvišja hitrost: 185 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,6/ 9,7/ 7,3 l/100 km

Emisija CO2: 172 g/km

Maloprodajna cena: 19.149 EUR

Uvoznik/zastopnik: Chevrolet Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 5. december 2021 / 22:16

Kdo bo imel glavno besedo – kmetje ali nekmetje

Vlada je prejšnji teden potrdila spremembe zakona o agrarnih skupnostih, s katerimi je odpravila nekatere težave, ki se pojavljajo pri upravljanju agrarnih skupnosti ter pri gospodarjenju...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / ponedeljek, 6. avgust 2018 / 19:20

Pozor, klopi na pohodu

Na Gorenjskem je bilo v prvi polovici letošnjega leta 19 prijav obolelih za klopnim meningoencefalitisom (KME) od skupaj 96 prijav za Slovenijo in 482 prijav lymske borelioze od 4395 prijav za Sloveni...

Jesenice / ponedeljek, 6. avgust 2018 / 19:19

Okoljevarstveniki nad zakon o TNP

Društvo Alpe Adria Green je vložilo ustavno pritožbo na zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Triglavskem narodnem parku.

Kranjska Gora / ponedeljek, 6. avgust 2018 / 19:19

Telovadnica pod kozolcem

Ob reki Pišnici v Kranjski Gori je zaživel Športni park Pišnica s telovadnico pod kozolcem. Moči pri ureditvi tega edinstvenega vadbenega parka sta združili Občina Kranjska Gora in Elan Inventa.

GG Plus / ponedeljek, 6. avgust 2018 / 19:18

O meji naj odločijo ljudje

Primož Muri z Jezerskega je junija vložil pobudo za razpis referenduma na sprejeti odlok o spremembi meje med Jezerskim in Kamniško Bistrico, s čimer bi kamniška občina in osrednjeslovenska regija pos...

Zanimivosti / ponedeljek, 6. avgust 2018 / 19:17

Živahno na Veliki planini

Velika planina, glavna kamniška turistična atrakcija, privablja vse več obiskovalcev. Če so v prvi polovici lanskega leta na planino z gondolo prepeljali 16 tisoč gostov, so jih v prvi polovici let...