Letos brez letnih vozovnic
Alpetourove vozovnice za šolarje in dijake brez omejitev veljajo tudi na avtobusih tržiškega Integrala, obetajo se spremembe subvencioniranja.
Novo šolsko leto staršem otrok, ki se v šole vozijo z avtobusi, prinaša tudi skrbi v zvezi z nakupom šolskih mesečnih oziroma letnih vozovnic. Pri Alpetouru - Potovalni agenciji, ki na Gorenjskem opravlja večino linijskih in šolskih avtobusnih prevozov, letnih dijaških vozovnic letos nimajo v ponudbi, ker je država z Zakonomo spremembah in dopolnitvah zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev preložila datum uveljavitve sprememb v subvencioniranju cen dijaških vozovnic s 1. septembra 2011 na 1. januar 2012. »Izračunana cena bi bila lahkov smislu upoštevanja novih pravil nepravilna, sicer pa bistvene razlike v ceni med letno vozovnico in mesečnimi, kupljenimi za vseh deset šolskih mesecev, ni. Pri letni vozovnici smo ponudili popust za takojšnje plačilo, pri mesečnih vozovnicah pa ponujamo popust na počitniške dni,« pojasnjuje direktorica Alpetoura - Potovalne agencije Ivanka Zupančič Gaber.
Dijaki in študentje lahko zaprosijo za subvencionirano vozovnico. Država subvencionira prevoz na relaciji, dolgi najmanj pet kilometrov ali več od kraja bivanja do kraja šolanja, za nakup pa je treba izpolniti vlogo za dodelitev subvencije za tekoče šolsko leto.
Že od 1. septembra 2007 pa imajo šolarji in dijaki možnost nakupa in uporabe skupne vozovnice, ki brez omejitev velja tudi na avtobusih Integrala Tržič. Tržiški avtobusni prevozni in Alpetour opravljata javni potniški promet na istem območju. Skupne vozovnice pa zaenkrat še ni mogoče uporabljati na avtobusih Kam busa, ki je del skupine Alpetour; registriran vozni red je namreč postavljen tako, da se linije med seboj ne prepletajo, pojasnjuje Zupančič Gabrova.
Uporabniki javnega potniškega prevoza že nekaj časa čakajo tudi na skupno vozovnico, ki bi veljala za linijski, mestni in primestni promet in vlake. Projekt integriranega javnega potniškega prometa z uveljavitvijo enotne vozovnice je v pristojnosti Ministrstva za promet, po zadnjih informacijah pa naj bi se začeli s poskusnim modelom na štirih geografskih območjih, med katerimi pa ni Gorenjske. V polni funkciji naj bi začel delovati 1. septembra prihodnje leto, na drugih območjih, torej tudi na Gorenjskem, pa po trenutni časovnici projektne skupine 1. septembra leta 2013.