Pogled z gradu na jezero, kjer so se merili osmerci. (Foto: Gorazd Kavčič)

Veslaški tudi "štrudl"

Na Bledu je vse v znamenju svetovnega prvenstva v veslanju. Lepo vreme, dobra organizacija in dober obisk. Za piko na i manjka še slovenska medalja.

Bled diha z veslanjem. Svetovno prvenstvo naš turistični biser gosti četrtič, že pred začetkom so organizatorji napovedovali, da si želijo, da bi bilo najboljše doslej. Kot zaenkrat kaže, jim bo uspelo.

Iz postelje ob šestih zjutraj

Na Bledu tekmuje več kot 1200 veslačev iz 68 držav, 64 posadk invalidov, ki so tudi del prvenstva. Večina reprezentanc je nastanjenih na Bledu, nekaj jih biva v Kranjski Gori, predvsem invalidi, kjer so zanje prilagojene namestitve. Veslače gostijo še v Bohinju, Radovljici, Lescah. Okoliške kapacitete so zapolnjene. Dodatni čar vsakemu prvenstvu dajo obiskovalci. Organizatorji jih v finalnih dneh pričakujejo okrog šest tisoč. Tribune na cilju v Veliki Zaki so bile že v uvodnih dneh dobro zasedene. Obiskovalce do prizorišča s parkirišča ob Seliški cesti vozijo brezplačni avtobusi. Najbolj mobilni pa ste te dni na Bledu s kolesom. Start dva kilometra dolge veslaške proge je pod Festivalno dvorano, cilj v Veliki Zaki, v regatnem centru v Mali Zaki pa imajo veslači čolne in tam gredo v vodo in iz nje.

Dodaten magnet za gledalce so uspehi slovenske reprezentance. V ognju imamo le še dvojni dvojec Iztok Čop in Luka Špik. V vodstvu so se za naše fante še posebej potrudili. »Skušali smo jim dati še večje udobje. Nameščeni so tik nad Malo Zako v Hotelu Triglav, tako da gredo do regatnega centra lahko peš. Zanje stalno skrbita dva fizioterapevta, za čolne serviser, v hotelu je seveda nastanjen strokovni štab in še nekaj drugega osebja. Velik poudarek je tudi na prehrani. Velike reprezentance udobju svojih tekmovalcev prav tako namenjajo veliko pozornost. Na primer Novozelandci so tukaj s celo posadko: zdravnik, fizioterapevt, strokovnjak za prehrano, serviser. Mi skušamo iti proti temu,« je pojasnil Jernej Slivnik, sekretar Veslaške zveze Slovenije. Priprave na tekmo se začnejo že veliko ur pred startom. »Gre za ustaljeni ritem, kot ga imamo na vseh tekmovanjih. Zjutraj ob šestih vstaneš, ob 7.15 si na vodi, narediš krog za ogrevanje, nato nazaj v hotel, zajtrk, sprostitev: branje knjige, poslušanje glasbe. Uro in pol pred tekmo sva v Mali Zaki v garderobi, začne se tekmovalno ogrevanje. 40 do 45 minut pred tekmo greva na vodo, pet minut pred startom pa moraš biti v startnih blokih,« je ritem na tekmovalni dan opisal Luka Špik.

Ta veslašk' štrudl

V Hotelu Triglav je poleg slovenske nastanjena še belgijska reprezentanca. Da gostijo veslače, je vidno že ob vstopu v hotel, na kar opozarjata vesli. »Ponosni smo, da gostimo veslače. Prilagodili smo jim tudi prehrano. Sledimo njihovim željam,« je ob našem obisku v sredo dejala Marcela Klofutar, izvršna direktorica hotela. Jedilnika slovenske in belgijske reprezentance se razlikujeta. »Razlike so velike. Naši so vajeni slovenske, domače hrane. Jedo veliko mesa, testenin, sadja, medtem ko Belgijci največ solat, zelenjave, rib. Večji del njihove ekipe je lahkih veslačev, kjer gre pred tekmo vse na grame. Pri nas prevladujejo »težki« veslači, ki potrebujejo kalorično bogato hrano. S tako, kot jo imajo Belgijci, na vodi ne bi nič naredili,« je dejal Uroš Štefelin, vodja gostinstva v Hotelu Triglav in bolj podrobno predstavil število obrokov naše reprezentance: »Zjutraj gredo fantje najprej na trening, sledi zajtrk z veliko sadja, zelenjave, kosmiči, mlekom, jogurti. Po počitku in treningu na vodi je ob pol dvanajstih kosilo, znova počitek, okrog štirih popoldanska malica, ponavadi kaj sladkega, na primer gratinirane palačinke, in zraven sadje, sledi trening, zvečer pa znova močna hrana.« Na dan našega obiska so v hotelu slovenskim veslačem pripravili kosilo po posebnih željah. »Blitva s krompirjem, lignji na žaru z melancani in bučkami, goveji golaž, polenta, testenine, šest vrst solat, šest vrst sadja, za sladico saher torta in grmada. Želje so od vsakega po malo, največ pa jih izrazi Jan Špik. Je pravi gurman, poje največ od vseh. Sicer pa so fantje povsem nezahtevni,« je še povedal Štefelin. Zanimivo, da so za čas prvenstva pripravili posebno specialiteto, ki so jo poimenovali Ta veslašk' štrudl v obliki logotipa prvenstva. Modelčke obložijo z orehovim biskvitom, napolnijo s karameliziranimi jabolki in cimetovo kremo, postavijo na hladno, da se krema strdi, servirajo pa posuto s sladkorjem v prahu. Poleg veslaškega štrudla imajo še posebno pijačo za dobro hidracijo veslačev: domači sok iz divje in vrtne mete ter bezga.

Ocena plus deset

V uspešen nastop je vloženega veliko truda, prav tako je ta potreben za uspešno organizacijo tako velikega tekmovanja. Za to skrbi organizacijski odbor na čelu s predsednikom Janezom Benčino. Med obiskovalci kritik zaenkrat nismo zaznali. Na Bledu je te dni tudi veliko tujih turistov, ki si z veseljem ogledajo tekmovanja. »Z ženo potujeva po Sloveniji. Ko sva prišla na Bled, sva izvedela, da tukaj poteka svetovno prvenstvo v veslanju. To je bilo za naju lepo darilo. Sin je namreč včasih treniral ta šport. Z organizacijo sva zadovoljna. Ogledava si večino tekem,« je dejal Yeciel Chaimovits iz Tel Aviva v Izraelu. Pohvale je izrazil tudi Jani Klemenčič, ki je v veslaškem cirkusu že četrt stoletja: »Če je moj glas objektiven, je ocena plus deset. Tako pravijo tudi vsi, s katerimi sem v stiku. Že slovesnost ob odprtju je bila pravi spektakel. Dodatek je še lepo vreme, tako da vsi lahko sanjajo o prvenstvu, kot ga imamo tukaj. Do danes je zame prvenstvo ne samo dobro, ekstra dobro.« Je pa bil Klemenčič malce kritičen na račun promocije pred prvenstvom.

Prvenstvu poseben pečat dajeta tudi Blejski otok, ki je od ciljne črte oddaljen le petsto metrov, in Blejski grad, s katerega je lep razgled na celotno dogajanje. Najboljše veslače si na Bledu lahko ogledate do nedelje, ob tem pa se udeležite še pestrega spremljevalnega dogajanja.

Cerklje na Gorenjskem / nedelja, 1. julij 2018 / 14:51

Znova ob radarsko ohišje

Nepridipravi so pred časom odnesli radarsko ohišje v Zalogu.

Škofja Loka / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Loške volitve že septembra?

Kdaj bodo ponovne volitve na treh voliščih v občini Škofja Loka, ki jih je občinski volilni komisiji v naložilo upravno sodišče, ta še nima končnega odgovora.

Prosti čas / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Ljudski pevci in godci na sv. Ožboltu

Minulo nedeljo, na semanji dan, je na sv. Ožboltu nad Škofjo Loko potekalo tradicionalno, že enajsto Srečanje ljudskih pevcev in godcev v organizaciji Prosvetnega društva Sotočje. Letos je s...

Bled / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Festival Okarina zopet navdušuje

Bled - V čudovitem blejskem Zdraviliškem parku poteka že sedemnajsti Okarina etno festival, ki ga je doslej obiskalo že več kot pet tisoč tujih in domačih gostov. V sredo ga je odprla hrva...

Zanimivosti / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Anketa: Višarje združujejo Slovence

Kaj vam pomenijo Višarje? Ali pogosto obiščete to goro na stičišču slovanske, romanske in germanske kulture?, smo v nedeljo vprašali pet udeležencev tradicionalnega romanja Slovencev iz Slovenije, zam...

Gospodarstvo / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Tekmovali so v oranju

V Smledniku je potekalo regijsko tekmovanje oračev. Udeležilo se ga je 21 tekmovalcev.