Večina investicij ostaja v izvajanju
Čeprav naj bi rebalans državnega proračuna izsušil investicije v ceste, naj tega pri večjih gorenjskih projektih ne bi čutili.
Kranj – Po napovedih naj bi Direkcija RS za ceste (DRSC), ki investira in vzdržuje regionalne ceste, po rebalansu državnega proračuna ostala brez več kot sto milijonov evrov. Zanimalo nas je, kaj to pomeni za izvajanje (večjih) projektov na Gorenjskem, nekateri župani so namreč samozavestno trdili, da se rebalans cest v njihovih občinah ne bo dotaknil, drugi pa tudi, da bodo morali ustaviti tudi že začete projekte.
Med največje projekte, ki jih izvaja Direkcija na Gorenjskem, je gradnja poljanske obvoznice. »Trenutno gradnja obvoznice zaradi zmanjševanja proračunskih sredstev še ni ogrožena, saj se projekt financira iz Evropskega sklada za regionalni razvoj,« pojasnjuje Tina Bučić v imenu direktorja Gregorja Ficka. Dodaja, da se projektna rešitev za območje Suhe lahko spremeni samo na podlagi spremembe sprejetega prostorskega načrta, kar pa je za DRSC nesprejemljivo, saj takšni postopki trajajo več let.
Nadalje smo vprašali, kdaj se bodo začele izvajati investicije, ki jih domačini pričakujejo že več desetletij. »Za obvoznico Gorenja vas se izdelujeta projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja in projekt za izvedbo, kar bo končano še letos. V teku je pridobivanje nepremičnin, pri čemer pa prihaja do zapletov. Če bodo te težave rešene v doglednem času, se bo gradnja začela v drugi polovici leta 2012,« pojasnjuje Bučićeva.
Kljub rebalansu proračuna po zagotovilih z DRSC nemoteno potekajo aktivnosti pri odkupu zemljišč za odsek ceste Britof–Hotemaže, enako tudi za obvoznico Bled. DRSC pridobiva zemljišča na osnovi izdelanega projekta za razbremenilno cesto Bled jug, zaradi težav pa občina dopolnjuje lokacijski načrt. »Glede na številne postopke in aktivnosti, ki jih je še treba izvesti, datuma začetka gradnje še ni mogoče napovedati,« pojasnjujejo v Direkciji.
Zato pa je letos predvidena rekonstrukcija mostu čez Savo v Podnartu, vendar se dela zaradi pomanjkanja denarja tu vsaj trenutno ne izvajajo. Na odseku ceste na Jezerskem pa se izvaja gradnja podpornega zidu, ureditev odvodnavanja in rekonstrukcija ceste v izmeri 230 metrov. Dela bodo zaključena do novembra. Podobna dela izvajajo tudi na cesti v Železnikih (Jesenovec) v dolžini skoraj kilometra in pol, kjer pa bodo dela končana do maja 2012.
Letos in prihodnje leto je in bo DRSC izvedel tudi rekonstrukcijo ceste (vključno z opornimi konstrukcijami) Trebija–Sovodenj na štirih odsekih, ki so dolgi od 110 do 166 metrov. Sanirali bodo tudi oporne zidove na 275 metrov dolgem odseku ceste Lipnica–Podtabor–Zvirče, s čimer bo odpravljen najožji in nevaren odsek med Podnartom in Lipnico, kjer je tudi nevarnost rušitve podpornega zidu na gospodarsko poslopje in dvorišče kmetije. Dela potekajo v skladu s terminskim planom, dokončali naj bi jih maja prihodnje leto.