Vse od torka del zaposlenih Viator & Vektor Logistika čaka na usodo njihovega podjetja: ali bodo banke odobrile likvidnostno posojilo ali pa bo podjetje šlo v stečaj. (Foto: Gorazd Kavčič)

Vozniki Viator Vektorja brez upanja

Agonija delavcev logističnega dela podjetja Viator & Vektor se nadaljuje kljub zagotovilom vodstva, da bodo brez dogovora z bankami sami predlagali prisilno poravnavo.

Ljubljana – Že v torek so se vozniki Viator & Vektorja zbrali pred sedežem družbe v Ljubljani na protestnem shodu, kjer so od vodstva pričakovali obvestilo o nadaljnji kalvariji logističnega podjetja. »Od vodstva bomo jasno zahtevali izjavo o naši prihodnosti, do rezultata pa čakali v podjetju,« je zagotovil glavni sindikalist Marko Vučko.

Pred sedežem podjetja se je v torek zbralo čez dvesto jeznih voznikov, saj jim poleg negotove prihodnosti v nekdaj velikem in priznanem logističnem podjetju dolgujejo socialne prispevke za več mesecev, del majske in junijsko plačo, ta teden so ugotovili tudi, da bankam niso poravnavali niti obrokov kredita, čeprav so jih te zneske ob plači trgali, enako niti niso plačali obračunanih preživnin. Vsaj trideseterica vse od torka vztraja v podjetju in čaka na rezultat dogovora z bankami, prenočevali so v tovornjakih, včeraj pa se je na tovarniškem dvorišču znova zbralo večje število zaposlenih.

Vodstvo z Zdenkom Pavčkom in Bojanom Novakom je sicer optimistično, vsak dan napovedujeta, da bo znan pozitiven odgovor skupine bank o likvidnostnem kreditu v višini sedem milijonov evrov in moratoriju na obresti na kredite za eno leto, vendar dogovora ni. Tudi do zaključka redakcije rezultat še ni bil znan, po napovedih Vučka pa bo sindikat sedaj naredil vse, da se agonija zaključi: še danes naj bi vložili predlog za začetek stečajnega postopka. Včeraj je Novak napovedal odstop (oziroma bolniško) in s tem še zaostril odnose z delavci. 

Številni zaposleni v Viator & Vektor Logistika prihajajo z Gorenjskega, saj velik del tega podjetja izhaja iz nekdanjega podjetja Alpetour Špedicija in transport, direktor obeh je Gorenjec Bojan Novak. Vozniki pravijo, da bi kot samostojno podjetje Alpetour, brez Pavčkovih obremenitev s krediti, s katerimi plačuje svoj prevzem celotne skupine, poslovali uspešno in se razvijali.

Vozniki in drugi delavci Logistike so jezni na upravo, ker ne izplačuje plač, na to pa so opozarjali že pred tremi meseci. Ista uprava jim je takrat grozila, da bodo delavci krivi za propad podjetja, zato se sedaj delavci, ki so pokazali, da znajo potrpeti, sprašujejo, kdo je kriv za sedanje propadanje. Pavček je med svojim izvajanjem (poleg sebe) okrivil tudi državo, banko in politiko. Zaposleni tudi ne vedo, ali je sedanji prisilni dopust plačan. »Na čem smo, ali izrednem plačanem ali neplačanem dopustu? Če bomo seveda sploh kdaj še kaj dobili,« je vprašal Miro Delač. »Zakaj nismo te agonije zaključili pred dvema mesecema, ko ste nam še poravnali obveznosti?« je bil direkten Vučko, vendar odgovora ni dobil, kakor tudi ne voznik, ki je Pavčku in Novaku pokazal izpiske, ki dokazujejo neplačevanje socialnih prispevkov, kredita in podobnega, čeprav je bilo vse to na plačni listi prikazano.

Po drugi strani Novak delavcem že ves čas razlaga, da banke še niso uskladile financiranja prestrukturiranja Logistike, ki so ga pripravili že pred petimi meseci. »Pred dobrima dvema mesecema so se vse banke, razen NLB strinjale z načrtom prestrukturiranja, kljub temu da smo dobili v Logistiki več močnih mednarodnih pogodb, dogovora tudi sedaj še ni,« ga je dopolnil Pavček in pojasnil, da je težava v Skupini Viator & Vektor, za katero bi lahko razglasili insolventnost in začeli z dezinvesticijami. Logistika je lani ustvarila 65 milijonov evrov prometa, zadolžena je zgolj za 13 milijonov, a hkrati s praktično vsem premoženjem jamči za obveznosti skupine. Pavček je vseskozi delavcem zagotavljal, da je prepričan v uspeh sporazuma naslednji dan, a kaj ko ta dan še ni prišel.

Kljub temu da je Novak zbranim delavcem v torek zagotovil, da bo sam razglasil insolventnost, če dogovora z bankami ne bo, tega (vsaj do zaključka redakcije) ni storil. Zakaj vodstvo zavlačuje, po mnenju delavcev neizogibnim, predlogom stečaja, ni znano.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorje / sobota, 20. julij 2019 / 11:13

Obnova ceste v Mevkuž

Gorje – V občini Gorje so se lotili obnove lokalne ceste v Mevkuž. Celovita obnova cestišča je predvidena na delu od zaključka pločnika ob parkirišču pri pokopališču do križišča javnih poti v nasel...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 11. januar 2010 / 07:00

Najbolj priljubljena sta Anka in Marsel

Jesenice - Radio Triglav Jesenice je v torek praznoval 45-letnico. Petega januarja 1965 se je oglasil takratni Radio Jesenice, tedaj deveti lokalni radijski program v Sloveniji....

Zanimivosti / ponedeljek, 11. januar 2010 / 07:00

Skupaj se imajo fletno

Komenda - Člani društev upokojencev iz Cerkelj, Komende in Vodic so pred novim letom v kulturnem domu v Komendi pripravili že tradicionalni koncert Skupaj se imamo fletno. Po bes...

Kronika / ponedeljek, 11. januar 2010 / 07:00

Nesreče

Šestletnik si je zlomil nogo Krvavec - Na smučišču Krvavec je v torek dopoldne grdo padel šestletni deček in si pri tem zlomil nogo. Zanj so najprej p...

Kronika / ponedeljek, 11. januar 2010 / 07:00

Kriminal

Izpraznili hišo Domžale - V noči na sredo so nepridipravi v Domžalah vlomili v novozgrajeno stanovanjsko hišo. Njihov plen je bil izdaten, saj so ukra...

Gorenja vas-Poljane / ponedeljek, 11. januar 2010 / 07:00

Kovint prenehal poslovati

Todraž - Pred leti je na območju nekdanjega Rudnika urana Žirovski Vrh začela rasti gospodarska cona. V njej sta poleg številnih drugih podjetij svoje mesto našla tudi občinska B...