Odprli prodajni salon v Celovcu
MKL systems je vodilno slovensko proizvodno podjetje dvižnih garažnih vrat, ki se z velikimi razvojnimi koraki podaja na avstrijski trg.
Šenčur – MKL systems iz Šenčurja spada med vodilne slovenske proizvajalce dvižnih garažnih vrat. Letos spomladi so podpisali partnersko pogodbo z avstrijskim podjetjem N & R Fenster, pred kratkim pa so skupaj v Celovcu odprli nove poslovne prostore. Razlog za sodelovanje je geografska bližina, dobro vpeljan trg in številne konkurenčne prednosti za obe podjetji. Solastnika podjetja sta Marko Likozar in Marko Kobe. S slednjim smo se pogovarjali po odprtju novih prostorov v Celovcu.
Zakaj ste se odločili za prodor na avstrijski trg?
»V Avstriji delujemo zadnjih pet, šest let, ves ta čas prek zastopnika. V montažo se zaradi zakonodaje nismo spuščali, s 1. majem pa se je spremenilo tudi to. Sedaj imamo več možnosti za naše delo, hkrati pa smo salon odprli skupaj s partnerjem in si na ta način znižali stroške obratovanja.«
Kaj pričakujete?
»Pospešitev prodaje. Danes dobrih pet odstotkov proizvodnje izvozimo v Avstrijo oziroma prodamo približno 130 vrat na leto.«
Drugo prodate v Sloveniji oziroma na Gorenjskem?
»Drugo gre v Slovenijo, večji del na Gorenjsko, zelo smo prisotni v Poljanski in Selški dolini s Škofjo Loko. Pred časom smo imeli tudi prodajno enoto v Celju, vendar se ni izkazala za učinkovito, saj je Slovenija mala in jo lahko obvladujemo iz centra. Po vsej državi imamo tudi zastopnike.«
Ali naložba v nove poslovne prostore v Celovcu pomeni, da je gospodarska kriza za vas preteklost?
»Večji del naše prodaje je že vseh enajst let skoncentrirana manjšim investitorjem, družinam. Kriza je sicer tudi nam pokazala zobe, namesto vsakoletne dvoštevilčne rasti smo v zadnjih dveh letih beležili upad prodaje za dobrih 20 odstotkov, vendar predvsem na račun industrijskih vrat. Te projekte smo nalašč izpuščali, saj ni nihče ponudil garancije plačila.«
Pri individualnih kupcih pa povpraševanje ni padlo?
»Ne, saj moramo vsi sčasoma zamenjati garažna vrata. Zamenjana slabo tesnjena vrata že v dveh letih povrnejo strošek nakupa. Če računamo, da so se v tem času podražili tudi naftni derivati, je strošek izgube toplote v garaži še toliko večji.«
Dvižna garažna vrata so vaš osnovni in glavni proizvod. Kaj še ponujate?
»Drži, to je naš osnovni program že od začetka v letu 1999. Ponujamo pa tudi aluminijaste nadstreške japonskega proizvajalca, ki so zelo kvaliteten, standardiziran proizvod, ki ga tudi montiramo. Na ta način zaokrožujemo našo ponudbo obrambe vozila, ali v garaži z vrati ali pred objektom z nadstreškom.«
V letu 2008 ste poslovali rekordno. Kdaj boste znova dosegli takratne prodajne številke?
»Leto 2008 je bilo zelo uspešno, ko smo se tudi preselili v nove poslovne prostore v Šenčurju. Še prej smo delali v Tržiču, potem v nekdanjem Tekstilindusu, sledila je selitev v Šenčur, nato pa smo zgradili nov objekt v poslovni coni v Šenčurju. Tu imamo boljše pogoje dela, objekt je narejen za našo proizvodnjo. Pred tremi leti smo imeli veliko dela, ustvarili smo 2,1 milijona evrov prometa. Ocenjujemo, da bomo letos prodali za 1,8 milijona evrov, prihodnje leto pa ujeli predkrizno obdobje.«
Omenili ste, da danes za enak proizvod zaslužite manj.
»Cene so padle za nekaj odstotkov, surovine in materiali so dražji, zato je tudi naš zaslužek manjši. Naš cilj je, da ohranimo trenutno število zaposlenih (18), morda bi zaposlili še koga za montažo vrat v Avstriji. Ohraniti želimo tudi našo pozicijo proizvajalca dvižnih garažnih vrat v Sloveniji, kjer smo po lastni proizvodnji na prvem mestu.«