Vrnitev z veliko vprašaji

Test: Suzuki Alto 1.0 Comfort

Japonski Suzuki je že dolga leta specialist za majhne avtomobile in z njimi si je na vseh koncih sveta kar dobro utrdil ime. Tudi z najmanjšim evropskim modelom Alto, ki je bil nekoč prodajna uspešnica, skozi nekaj generacij pa je znan že cela tri desetletja. Lani na novo zasnovan avtomobil je pravzaprav nadaljevanje te zgodbe, a vendar v precej drugačnih časih.

Novi Alto je na prvi pogled simpatičen mestni malček in se s podobo ter po merah zlahka uvršča med večino tekmecev. Spredaj se smeji z velikima žarometoma, ki spominjata na radovedno začudene oči, bočni liniji sta dovolj razgibani, da ne dolgočasita opazovalcev, nekoliko manj posrečen pa je zadek, ki deluje nekoliko preveč konfekcijsko.

Žal notranji oblikovalci niso znali slediti tistim, ki so krojili pločevino. Armaturna plošča je namreč milo rečeno puščobna in povsem nedorasla sodobnim predstavam oziroma okusu in potrebam tistih, ki se odločajo za takšne avtomobile. Plastificirane sivine je daleč preveč, da bi vozniku in sopotnikom zaigralo srce, pred voznikovimi očmi je samo merilnik hitrosti, kako se vrti motor, ni mogoče videti, predali pred sovoznikom in na vratih so premajhni oziroma težko dostopni.

Sedenje spredaj je znosno, za skromne zunanje mere celo precej udobno, potnika na zadnjih sedežih pa sta obsojena na grizenje kolen. Tudi sedežne prevleke niso iz vrhunskega materiala, za tolažbo pa ima Alto vedno pet vrat in prostorsko skromen prtljažnik, ki ga je s podiranjem zadnje klopi mogoče solidno povečati.

Pod motornim pokrovom si ni mogoče omisliti ničesar drugega kot 1,0-litrski bencinski trivaljnik. Nekaj nelagodja o tovrstnih pogonskih strojih se dokaj hitro razblini, saj motor deluje precej kultivirano in tudi živahnosti mu ne manjka. Seveda pa ti atributi veljajo le za mestno vožnjo in krajše razdalje, kajti na dolge proge in na avtocestah Alto spet postane dolgočasen. Trivaljnik namreč zahteva precej priganjanja, njegov hrup se preveč prenaša v potniško kabino in tudi petstopenjski ročni menjalnik ni vzor natančnosti.

Bolj zahtevne voznike bi lahko zmotil še nekoliko nenatančen volanski mehanizem, saj se volanski obroč po izpeljanem ovinku noče vračati v osnovni položaj, za potnike pa je neudobno grobo poskakovanje po cestnih grbinah, čemur se je pri tako majhnih avtomobilih sicer težko izogniti.

A vendar bi bilo mogoče pri Altu marsikatero zamero spregledati, če ne bi bila ovira zasoljena cena. Ta je za avtomobil s sorazmerno skromno opremo in z nekaj lastnostmi, ki so že rahlo za časom, kar odločno previsoka. In zato je nadaljevanje zgodbe o uspehu vprašljivo.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,655 š., 1,630, v. 1,470 m, medosje 2,360 m

Prostornina prtljažnika: 129/774 l

Teža (prazno v./dovoljena): 930/1250 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 996 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 90 pri 3400

Najvišja hitrost: 155 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,5/3,8/4,4 l/100 km

Emisije CO2: 103 g/km

Maloprodajna cena: 8.990 EUR

Uvoznik: Suzuki Odar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 30. junij 2021 / 15:08

Bosonogi pohodniki osvojili Šenturško Goro

Najmlajši med pohodniki je bil šestletni Patrik Janežič iz Podboršta.

Objavljeno na isti dan


Kranj / sreda, 22. julij 2009 / 07:00

Bo kranjski župan poslanec ali direktor?

Kranj - Vse glasnejša so ugibanja, ali se kranjski župan Damijan Perne umika z mesta poslanca v parlamentu (tam zastopa poslansko skupino Zares), saj naj bi se, po neuradn...

Zanimivosti / sreda, 22. julij 2009 / 07:00

Anketa: Ohranjajo tradicijo klekljanja

Na Čipkarskih dnevih v Železnikih je tudi letos potekalo klekljarsko tekmovanje odraslih in otrok. Nekatere od njih smo vprašali, zakaj in kako dolgo že sukajo klekeljne.

Gospodarstvo / sreda, 22. julij 2009 / 07:00

Razprodaje izgubljajo pomen

Trgovci po novem ponujajo akcije in ugodnosti pred in med razprodajo, zato so te (tako menijo nekateri trgovci) izgubile pomen.

GG Plus / sreda, 22. julij 2009 / 07:00

Dopust preživijo v domu upokojencev

V času dopustov nekateri gorenjski domovi za upokojence starejšim osebam, ki rabijo stalno varstvo, nudijo možnost začasne namestitve.

GG Plus / sreda, 22. julij 2009 / 07:00

Pri osemdesetih igra tenis

"Tudi na stara leta je telesna aktivnost zelo pomembna," pravi Janez Vagner, upokojeni učitelj telovadbe s Pristave, ki pri 80 letih še vedno trikrat na teden igra tenis.