
Po hitrejšo rast prometa v tujino
Spletna trgovina mimovrste je lani po prodaji zrasla za 15 odstotkov, v prihodnje bi radi še več - zato bodo sedanji lastniki izbrali strateškega partnerja za prodor na trge zunaj Slovenije.
Jesenice – Podjetje mimovrste, eno najhitreje rastočih gorenjskih podjetij, naj bi v prihodnjih letih raslo še hitreje. Ustanovitelji Jugoslav Petković, Zvone Jagodic, Aleksander Potokar, Anže Novak in Lado Črnologar nameravajo z dokapitalizacijo podjetja pridobiti nov kapital in se z njegovo pomočjo širiti na tuje trge. »Namen dokapitalizacije je širitev poslovanja na trge zunaj Slovenije in hkrati izboljšanje kapitalske strukture podjetja. K oddaji ponudb smo povabili tako domače kot tuje finančne in strateške vlagatelje,« pojasnjuje direktor Petković. Pogovori o novem partnerju še potekajo, zaključek naj bi bil znan čez nekaj tednov.
»Da, vpliv gospodarske krize smo čutili, vendar v pozitivnem smislu,« na vprašanje o poslovanju v času krize odgovarja direktor in pojasni: »Kupci želijo danes za svoj denar dobiti več, zato je spletni nakup priljubljena odločitev – poleg prihranka v denarnici pomeni tudi prihranek časa.« Kljub temu se v mimovste ne zanašajo le na spremenjene nakupne navade in organsko rast v panogi, več pozornosti namenjajo kakovosti storitev. Prihodki od prodaje so se lani v primerjavi z letom 2009 povečali za okoli 15 odstotkov. »Še pomembneje pa je, da nam je hkrati uspelo dvigniti povprečno vrednost naročila in izboljšati dobičkonosnost poslovanja,« rezultate komentira Jugoslav Petković.
Podatki Eurostata in slovenskih internetnih trgovin kažejo trend padanja prodaje v klasičnih trgovinah in obratno rast prek spleta. »Spletni trgovci smo stroškovno učinkovitejši, kupcem lahko zagotovimo nižje cene. Drugi temelj uspeha spletnih trgovin je ponudba t. i. eksotičnih artiklov, ki jih klasični trgovci ne ponujajo,« o uspehu spletnih trgovin pravi direktor in navrže še podatek, da supermarketi na svojih policah ponujajo približno dvajset tisoč izdelkov, hipermarketi petdeset tisoč, v mimovrste pa je v ponudbi devetdeset tisoč izdelkov. Spletne nakupe zakonodaja tudi bolj ščiti pri vračilu blaga.
»Lani smo se bolj kot na nadaljnjo eksplozivno rast osredotočili na uspešnost poslovanja. Kljub temu smo povečali prodajo, medtem ko je večina trgovcev izkusila celo padec prodaje. Pomembno je, da rastemo hitreje od trga,« pravi Petković in napoveduje prenos izkušenj in znanja tudi na tuje trge: »Rasli bomo s prodajo in številom zaposlenih, kar pa ne pomeni, da bomo v Sloveniji počivali. Še vedno načrtujemo rast tudi doma, predvsem z odpiranjem novih prodajnih oddelkov, na roko pa nam gre tudi organska rast spletnega nakupovanja.« Kot zapisano, tudi pri slednjem rastejo hitreje od konkurence.