Pohod okoljevarstvene zavesti
Test: Toyota Auris Hybrid 1,8 HSD Sol
Japonsko Toyoto izkušnje s hibridnimi pogoni postavljajo med vodilne avtomobilske znamke na tem področju. To že precej let dokazujejo z modelom Prius, ki je doživel že tretjo generacijo, in od letošnjega poletja tudi z novim hibridno gnanim Aurisom. Auris, ki z vsemi lastnostmi sodi med družinske kombilimuzine, je torej že drugi Toyotin model s kombinacijo bencinskega in električnega motorja, ki je naprodaj v Evropi.
Tudi hibridni auris ima v nosu 1,8-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kilovati (136 KM), ki mu pri delu s 60 kilovati dodatne moči pomaga električni motor. Slednji se vključuje pri speljevanju in med pospeševanjem, da zmanjša porabo in škodljive emisije bencinskega stroja, ob dovolj polnih nikelj-metalnih baterijah, ki so nameščene v zadnjem delu avtomobila, pa lahko deluje tudi popolnoma samostojno. Moč obeh se na prednji kolesi prenaša s pomočjo planetnega gonila in samodejnega menjalnika. Baterije so 350-litrski prtljažnik, kakršen je v običajnih različicah Aurisa, zmanjšale na 279 litrov, seveda pa še vedno obstaja možnost povečanja s podiranjem zadnje sedežne klopi.
Voznik željo po vožnji z elektriko izrazi s pritiskom na gumb in z nizko hitrostjo avtomobil brez hrupa in emisij lahko vozi kar nekaj kilometrov, lahko se odloči tudi za ekonomično ali pa za dinamično vožnjo. Ob zaviranju se na kolesih tvori kinetična energija, ki se pretvarja v električno in prav tako skrbi za polnjenje baterij. Rezultat skupnega delovanja obeh pogonskih strojev naj bi bila seveda nizka poraba goriva, tovarna obljublja povprečje 3,8 litra bencina na 100 kilometrov, in hkrati nizke izpuste ogljikovega dioksida, ki dosegajo le 98 gramov na prevožen kilometer. To je v praksi tako rekoč nedosegljiv rezultat, kljub temu pa se hibridni Auris uvršča med najbolj čiste serijske avtomobile.
Žal se temu avtomobilu med vožnjo pozna, da prvotno ni bil zasnovan za hibridni pogon. Teža baterij v zadnjem delu namreč nekoliko podre uravnoteženost, zato se zdi, da imata sprednji kolesi premalo čvrst oprijem in voznik ima z volanom nekaj več dela.
Uvajanje energijsko in okoljsko prijaznejših vozil je seveda vredno vsega odobravanja. Drugo vprašanje pa je, ali bomo samo na ta način res rešili planet.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1798 ccm
Največja moč pri v/min: 73 kW/99 KM + 60 kW
Najvišja hitrost: 180 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 3,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 24.090 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana