Pohod okoljevarstvene zavesti

Test: Toyota Auris Hybrid 1,8 HSD Sol

Japonsko Toyoto izkušnje s hibridnimi pogoni postavljajo med vodilne avtomobilske znamke na tem področju. To že precej let dokazujejo z modelom Prius, ki je doživel že tretjo generacijo, in od letošnjega poletja tudi z novim hibridno gnanim Aurisom. Auris, ki z vsemi lastnostmi sodi med družinske kombilimuzine, je torej že drugi Toyotin model s kombinacijo bencinskega in električnega motorja, ki je naprodaj v Evropi.

Tudi hibridni auris ima v nosu 1,8-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kilovati (136 KM), ki mu pri delu s 60 kilovati dodatne moči pomaga električni motor. Slednji se vključuje pri speljevanju in med pospeševanjem, da zmanjša porabo in škodljive emisije bencinskega stroja, ob dovolj polnih nikelj-metalnih baterijah, ki so nameščene v zadnjem delu avtomobila, pa lahko deluje tudi popolnoma samostojno. Moč obeh se na prednji kolesi prenaša s pomočjo planetnega gonila in samodejnega menjalnika. Baterije so 350-litrski prtljažnik, kakršen je v običajnih različicah Aurisa, zmanjšale na 279 litrov, seveda pa še vedno obstaja možnost povečanja s podiranjem zadnje sedežne klopi.

Voznik željo po vožnji z elektriko izrazi s pritiskom na gumb in z nizko hitrostjo avtomobil brez hrupa in emisij lahko vozi kar nekaj kilometrov, lahko se odloči tudi za ekonomično ali pa za dinamično vožnjo. Ob zaviranju se na kolesih tvori kinetična energija, ki se pretvarja v električno in prav tako skrbi za polnjenje baterij. Rezultat skupnega delovanja obeh pogonskih strojev naj bi bila seveda nizka poraba goriva, tovarna obljublja povprečje 3,8 litra bencina na 100 kilometrov, in hkrati nizke izpuste ogljikovega dioksida, ki dosegajo le 98 gramov na prevožen kilometer. To je v praksi tako rekoč nedosegljiv rezultat, kljub temu pa se hibridni Auris uvršča med najbolj čiste serijske avtomobile.

Žal se temu avtomobilu med vožnjo pozna, da prvotno ni bil zasnovan za hibridni pogon. Teža baterij v zadnjem delu namreč nekoliko podre uravnoteženost, zato se zdi, da imata sprednji kolesi premalo čvrst oprijem in voznik ima z volanom nekaj več dela.

Uvajanje energijsko in okoljsko prijaznejših vozil je seveda vredno vsega odobravanja. Drugo vprašanje pa je, ali bomo samo na ta način res rešili planet.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1798 ccm

Največja moč pri v/min: 73 kW/99 KM + 60 kW

Najvišja hitrost: 180 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 3,8 l/100 km

Maloprodajna cena: 24.090 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 21. avgust 2008 / 07:00

Dobička ne bodo delili

Kamnik - Družba Stol industrija pohištva je ob koncu lanskega leta imela nekaj več kot 2,6 milijona evrov bilančnega dobička. Uprava in nadzorni svet predlagata, da ga ne bi deli...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / ponedeljek, 11. februar 2008 / 07:00

Štruklji

Štruklji so zelo znana slovenska specialiteta in verjetno najstarejša slovenska jed, saj omenja pehtranove štruklje neka stara kuharska knjiga, ki je leta 1589 izšla v Gradcu, kjer je tedaj živelo vel...

Šport / ponedeljek, 11. februar 2008 / 07:00

Karmen se radi spominjajo

Škofjeloški šahovski turnir v spomin na mlado šahovsko velemojstrico Karmen Orel je z udeležbo blizu dvesto šahistov postal pravi praznik slovenskega šaha.

Šport / ponedeljek, 11. februar 2008 / 07:00

Našim tri zmage in tretje mesto

Garmisch- Parternkirchen - Drugo letošnje tekmovanje v paraskiju za točke evropskega pokala v nemškem Oberammergau je minilo v znamenju slovenskih padalcev, ki so še enkrat potrd...

Šport / ponedeljek, 11. februar 2008 / 07:00

Anže Šetina naš najboljši v Innsbrucku

Kranj - Konec minulega tedna je v avstrijskem Innsbrucku potekalo svetovno mladinsko prvenstvo v bobu in skeletonu, na njem pa so prvič nastopili tudi slovenski reprezentanti. Pr...

Kronika / ponedeljek, 11. februar 2008 / 07:00

Sto ljudi iskalo otroke, ki so sami šli v Ljubljano

Trije otroci iz Srednjih Bitenj so včeraj pošteno prestrašili svoje starše. Ne da bi komu povedali, so se z avtobusom odpeljali k teti v Ljubljano in tako doma povzročili obsežno iskalno akcijo.