Na cesto v športnih oblačilih

Test: Opel Astra 1,4 16V Turbo Sport

Konkurenčna tekma v še vedno enem najbolj množičnih avtomobilskih razredov je vse hujša in bolj zapletena. Primat, ki je nekoč samoumevno pripadal evropskim avtomobilskim znamkam, so bolj ali manj uspešno začeli najedati tudi tisti, ki jih še pred nekaj leti ni bilo na globalnem avtomobilskem zemljevidu. Tudi zato so se pri Oplu z novo generacijo Astre potrudili precej bolj kot pri predhodnici. Še skoraj nova Astra je nedvomno med najbolj zrelimi avtomobili spodnjega srednjega razreda, saj si je Opel z njo poskusil znova utreti pot v ozvezdje, ki so ga osvajali že skozi tri generacijske podobe modela, a so se hkrati odločili presekati vezi z bližnjo preteklostjo.

 

Čeprav je avtomobil v novi generaciji krepko zrasel, se ne more pohvaliti z bistveno prostornejšo notranjostjo. Celo nasprotno, kajti ob udobno odmerjenem prostoru za voznika in sopotnika je zadaj precej gneče, a ima zato soliden 370-litrski prtljažnik. Oplovi oblikovalci so tokrat očitno smeli pokazati več domiselnosti kot doslej, kar velja tako za zunanjost kot notranjost. Toda, na Astrini sredinski konzoli je še vedno preveč stikal s preveč funkcijami, da bi voznik lahko uravnaval posamezne sisteme, ne da bi odvračal pogled s ceste. Presenetljivo je, da navigacijski sistem na slovenskih cestah še vedno ne deluje, kot bi moral, k sladkorčkom s spiska dodatne opreme pa gre vsekakor šteti sistem za razpoznavanje prometnih znakov. Poleg tega si je na merilnikih mogoče pričarati rdečo osvetlitev, če pritisnete gumb za športni program vožnje in uživate v bolj energičnem pospeševanju.

 

In tega si je z 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki mu pri »dihanju« pomaga turbinski polnilnik, seveda mogoče privoščiti v obilju. Energije mu res ne manjka, a jo skrbno prikriva s tihim delovanjem; odzivnost stopalke za plin je skoraj navdušujoča, tisto, kar pokaže merilnik hitrosti, tudi, seveda pa je treba upoštevati, da pogonski stroj pri višjih obremenitvah ne zna biti vzorno varčen. Pri voznih lastnostih Astri ni mogoče očitati nič posebnega, s kolesi se suvereno drži vozne podlage in vzorno drži z volanom začrtano smer, tudi zavore so učinkovito prestale zahtevnejše obremenitve. Tudi zato je tokratna izdaja najzrelejša do sedaj.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1364 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 205 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 4,7/ 7,9/ 5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 19.155 EUR

Uvoznik: Opel Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 2. februar 2020 / 19:32

Peter Vrisk protestno odstopil

Kranj – Peter Vrisk, sicer tudi predsednik Kapitalske zadruge, ki je z 21-odstotnim deležem največja posamična lastnica Deželne banke Slovenije (DBS), je protestno odstopil kot član nadzornega svet...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / sreda, 20. februar 2008 / 07:00

Podvojili komunalni prispevek

Škofjeloški občinski svetniki so v prvem branju ob številnih vprašanjih in pomislekih potrdili merila za odmerjanje komunalnega prispevka.

Škofja Loka / sreda, 20. februar 2008 / 07:00

Zadnji pri novorojenčkih, prvi pri vrtcih

Škofja Loka - Med vprašanji in pobudami svetnikov, ki jih vsakokrat uvrstijo na začetek zasedanja občinskega sveta, je Anton Peršin (SDS) predlagal, naj v Škofji Loki prvi...

Zanimivosti / sreda, 20. februar 2008 / 07:00

Slike na ledu

Učenci osnovne šole iz Preddvora so s slikami na ledu sodelovali na istoimenski prireditvi na avstrijskem jezeru Weissensee.

Zanimivosti / sreda, 20. februar 2008 / 07:00

Bogatejša ponudba v Jalnovi hiši

Rodine - Pred kratkim so v Jalnovi hiši na Rodinah ponudbo obogatili z muzejsko vitrino, v kateri so na ogled kopije predmetov iz dva tisoč let stare rimskodobne kmetije, ki so j...

Gospodarstvo / sreda, 20. februar 2008 / 07:00

V IBI-ju zamenjali direktorja

Novi nadzorniki kranjskega IBI-ja niso želeli sodelovati z dosedanjim direktorjem Matjažem Božičem.