Nova garderoba in vsebina
Test: Kia Sorento 2.2 CRDi VGT 4WD Platinum Edition
Tudi južnokorejski avtomobilski gigant Kia, ki mu gre zadnje čase dobro v skoraj vseh velikostnih razredih, spada med proizvajalce, ki znajo spraviti skupaj več kot zelo solidne športne terence. To dokazujejo tudi z novim Sorentom, naslednikom prve generacije tega srednje velikega terenskega športnika, ki je južnokorejski znamki dodobra zoral ledino na svetovnem avtomobilskem zemljevidu.
Že prvi Sorento je bil pisan na kožo tistim, ki so hoteli soliden terenski avtomobil za znosno vsoto denarja, z novo generacijo imajo poševnooki možje še višje cilje. Zunanjost s ponosno dvignjenim nosom razkriva Kiine nove oblikovne smernice, ki so seveda prilagojene tudi ali predvsem evropskemu okusu. Sprednji del zaznamujejo vpadljiva maska hladilnika in v zagoneten nasmeh razpotegnjena žarometa, visoke bočne linije in rahlo ukrivljena streha pa se končajo v zadku z velikimi lučmi, ki učinkovito razbijajo monotonost karoserijske pločevine. Seveda Sorento ni kakšen terenski grobijan, kot bi se dalo sklepati po zunanjem videzu, ampak eleganten avtomobil, ki se tako kot večina tekmecev počuti bolje na asfaltu kot v blatu.
To dokazuje tudi notranjost, ki ima v najvišjem nivoju opreme usnjeno oblazinjenje sedežev. Sprednja sedeža sta udobna in izdatno nastavljiva, tudi za potnike na zadnji klopi je dobro poskrbljeno in se ne bi smeli pritoževati nad utesnjenostjo. Prtljagi je že v osnovi namenjeno toliko prostora, kot jih premorejo kombiji srednjega razreda, s podiranjem zadnje vrste sedežev pa naraste do te mere, da je mogoč tudi prevoz kakšnega večjega kosa tovora. Armaturno ploščo so oblikovalci zasnovali tako, da je pregledna in hkrati elegantno estetska. Merilniki imajo dobro ločljivo grafiko, večina stikal je na logičnih mestih, s tistim, ki upravlja potovalni računalnik, pa so ga polomili. No, za tolažbo ima voznik v vzvratnem ogledalu majhen zaslon, kjer s pomočjo kamere med vzvratno vožnjo vidi, kaj se dogaja za zadnjim delom avtomobila.
V novi Sorento Kia vgrajuje sodoben in še skoraj nov 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik. Ta motor je zlahka kos voznikovim pričakovanjem po hitri potovalni vožnji, hkrati pa ima tudi zadostno zalogo navora, da zmore plezati tudi v strmejše klance. Teče gladko in mirno, že pri nizkih vrtljajih vleče prepričljivo, nekaj energije pa mu pobere sicer udobno delujoči šeststopenjski samodejni menjalnik.
Štirikolesni pogon uravnava nadzorna elektronika, voznik se lahko odloči le, da bo s pritiskom na gumb določil polovično razmerje na prednji in zadnji kolesi, kadar je vozna podlaga zahtevnejša. Sorento sicer ni avtomobil, ki bi premagoval ekstremne terenske prepreke, vseeno pa se ni treba ustrašiti vsakega blatnega brezpotja ali nekaj centimetrov snega. Vsekakor pa velja, da je ta športni terenec vsestransko uporaben potovalni avtomobil, kar utegne biti eden najmočnejših adutov.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,685, š. 1,885, v. 1,710 m, medosje 2,700 m
Prostornina prtljažnika: 531/1546 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1810/2510 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2199 ccm
Največja moč pri v/min: 145 kW/198 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 436 pri 3600
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,3/ 6,2/ 7,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 194 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 35.990 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana