Mercator posluje z dobičkom
Skupina Mercator je v letošnjih prvih devetih mesecih ustvarila 28 milijonov evrov čistega dobička oz. dobrih deset milijonov evrov več kot v enakem lanskem obdobju.
Ljubljana – Skupina Mercator tudi v kriznih časih dobro posluje, saj je v letošnjih prvih devetih mesecih v primerjavi z enakim lanskim obdobjem povečala tako prihodek kot dobiček. Letos je s prodajo ustvarila 2039 milijonov evrov prihodkov, lani v enakem obdobju 1966 milijonov. Čisti dobiček je letos znašal nekaj manj kot 28 milijonov evrov, do konca leta naj bi presegel trideset milijonov, lani pa ga je bilo v prvih treh četrtinah leta manj kot 18 milijonov. Za naložbe so letos do konca septembra namenili nekaj manj kot 65 milijonov evrov, od tega dobrih 46 milijonov evrov za gradnje, nakupe, dokončanje in opremljanje nakupovalnih centrov in samostojnih prodajaln. Nekaj manj kot 28 milijonov evrov so investirali na slovenskem trgu, približno 37 milijonov pa na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Bolgariji in Albaniji. Največjo pridobitev predstavlja dolgoročni najem šestnajstih Cash & Carry trgovin Getro in istoimenskega distribucijskega centra na Hrvaškem ter dolgoročni najem 77 prodajaln družb Pantomarket in Plus Commerce v Črni gori.
Kot ugotavljajo v Mercatorju, v drugem letošnjem četrtletju v večini držav jugovzhodne Evrope ne beležijo več zmanjševanja gospodarske aktivnosti, vendar na trgu še ni zaznati optimizma. Na njihovo poslovanje še vedno vplivajo padec kupne moči prebivalstva, zmanjševanje vrednosti srbskega dinarja in povečevanje plačilne nediscipline. Ocenjujejo, da se je finančna moč potrošnikov v Sloveniji letos še zmanjšala in da bo kriza trajno vplivala na njihove nakupovalne navade. Potrošniki so najprej zmanjšali izdatke za počitnice, oblačila, obutev ter za večje nakupe (avtomobile, stanovanja), nato pa so jih začeli zmanjševati tudi za hrano in pijačo.