Uspešni hibrid
Seaway je po desetih mesecih izdelal že stoti Greenline 33.
Blejski Seaway je v svojem proizvodnem obratu v Zgoši letos januarja začel z izdelavo dveh hibridnih plovil na mesec, julija je številka narasla na šestnajst. Greenline 33 izdelujejo samo po naročilu, in dve tretjini letos narejenih je bilo opremljenih s popolno hibridno in solarno tehniko. Kupci hibridnega plovila prihajajo iz vseh vod: okoli 20 odstotkov je takih, ki so v navtiko vstopili šele z nakupom te barke, ostali so iz jadralnega sveta ali pa so prej pluli na motornih barkah. Letos bodo pri Seawayju izdelali 120 Greenlinov 33, prihodnje leto jih načrtujejo okrog 160, obenem pa bodo predstavili in začeli izdelovati tudi večjo, dvanajstmetrsko Greenline 40, zaradi zanimanja strank po dvokabinski barki.
V razvoj prve barke in zagon serijske izdelave so pri Seawayju vložili pet milijonov evrov, Greenline 33 spada bržkone med najbolj nagrajene barke vseh časov, Seaway pa je trenutno edina ladjedelnica na svetu, ki velikoserijsko izdeluje hibridna plovila - je nosilec večjega števila patentov in zaščit od oblike trupa do hibridih sklopov. Greenline je bil razvit v sodelovanju s skupino Volkswagen, Iskro Avtoelektriko, podjetjem Bisol in korejskim izdelovalcem litijevih baterij Kokam. Cena hibridnega plovila se giblje med 100 do 150 tisoč evrov, odvisno od opreme, medtem ko se bo cena večje sestre začela pri 200 tisoč evrih. Čeprav je primarni trg Greenline 33, kamor se je barka v prvem letu najbolje prodajala, Nizozemska (tja je romalo kar 40 primerkov), sledita pa ji Švica in Nemčija, se v Sloveniji številka prodanih hibridnih plovil bliža desetki. Plovilo so predstavili tudi že Avstralcem, Novozelandcem in Američanom, kjer vidijo poseben potencial, je pa ameriški kupec drugačen od evropskega. Je pa v letu 2010 Greenline 33 najbolje prodajana motorna barka na svetu (velikosti 10 m ali več).