Pravi odgovor ob pravem času

Test: Kia venga 1.4 Cup Eco Dynamics

Še ne tako dolgo nazaj avtomobilski proizvajalci z Daljnega vzhoda niso imeli sreče z umeščanjem svojih modelov v posamezne razrede. Ali so bili preveliki ali pa premajhni, da bi se lahko dostojno borili z evropskimi tekmeci, ali pa so bili oblikovno premalo všečni, da bi se usidrali v srca kupcev na stari celini.

Zdaj ima tudi Kia pravi odgovor na izzive bolj ali manj kriznih časov, torej avtomobil, ki je sicer majhen, vendar prilagodljiv in uporaben, poleg tega pa ukrojen v skladu z vsemi modnimi smernicami. Venga je odgovor na manjše kompaktne enoprostorske avtomobile, ki so namenjeni predvsem manj zahtevnim družinam ali pa tistim, ki od majhnega avtomobila želijo nekaj več, morda samo nekoliko višje sedenje in boljši pregled na cesto. Kiinim krojačem avtomobilske pločevine je še enkrat uspelo narediti privlačno in dinamično zunanjost, ki zna biti všečna zelo različnim okusom, hkrati pa so na štiri metre dolžine spravili več avtomobila, kot ponujajo običajni mestni malčki. Dvigajoča bočna linija, rahlo napihnjena sprednja blatnika in kompaktni zadek hočejo Vengo okrasiti tudi s športnostjo, medtem ko dolga medosna razdalja obljublja prostorno potniško kabino.

Notranjost je v skladu s pričakovanji, kar pomeni dovolj prostora in udobja za voznika in sopotnika na sprednjem sedežu, a hkrati tudi povsem solidno zadnjo klop. Kako dobro poševnooki notranji arhitekti obvladajo prostorsko matematiko, dokazuje tudi precej velik prtljažnik, ki v tem velikostnem razredu ni vedno pravilo. Oblikovalci so skušali biti domiselni tudi pri zasnovi armaturne plošče in sredinske konzole, kar jim je sicer uspelo, toda, kdor pozna novejše Kiine avtomobile, bo težko našel kaj inovativnega. Drobno razočaranje je tudi ne preveč kakovostna plastika in nasploh je notranje okolje nekoliko preveč »plastificirano«.

Ker je Venga majhen avtomobil, je razumljivo, da so pod motornim pokrovom predvsem manjši pogonski stroji. Bencinski štirivaljnik z 1,4 litra gibne prostornine je najšibkejši v paleti in temu primerne so tudi vozne lastnosti. Upiranje priganjanju je med pospeševanjem precej očitno, ko pa je v najbolj optimalnem delovnem območju, je vožnja tekoča in gladka. Le pri višjih vrtljajih motor postane nesramno glasen in poraba goriva začne nesorazmerno naraščati. Toda za manj zahtevne voznike so tudi zmogljivosti tega bencinskega motorja povsem zadostne, komur pa se zahoče varčevanja z gorivom, lahko s pridom uporablja samodejni sistem zaustavljanja in ponovnega zagona motorja.

Podvozje bi zdržalo precej več, saj je dobro uglašeno med udobje in zanesljivo lego, kljub enoprostorski karoseriji se avtomobil v ovinkih ne nagiba preveč. Poleg tega iskanje ustreznega parkirnega prostora zaradi zunanjih mer ni velika težava, nenazadnje se Venga izkaže tudi z okretnostjo. Tako je očitno, da je Kia poslala na ceste resen, mladostno razigran in družinsko uporaben avtomobil, s katerim ustrezno odgovarjajo na sodobne izzive.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,068, š. 1,765, v. 1,600 m, medosje 2,615 m

Prostornina prtljažnika: 444/1253 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1268/1710 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 137 pri 4000

Najvišja hitrost: 168 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 5,3/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 135 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 13.990 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Ti, jaz, sonce in smeh

Pod tem geslom so se tržiški in škofjeloški otroci družili na poletnem taboru na Srednjem Vrhu nad Gozd Martuljkom.

Objavljeno na isti dan


Humor / petek, 31. januar 2014 / 07:00

Od zadaj

Borut Pahor je peti najslabše plačani predsednik države na svetu. Zdaj nam je jasno, zakaj se loteva številnih »navadnih del«. Menda dela prek sinove študentske napotnice.

Zanimivosti / petek, 31. januar 2014 / 07:00

Diši po siru

Mišja skupnost v Sloveniji bi prostor na fotografiji zagotovo razglasila za nebesa na zemlji, prenekateri športnik v sanjah opazuje zorilnico zlatih olimpijskih medalj v Sočiju, neimenovan...

GG Plus / petek, 31. januar 2014 / 07:00

Vitomil Zupan, album

»Potem sem pa še svojega najboljšega prijatelja ustrelil, z revolverjem, po nesreči. Imeli smo zabavo, on je igral na klavir, tam je bila prijateljica, ne njegova in ne moja punca, pa še e...

Nasveti / petek, 31. januar 2014 / 07:00

Freisinški čuvaj

Lubnik (1025 m) - Loška hišna gora, na katero vodi ogromno poti iz različnih smeri. S kančkom sreče lahko vdeneš tudi pot, ki ni pretirano oblegana, pa še ena daljših je.

Nasveti / petek, 31. januar 2014 / 07:00

Je Julija doma?

Sončna Verona. Veliko sonca, barv, vzdušja je tudi na platnih na razstavi Proti Monetu v galeriji na Trgu Bra. Od mojstrov baroka, rokokoja, realizma vodi v impresionizem, do znamenite Vrbe žalujke...