Pravi odgovor ob pravem času

Test: Kia venga 1.4 Cup Eco Dynamics

Še ne tako dolgo nazaj avtomobilski proizvajalci z Daljnega vzhoda niso imeli sreče z umeščanjem svojih modelov v posamezne razrede. Ali so bili preveliki ali pa premajhni, da bi se lahko dostojno borili z evropskimi tekmeci, ali pa so bili oblikovno premalo všečni, da bi se usidrali v srca kupcev na stari celini.

Zdaj ima tudi Kia pravi odgovor na izzive bolj ali manj kriznih časov, torej avtomobil, ki je sicer majhen, vendar prilagodljiv in uporaben, poleg tega pa ukrojen v skladu z vsemi modnimi smernicami. Venga je odgovor na manjše kompaktne enoprostorske avtomobile, ki so namenjeni predvsem manj zahtevnim družinam ali pa tistim, ki od majhnega avtomobila želijo nekaj več, morda samo nekoliko višje sedenje in boljši pregled na cesto. Kiinim krojačem avtomobilske pločevine je še enkrat uspelo narediti privlačno in dinamično zunanjost, ki zna biti všečna zelo različnim okusom, hkrati pa so na štiri metre dolžine spravili več avtomobila, kot ponujajo običajni mestni malčki. Dvigajoča bočna linija, rahlo napihnjena sprednja blatnika in kompaktni zadek hočejo Vengo okrasiti tudi s športnostjo, medtem ko dolga medosna razdalja obljublja prostorno potniško kabino.

Notranjost je v skladu s pričakovanji, kar pomeni dovolj prostora in udobja za voznika in sopotnika na sprednjem sedežu, a hkrati tudi povsem solidno zadnjo klop. Kako dobro poševnooki notranji arhitekti obvladajo prostorsko matematiko, dokazuje tudi precej velik prtljažnik, ki v tem velikostnem razredu ni vedno pravilo. Oblikovalci so skušali biti domiselni tudi pri zasnovi armaturne plošče in sredinske konzole, kar jim je sicer uspelo, toda, kdor pozna novejše Kiine avtomobile, bo težko našel kaj inovativnega. Drobno razočaranje je tudi ne preveč kakovostna plastika in nasploh je notranje okolje nekoliko preveč »plastificirano«.

Ker je Venga majhen avtomobil, je razumljivo, da so pod motornim pokrovom predvsem manjši pogonski stroji. Bencinski štirivaljnik z 1,4 litra gibne prostornine je najšibkejši v paleti in temu primerne so tudi vozne lastnosti. Upiranje priganjanju je med pospeševanjem precej očitno, ko pa je v najbolj optimalnem delovnem območju, je vožnja tekoča in gladka. Le pri višjih vrtljajih motor postane nesramno glasen in poraba goriva začne nesorazmerno naraščati. Toda za manj zahtevne voznike so tudi zmogljivosti tega bencinskega motorja povsem zadostne, komur pa se zahoče varčevanja z gorivom, lahko s pridom uporablja samodejni sistem zaustavljanja in ponovnega zagona motorja.

Podvozje bi zdržalo precej več, saj je dobro uglašeno med udobje in zanesljivo lego, kljub enoprostorski karoseriji se avtomobil v ovinkih ne nagiba preveč. Poleg tega iskanje ustreznega parkirnega prostora zaradi zunanjih mer ni velika težava, nenazadnje se Venga izkaže tudi z okretnostjo. Tako je očitno, da je Kia poslala na ceste resen, mladostno razigran in družinsko uporaben avtomobil, s katerim ustrezno odgovarjajo na sodobne izzive.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,068, š. 1,765, v. 1,600 m, medosje 2,615 m

Prostornina prtljažnika: 444/1253 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1268/1710 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 137 pri 4000

Najvišja hitrost: 168 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 5,3/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 135 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 13.990 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / torek, 10. maj 2011 / 07:00

Prostorska stiska v vrtcih

V večini gorenjskih občin imajo težave, ker prvega septembra ne bodo mogli sprejeti vseh novo vpisanih otrok v javne vrtce.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / četrtek, 18. julij 2013 / 15:08

Nekje plačajo vse, drugje nič

Če starši v Kranjski Gori med daljšo poletno odsotnostjo otrok vrtca ne plačujejo, morajo v Škofji Loki za rezervacijo plačati 75 odstotkov siceršnje oskrbnine, v Cerkljah in Žirovnici pa možnosti rez...

Zanimivosti / četrtek, 18. julij 2013 / 14:12

Poletno poljansko morje

Oto Pestner v eni od svojih starih uspešnic poje o toplih julijskih nočeh. Vreme letos kaže, kot bi živeli v nekem drugem podnebju, kljub temu pa dnevna vročina v Poljanski dolini le zvabi obiskovalce...

Zanimivosti / četrtek, 18. julij 2013 / 14:04

Sandi z vstopnico na elitni maraton

Sandi Novak navkljub hudi možganski poškodbi in izgubi vida dokazuje, da se z delom, vztrajnostjo in pozitivno naravnanostjo premaga obup in še veliko doseže. Na svetovnem prvenstvu v Lyonu bo tekel s...

Razvedrilo / četrtek, 18. julij 2013 / 14:03

Pesmi pregnale nevihte

Kranjskogorci poletne večere preživljajo ob pesmih in plesu, na Brezjah pa so pred kratkim s koncertom veselih poletnih pesmi moči združili Triglavski zvonovi in mlade Spominčice.

Razvedrilo / četrtek, 18. julij 2013 / 14:00

Od Vardara pa do Triglava

Petdeset let je malo za svet, veliko za človeka. Sploh za tistega, ki mu v življenju pot ni tlakovana z rožicami, ampak tudi s trnjem, vzponi, padci in to vse daleč, daleč od njegovega rojstnega kraja...