Odprto vprašanje pristnosti

Test: Seat Exeo ST 2.0 TDI Style

Čeprav španski Seat model Exeo prodaja kot svoj avtomobil, ni treba pogledati dvakrat za ugotovitev, da tako limuzina kot kombi izvirata iz prejšnje generacije Audijevega A4. Sicer pa so oblikovalci dokaj spretno zakrili podobnost z upokojenim nemškim sorodnikom, kajti kombiju srednjega razreda so nadeli nov sprednji del z izrazito masko hladilnika, vpadljive zadnje luči in seveda dovolj ponosna Seatova logotipa. Tako na A4 spominja predvsem z bokov, kjer pa pravzaprav ni bilo mogoče narediti kakšnega odločnejšega kirurškega reza.

In ne gre spregledati, da je Exeo ST ohranil tudi vse druge preverjeno dobre lastnosti, ki jih je imel A4. Tu gre predvsem za germansko urejeno armaturno ploščo s preglednimi merilniki, dostopnimi stikali in splošno dobro ergonomijo; za kakovostne materiale, ki si jih španski notranji arhitekti niso drznili spustiti pod pričakovano raven; in nenazadnje, za natančno izdelavo, ki se je ne bi sramovali tudi pri tako prestižni znamki, kot je Audi. Skratka, ne več najnovejše, a še vedno dovolj moderno in predvsem uporabniško enostavno. Vozniku zna ugajati športen volanski obroč in kratka prestavna ročica, potniki si lahko zapomnijo zvoke iz kakovostnega radijskega sprejemnika, tisti, ki jim je določeno sedenje na zadnji klopi, tudi relativne utesnjenosti. Prtljažnik je prostoren, ampak le, če se s 442 litri meri z razrednim povprečjem, ob podrti zadnji klopi je mogoče naložiti še precej več. In čeprav je Exeo ST reinkarnacija prejšnjega modela Audi A4 Avant, ima pod motornim pokrovom tudi najnovejše koncernske motorje. Mednje spada tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu. Njegov tek je občutno tišji kot pri prejšnji generaciji teh motorjev, znižala se je tudi poraba goriva in zmanjšano je obremenjevanje okolja. Motor teče gladko in z visokim navorom pri nizkih vrtljajih zagotavlja zvezno pospeševanje. Lepo sodeluje z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in kombinacija ponuja dovolj uživaško vožnjo, čeprav je treba priznati, da kakšnih presunljivih športnih pospeškov ni. Zato pa je mogoče Exea s tem pogonskim strojem voziti zmerno in s porabo plinskega olja, ki ni daleč od tovarniških obljub.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM

Najvišja hitrost: 214 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,3/ 5,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 23.171 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / torek, 21. julij 2015 / 12:03

Cenejše dizelsko gorivo in kurilno olje

Kranj – Opolnoči so se znova spremenile cene naftnih derivatov. Dizelsko gorivo je cenejše za 3,5 centa za liter in po novem znaša 1,187 evra. Pocenilo se je tudi kurilno olje, in sicer za 3,1 cent...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Prvo letošnje razočaranje je Jeep Compass

Od leta 2009 evropski varnostni konzorcij Euro NCAP zaostruje varnostne kriterije za pridobitev petih zvezdic. Tako morajo avtomobili, ki jih preizkušajo od letošnjega leta, doseči vsaj 80 odstot...

Kronika / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Kriminal

Pretepal ženo Kranj - V petek okoli 7. ure so policisti posredovali v okolici Kranja, kjer je 55-letni moški tepel svojo ženo. Policisti so mu izrekli...

GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Priprava na poletne razmere

Ob koncu zime je potrebno avtomobil vsaj preobuti v letne pnevmatike in temeljito oprati karoserijo.

Šport / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Dnevi tržiške smučarije so se zaključili v Podnu

Nekateri naši vrhunski športniki vračajo, kar jim je v športni karieri dano.