Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 16. september 2013 / 16:39

Nov kombi, nova učilnica

V Osnovni šoli Helene Puhar Kranj so v novo šolsko leto vstopili z več pridobitvami za učence in zaposlene.

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 23. februar 2007 / 06:00

Kdaj tekaški mostovi

Ker niso dobili soglasja dveh lastnikov zemljišč, je v vodo padla sponzorska ponudba za gradnjo mostu v Ratečah.

Splošno / petek, 23. februar 2007 / 06:00

Župan bo dobil novo vozilo

Na proračun občinski svetniki niso imeli bistvenih pripomb, še najdlje se je pri komentiranju proračunskih postavk zadržal Robert Plavčak. Med drugim je ugotovil, da so stroški za župana niz...

Splošno / petek, 23. februar 2007 / 06:00

Več proračunskega denarja kot lani

Občina Kranjska Gora ima letos v proračunu na voljo več denarja kot lani.

Splošno / petek, 23. februar 2007 / 06:00

Deklice bodo cepili proti raku na materničnem vratu

Občina Kranjska Gora se je pridružila nekaterih drugim občinam v Sloveniji, ki bodo iz občinskega proračuna plačale preventivno cepljenje deklic proti raku na materničnem vratu. Po podat...

Splošno / petek, 23. februar 2007 / 06:00

Zelena luč za razvoj turizma v Mojstrani

Tako projekt gradnje turističnega objekta ob vznožju smučišča kot obnove hotela Triglav sta dobila potrebno soglasje.