Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sreda, 17. november 2010 / 07:00

Dediščina plebiscita 1990

Dvajset let bo že od plebiscita, na katerem smo 23. decembra 1990 z veliko udeležbo in veliko večino glasovali za samostojno in neodvisno državo! Takrat je bilo to vseljudsko glasovanje eminentno poli...

Objavljeno na isti dan


Kranj / nedelja, 11. november 2007 / 07:00

Večina volivcev za Tenetiše

Kranj - Malo pred enajsto uro zvečer je bilo po današnjem posvetovalnim referendumom o gradnji regijskega centra za odpadke v Tenetišah preštetih 19.000 glasov. 88 odstotkov voli...

Kranj / nedelja, 11. november 2007 / 07:00

Referendum za Tenetiše uspel

Kranj - "Po trenutno preštetih glasovih se je za podporo gradnje regijskega centra za ravnanje z odpadki v Tenetišah izreklo blizu 90 odstotkov volilnih upravičencev Mestne občin...

Medvode / nedelja, 11. november 2007 / 07:00

Umivati je treba že prvi zobek

"Otroka pripeljite k zobozdravniku, ko še nima težav, ko so zobje še zdravi. Pregled bo zanimiv in igriv, otrok bo rad znova prišel pokazat zobke," pravi Maja Gluvič.

Slovenija / nedelja, 11. november 2007 / 07:00

Državo bo vodil Danilo Türk

Danilo Türk je prepričljivi zmagovalec predsedniških volitev. Protikandidata Lojzeta Peterleta je porazil z 68,73 odstotki glasov volivcev. Večina volivcev na referendumu proti noveli zakona o lastnin...

Škofja Loka / nedelja, 11. november 2007 / 07:00

Telovadnica pri šoli Jela Janežiča

Konec oktobra so gradbeniki domačega podjetja Tehnik v Škofji Loki začeli graditi sodobno telovadnico pri osnovni šoli Jela Janežiča.