Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 6. junij 2014 / 10:44

Selane vabili po nemško in angleško

Selski podžupan Nanti Olip ogorčeno ugotavlja, da škofjeloško vabilo najbolj slovenski občini na Koroškem ni edini primer malomarnega in neodgovornega odnosa do Slovencev na Koroškem.

Objavljeno na isti dan


Tržič / ponedeljek, 11. oktober 2010 / 07:00

Novi igrišči in cesta

Pristava, Brezje pri Tržiču - V naselju Pristava so uredili otroško igrišče ob blokih, kakršnega doslej še ni bilo. Postavili so igrala, ki so namenjena otrokom vseh starosti, in...

Bled / ponedeljek, 11. oktober 2010 / 07:00

Varneje proti Podhomu in urejeno staro jedro

Bled - Cesta proti Podhomu in staro jedro Grad bosta dobila novo podobo. V sredo so namreč začeli obnavljati petstometrski odsek na lokalni cesti Bled–Podhom, za kar so pridobili...

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. oktober 2010 / 07:00

Mešetar

Tržne cene govejega mesa Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja pripravlja v okviru tržno informacijskega sistema tudi tržno poročilo za govejo meso. Reprezent...

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. oktober 2010 / 07:00

Del nagrade odstopili fizioterapiji

Škofja Loka - Agencija Čelik in Generali sta minuli teden Zdravstvenemu domu Škofja Loka izročila ček v vrednosti tisoč evrov, ki so ga porabili za zamenjavo dotrajanega aparata...

Prosti čas / ponedeljek, 11. oktober 2010 / 07:00

Ajdova moka, bograč in terme

V Veržeju smo si ogledali Babičev mlin, okusili bograč in prekmursko gibanico. Za harmoniko je tokrat poprijelo dekle. Ustavili pa smo se še v Mali Nedelji, v Biotermah.