Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 25. november 2021 / 08:46

Še naprej kvačkajo odeje za starostnike

Kranj – Kvačkarica iz Kranja Meta Nelc, ki je oktobra sprožila dobrodelni projekt kvačkanja odej za sedemdeset starostnikov na invalidskih vozičkih iz doma starejših v Notranjih Goricah, je s pomoč...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / sobota, 2. november 2019 / 20:32

Igralci so jih razveselili z obiskom

V Varstveno-delovnem centru Kranj so gostili ekipo priljubljene slovenske televizijske serije Reka ljubezni, gostom pa so pripravili tudi kulturni program.

Kranj / sobota, 2. november 2019 / 20:31

Z novo tehnologijo odgovorni do okolja

Tudi pri nas vedno več ljudi kupuje električne avtomobile ali vsaj razmišlja o njihovi uporabi, zgled pri varovanju narave pa so tudi občine in podjetja, zato je bilo minuli četrtek veliko zanimanja z...

Zanimivosti / sobota, 2. november 2019 / 20:30

Nekdaj vojaki, danes prijatelji

Fantje, ki so jeseni leta 1959 na Trsatu nad Reko začeli služiti vojaščino, so ostali prijatelji tudi po njej in se že 35 let redno srečujejo.

Nasveti / sobota, 2. november 2019 / 20:30

Kostanjevi štruklji

Štruklji veljajo za klasično slovensko specialiteto in jih lahko pripravimo z raznovrstnimi nadevi, tudi s kostanjem. Z njimi je sicer malce več dela, saj moramo kostanj nabrati, skuhati in olupiti...

Rekreacija / sobota, 2. november 2019 / 20:27

Za prihodnost skvoša se ni bati

Naši igralci in igralke skvoša so v zadnjem času dosegli nekaj pomembnih rezultatov, na Madžarskem pa so mladinke poskrbele celo za največji uspeh slovenskega mladinskega skvoša doslej.