Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / sreda, 13. marec 2019 / 22:28

Za okusen začetek dneva

Vsi imamo včasih dneve, ko zjutraj težje vstanemo ali težko začnemo nov dan. Če si bomo za zajtrk privoščili hrustljavo granolo s cimetom ali čokoladno ovseno kašo, bo vse skupaj precej la...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 6. oktober 2006 / 06:00

Med sosedi

Konec septembra je bil v Katoliškem domu prosvete v Tinjah (Tainach) na Koroškem občni zbor Slovenske gospodarske zveze (SGZ) iz Celovca, ki je osrednja gospodarska organizacija S...

Gospodarstvo / petek, 6. oktober 2006 / 06:00

Sejem in razstava živine

Komenda – Domači konjeniški klub bo v sodelovanju z občino pripravil ta konec tedna na konjeniškem hipodromu v Komendi jesenski kmetijsko podjetniški sejem. Na sejmu, ki ga bodo o...

Zanimivosti / petek, 6. oktober 2006 / 06:00

Hibiskus

Letos je bilo poletje zelo ugodno za cvetoče grmovnice. Avgusta, ko večino cvetov kar uvene zaradi prevročega sonca, je bilo letos zmerno vroče, septembra pa je nastopilo spet obdobje to...

Jesenice / petek, 6. oktober 2006 / 06:00

Organizirani izleti po Jesenicah

V Razvojni agenciji Zgornje Gorenjske so pripravili prvo vodenje po mestu z lokalnimi turističnimi vodniki.

Prosti čas / petek, 6. oktober 2006 / 06:00

Želite, da vas zapelje?

Jeklenega zapeljivca iščemo še nekaj dni, Zlati boben se bliža koncu, v glavno mesto prihaja mednarodni filmski festival, slovenske lepotice razstavile svoja telesa, Klemen skorajšnji barovec, Ljublja...