Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / torek, 10. december 2013 / 12:01

Triglav bo prezimil na dnu

Nogometaši Triglava so v zadnjem krogu jesenskega dela prvenstva v Prvi ligi Telekom izgubili v Domžalah ter pred zimskim odmorom ostali na dnu lestvice.

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / petek, 18. februar 2011 / 07:00

Osvežitev za Mazdo2

Čeprav Mazda2 še ni na pol življenjske poti v sedanji generacijski podobi, saj je na cestah šele tri leta, so se pri japonski znamki lani odločili za manjšo lepotno osvežitev. Spredaj je najbolj...

Avtomobilizem / petek, 18. februar 2011 / 07:00

Renault Laguna na lepotičenju

Dobra tri leta po predstavitvi nove generacije so pri Renaultu pod kirurški nož zapeljali tudi Laguno. Gre za manjši lepotni poseg, saj so oblikovalci rahlo spremenili le sprednji del, medtem ko...

Mularija / petek, 18. februar 2011 / 07:00

Na prazniku kruha tudi otroci

Mercator je v sodelovanju s Tehniškim muzejem Slovenije pripravil malo potujočo razstavo o razvoju pekovske obrti na Slovenskem in šestih desetletjih Pekarne Grosuplje, Mercatorjeve domače pekarn...

Cerklje na Gorenjskem / petek, 18. februar 2011 / 07:00

Delo medobčinske inšpekcije v Cerkljah

Cerklje - Medobčinska inšpekcija Kranj je predlani v občini Cerklje opravila 51 nadzorov, je v poročilu o delu inšpekcije v letu 2009 zapisal vodja medobčinskega inšpektorata Kra...

Kamnik / petek, 18. februar 2011 / 07:00

Velika planina bo enotno označena

Kamnik - Informacijske in smerne table, ki danes na Veliki planini označujejo različne naravne in turistične zanimivosti, bodo spomladi zamenjane z enotnimi oznakami. Projekt eno...