Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sobota, 4. december 2010 / 07:00

Dan čebelarskega turizma

Brdo pri Lukovici - Čebelarska zveza Slovenije bo v soboto pripravila na Brdu pri Lukovici dan čebelarskega turizma. Na prireditvi bodo predstavili nekaj primerov dobre prakse na...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / torek, 31. maj 2011 / 07:00

Spomini na Gregorčevo mamo Tončko

Odlomek iz članka zdravnice Štefke Križnar Spomini na Gregorčevo mamo Tončko, ki je bil objavljen v zborniku Na robu pojoče ravnine.

Kronika / torek, 31. maj 2011 / 07:00

V križišču obračal z ročno zavoro

Škofja Loka - V petek zvečer so policiste obvestili, da voznik osebnega avtomobila Nissan 200SX v Škofji Loki v križišču za Poljansko dolino ogroža ostale udeležence v prometu. M...

Kronika / torek, 31. maj 2011 / 07:00

Kriminal

Vlomilci v zlatarni Kranj - V noči na soboto so neznani storilci vlomili v eno od kranjskih zlatarn. Odnesli so za približno 1500 evrov zlatnine.

Zanimivosti / torek, 31. maj 2011 / 07:00

Trideseti letni koncert obrtniškega zbora

Kranj - Mineva trideset let, kar je začel delovati tretji obrtniški pevski zbor Kranj. »Obrtniški pevski zbor je deloval že v šestdesetih in sedemdesetih letih prejšnjega stoletj...

Šport / torek, 31. maj 2011 / 07:00

Sedem dirk v Komendi

Komenda - Kasaške dirke so se preteklo nedeljo preselile na Gorenjsko, v Komendo. Gledalci so videli sedem zanimivih dirk. Prvi so bili na startu konji, ki v karieri še nimajo za...