Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / nedelja, 18. november 2007 / 07:00

Zima v cestnem prometu

Jesen prehaja v zimo, ki nam bo zagotovo postregla z mrazom, ledom in snegom. Glede na spremenjene vremenske razmere, moramo udeleženci v prometu, predvsem vozniki motornih vozil računati na možnos...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 30. maj 2008 / 07:00

Priznanja za dobrote

V ponedeljek se je na Ptuju končala 19. državna razstava Dobrote slovenskih kmetij, na kateri so podelili tudi priznanja za najbolje ocenjene kmečke prehranske izdelke.

Gospodarstvo / petek, 30. maj 2008 / 07:00

Posvet o turizmu na podeželju

Bled - Združenje turističnih kmetij Slovenije in Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije sta včeraj pripravila na Bledu posvet z naslovom Turizem na podeželju v Evropi – pričakova...

Gospodarstvo / petek, 30. maj 2008 / 07:00

Skimar bo poslej Elan Group

Družbeniki Elanove krovne družbe so se odločili spremeniti ime v Skupino Elan oziroma Elan Group.

Splošno / petek, 30. maj 2008 / 07:00

Mnenja občinskih svetnikov

Referendum o pokrajinah (Saša Kristan, svetnica SDS) Zgodba o pokrajinah se v Državnem zboru nadaljuje že vse od sredine prejšnjega desetle...

Splošno / petek, 30. maj 2008 / 07:00

Anketa: Nove kazni so pretirane

Mineva mesec dni, odkar so kazni za prekrške na naših cestah občutno višje. Naše sogovornike, ki so se prejšnji teden z motorji pripeljali na moto zbor v Besnico, smo vprašali, ali so zato na cesti bo...