Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / petek, 21. december 2012 / 07:00

Kranjski glas

Kranjski glas, 21. december 2012, št. 12

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sobota, 6. julij 2024 / 14:42

Vse, kar je lepo

V Medgeneracijskem centru Jezersko v Korotanu na Jezerskem si do 31. julija lahko ogledate razstavo Vse, kar je lepo avtoric Mateje Karničar Šenk, Marte Miklaužič, Monike Jähne in Mije Murovec. Raz...

Zanimivosti / sobota, 6. julij 2024 / 14:41

Kaj je prav

V eni izmed trgovin s športno opremo so dobro založeni tudi z navijaškimi zastavami in zastavicami. Natančno oko našega fotografa pa je zapazilo, da se jim je pripetila neljuba napaka. Paličica je...

Nasveti / sobota, 6. julij 2024 / 14:39

Strah pred novim

Potem ko se že odločimo, da bomo nekaj spremenili, se pojavi strah pred spremembami. Vemo, da je strahov »milijontisoč«. In tako je strah pred prihodnostjo samo eden izmed njih. Le v nečem je druga...

Slovenija / sobota, 6. julij 2024 / 14:39

TSMC in ASML

Za kraticama v naslovu se skrivata dve globalno pomembni industrijski družbi. Tajvanska družba TSMC je največji svetovni proizvajalec polprevodnikov, nizozemski ASML pa največji proizvajalec opreme za...

Šport / sobota, 6. julij 2024 / 14:38

Vstopnice za olimpijski odbojkarski turnir

Ljubljana – Slovenska odbojkarska reprezentanca bo prvo tekmo odbojkarskega turnirja igrala 28. julija proti Kanadi, s Srbijo bo igrala 30. julija in s Francijo 2. avgusta. Organizatorji olimpijski...