Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 28. november 2015 / 13:49

Prva dama Evrope

Več vzdevkov ima: železna kanclerka, krizna menedžerka, kraljica Evrope ... Za ene je 'Mutti', mati naroda, za druge 'teflon', saj se zdi, da se je nič hudega ne prime … Kdo je vse to? Angela Merkel (...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 22. marec 2010 / 07:00

Zbirajo pomoč za poplavljeni Zaječar

Tržič - V poplavah, ki so konec februarja prizadele več srbskih krajev, je največjo škodo utrpelo mesto Zaječar, ki je že trideset let pobrateno z občino Tržič. Samo v njegovem p...

Zanimivosti / ponedeljek, 22. marec 2010 / 07:00

Nagrajenci na izletu ob morju

Nagradna igra, ki jo Gorenjski glas pripravlja v sodelovanju z Mercatorjem, v kateri smo zbirali številke od 1 do 4, je nagrajence (na fotografiji) odpeljala na enodnevni izlet na morje. Že na po...

Kronika / ponedeljek, 22. marec 2010 / 07:00

Vsi smučarji so bili trezni

Policisti so v času zimskih počitnic izvajali poostren nadzor na smučiščih.

Kronika / ponedeljek, 22. marec 2010 / 07:00

Zajemalka padla na delavca

Retnje - V ponedeljek se je na delovišču kanalizacije v Retnjah zgodila nesreča pri delu, v kateri je bil huje ranjen 37-letni moški, ki je ročno opravljal izkop kanala. V bližin...

Gospodarstvo / ponedeljek, 22. marec 2010 / 07:00

Nizka cena jih je spodbudila k razmišljanju

Brojanova kmetija iz Dorfarjev prodaja na mlekomatu v Škofji Loki poleg mleka že tudi mlečne izdelke.