Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Tržič je plesal

Bistrica pri Tržiču – Izpostava javnega sklada RS za kulturne dejavnosti v Tržiču je tudi letos pripravila območni pregled plesne dejavnosti. Na prireditvi z naslovom Tržič pleše 2008 je 1...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 16. maj 2008 / 07:00

Sindikati za socialno Evropo

Kranjska Gora - Danes se v Kranjski Gori končuje 9. mednarodna konferenca Fundacije Otto Brenner, na kateri se je o vprašanjih vloge sindikatov v novi Evropi pogovarjalo 250 pred...

Zanimivosti / petek, 16. maj 2008 / 07:00

Draga dieta za bolnike s celiakijo

17. maja je mednarodni dan celiakije. Po nekaterih raziskavah naj bi 20 tisoč Slovencev imelo to bolezen.

Zanimivosti / petek, 16. maj 2008 / 07:00

Promocija vseživljenjskega učenja

Kranj - Tednu vseživljenjskega učenja, ki se bo odvijal od 19. do 25. maja, bodo že šesto leto zapored namenili posebno pozornost tudi na Ljudski univerzi Kranj. Ob tej priložnos...

Šport / petek, 16. maj 2008 / 07:00

Šarabon kandidat za poslovnega direktorja

Kranj - Kot vse kaže, se tudi v alpskem delu naše Smučarske zveze urejajo kadrovski zapleti. Na seji alpskega odbora sta svoja programa ta teden predstavila glavni trener moške r...

Šport / petek, 16. maj 2008 / 07:00

Šenčurjanke v prvo ligo

Šenčur - Ekipa članic Namiznoteniškega kluba Šenčur je že v svoji prvi sezoni poskrbela za velik uspeh. Potem ko so si v rednem delu druge slovenske lige priborile kvalifikacije...