Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / petek, 24. november 2006 / 06:00

Računalnik in jaz: Z miško ali brez

Zadnjič sem na internetu bral zanimivo raziskavo, ki so jo opravili na eni od univerz v Avstriji. Ljudem so dajali različne naloge, ki so jih morali izvajati s pomočjo računalnika. Pri t...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 2. avgust 2019 / 18:56

Ni zmagovalcev, so le poraženci

»Nekoč mi je bilo vsega dovolj. Pisal sem na sodišče in jim opisal tudi svojo plat zgodbe. Šele na podlagi urgiranja sem bil oproščen krivde. Sodnik me je vprašal, zakaj imam toliko ovadb. Povedal...

GG Plus / petek, 2. avgust 2019 / 18:55

Ponosna tudi na vse sošolce

Med letošnje diamantne maturante, ki so na spomladanskem roku splošne mature dosegli vse možne točke, se je skupaj s še sedmimi drugimi slovenskimi dijaki zapisala tudi dijakinja Gimnazije Škofja Loka...

Jesenice / petek, 2. avgust 2019 / 18:52

Zavlačevanje gradnje karavanškega predora

Hrušica – Združenje Sinteza, koalicija civilne družbe za prenovo, se je odzvala na aktualno dogajanje v zvezi z gradnjo druge cevi karavanškega predora, ki se zaradi pritožb neizbranih izvajalcev š...

Slovenija / petek, 2. avgust 2019 / 18:52

Varuh o pravicah invalidov

Varuh človekovih pravic Peter Svetina z Marjanom Papežem, direktorjem ZPIZ

Kranjska Gora / petek, 2. avgust 2019 / 18:52

V Martuljku uredili še tretjo ferato v Zgornjesavski dolini

Ferata Jermn, ki so jo uredili v neposredni bližini ferate Hvadnik na robu Gozda - Martuljka, sodi med bolj težavne. Ferata ni zahtevna zavarovana planinska pot, temveč nekakšen športni objekt na pros...