Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 10. december 2012 / 07:00

Rad dela v hlevu, a še raje v gozdu

Anton Arh, prejemnik priznanja za najbolj skrbnega lastnika gozda na blejskem gozdno gospodarskem območju: ne boji se, da bi pri delu v gozdu srečal medveda, a pove zgodbo o medvedjem brlogu sredi paš...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 4. april 2016 / 13:55

Nad sestro v neprištevnosti

Ker je bil 37-letni Kranjčan Aleksander Tepeš decembra lani, ko je z nožem napadel starejšo sestro, neprišteven, bo moral namesto v zapor na obvezno zdravljenje v psihiatrično ustanovo.

Šport / ponedeljek, 4. april 2016 / 13:51

Jaka Primožič odlično začel sezono

Kolesarska klasika Gent–Wevelgem v Belgiji je med bolj znanimi dirkami po kockah, letos pa se je na njej izkazal mladi savčan Jaka Primožič.

Kultura / ponedeljek, 4. april 2016 / 13:49

Najprej vas obrijejo

Letošnji Teden slovenske drame je odprla krstna izvedba odrske priredbe kultne radijske igre Butnskala avtorjev Emila Filipčiča in Marka Derganca. Pod režijskim vodstvom Vita Tauferja sta moči v kopro...

Kamnik / ponedeljek, 4. april 2016 / 13:49

Ustvarjali so iz odpadne kartonske embalaže

Kamnik, Radovljica – V programu Ekošola so letos že deseto leto zapored pripravili projekt Ekopaket, ki je namenjen pravilnemu ravnanju z odpadno embalažo za mleko in sokove ter spodbujanju izdelav...

Jesenice / ponedeljek, 4. april 2016 / 13:48

Bolnišnica lani brez izgube

V Splošni bolnišnici Jesenice so zabeležili pozitiven poslovni izid v višini 230 tisoč evrov, ki jih bodo v celoti namenili za pokrivanje izgube iz preteklih let.