Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / ponedeljek, 21. julij 2014 / 10:24

Zakaj je lepo biti starš

Zadnje čase se večkrat za­lotim, kako zelo uživam v vlogi mame. Najbrž na to vpliva tudi dejstvo, da je vsakdanjo rutino zamenjalo počitniško vzdušje. Tako imam več časa, da opazujem, kako rastejo...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Prvo letošnje razočaranje je Jeep Compass

Od leta 2009 evropski varnostni konzorcij Euro NCAP zaostruje varnostne kriterije za pridobitev petih zvezdic. Tako morajo avtomobili, ki jih preizkušajo od letošnjega leta, doseči vsaj 80 odstot...

Kronika / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Kriminal

Pretepal ženo Kranj - V petek okoli 7. ure so policisti posredovali v okolici Kranja, kjer je 55-letni moški tepel svojo ženo. Policisti so mu izrekli...

GG Plus / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Priprava na poletne razmere

Ob koncu zime je potrebno avtomobil vsaj preobuti v letne pnevmatike in temeljito oprati karoserijo.

Šport / sreda, 14. marec 2012 / 07:00

Dnevi tržiške smučarije so se zaključili v Podnu

Nekateri naši vrhunski športniki vračajo, kar jim je v športni karieri dano.