Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 28. april 2011 / 07:00

Pripravljeni na nov krog pobotov

"Pri prvem obveznem pobotu nam je na Gorenjskem uspelo pobotati za šest milijonov evrov dolga. Mislim, da bo šlo v prihodnjih krogih še bolje," pravi Zdenka Kajdiž.

Objavljeno na isti dan


Šport / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Mladi kolesarji na težki dirki v Nemčiji

Kranj – Kolesarji slovenske mladinske reprezentance, ki jo vodi Marko Polanc, so se vrnili iz Nemčije, z letošnje tretje dirke za pokal narodov, na kateri je nastopilo 21 ekip, 1...

Kronika / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Nezgode

Nesreča pri spravljanju lesa Spodnje Bitnje - Pri delu s hlodovino se je v četrtek dopoldne v Spodnjih Bitnjah hudo ponesrečil 36-letni domačin. Okoli...

Kronika / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Kolesar grdo padel

Podlonk - Na lokalni cesti Železniki–Podlonk–Prtovč je v soboto okoli 12.30 grdo padel 42-letni kolesar iz Železnikov. Med spustom iz smeri lovske koče na Prtovču proti Podlonku...

Zanimivosti / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Slavje kriških planincev

Gozd – Planinsko društvo Križe je pripravilo konec minulega tedna več prireditev ob 60-letnici dela. Po strokovnem predavanju v petek so imeli v soboto piknik planinskega krožka...

Kronika / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Okradli gorske kolesarje

Kranjska Gora - Izpred hotela v Kranjski Gori, kjer je potekalo evropsko prvenstvo v spustu z gorskimi kolesi, je nekdo od petka do sobote ukradel tri profesionalna moška gorska...