Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / petek, 6. november 2020 / 00:37

V soboto popolna zapora ceste na Črnivec

Stahovica – Komunalno podjetje Kamnik obvešča, da bodo zaradi asfaltiranja državno cesto Stahovica–Črnivec v dolžini 450 metrov v soboto, 7. novembra, med 7. in 20. uro za ves promet zaprli. V času...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 31. avgust 2015 / 13:02

Rop črpalke mu ni uspel

Gorenja vas – Bencinski servis v Gorenji vas je bil prešnji konec tedna tarča ropa, ki se je k sreči končal neuspešno in brez poškodb vpletenih.

Kranj / ponedeljek, 31. avgust 2015 / 12:45

Umrl nekdanji direktor Igor Slavec

V 91. letu starosti se je poslovil znani Kranjčan Igor Slavec, ki je deset let uspešno vodil Gorenjski glas.

Slovenija / ponedeljek, 31. avgust 2015 / 12:44

V ospredju vizije novih partnerstev

Bled – Ministrstvo za zunanje zadeve v sodelovanju s Centrom za evropsko prihodnost v ponedeljek in torek prireja deseti, jubilejni Strateški forum Bled. Tema letošnjega foruma je Vizije novih part...

Gorenjska / ponedeljek, 31. avgust 2015 / 12:38

Brošure o duševnem zdravju

Vsa gospodinjstva na Zgornjem Gorenjskem so prejela brošure o pomenu duševnega zdravja. Pod okriljem projekta Anima Sana delujejo že štiri brezplačne psihoterapevtske svetovalnice.

Trzin / ponedeljek, 31. avgust 2015 / 12:36

Praznovanje ob peti obletnici

Trzin – Letos mineva pet let, odkar sta v okviru Doma počitka Mengeš začela delovati enota doma v Trzinu in Center aktivnosti Trzin. Ob obletnici bodo v domu v petek, 4. septembra, pripravili prazn...