Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / petek, 7. december 2018 / 14:56

Umrl je častni občan Janez Majcenovič

Kamnik – Umrl je častni občan Občine Kamnik Janez Majcenovič. Občinski svet Občine Kamnik mu je v letu 2015 podelil naziv častni občan za življenjsko delo na področju naravoslovnih strok in pomenlj...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sobota, 12. julij 2008 / 07:00

Tudi letos hrastov sprevodni prelec

Majhne dlakaste gosenice so se pojavile v nižinskih hrastovih gozdovih v okolici Kranja. Nevarne za ljudi, večje škode na drevju ne bo.

Gospodarstvo / sobota, 12. julij 2008 / 07:00

Do konca meseca bo vse jasno

Luca Mocenni, direktor Aquasave (del skupine Gruppo Bonazzi) upa, da podjetje ne bo doživelo črnega scenarija.

GG Plus / sobota, 12. julij 2008 / 07:00

Brdo brž za Brusljem

Predsedovanje Slovenije Svetu EU je za nami. Če nanj pogledamo z gorenjskega vidika, je največ vredno to, da se je zgodilo na Gorenjskem. Na Brdu je bilo od novega leta do konca junija drugo središče...

Kronika / sobota, 12. julij 2008 / 07:00

Sodniki vlagajo tožbe

Sodniki so izračunali, da so bili v petih letih zaradi nezakonito izplačanih plač prikrajšani skupaj za sto milijonov evrov. Na delovno sodišče so prve odškodninske tožbe že vložili.

Kronika / sobota, 12. julij 2008 / 07:00

Sosed najboljši čuvaj

Preden se odpravite na dopust, poskrbite, da ima vaš dom vsaj namišljenega stanovalca.