Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / nedelja, 7. december 2008 / 07:00

Nesreča na avtocesti terjala novo življenje

V prometni nesreči na avtocesti Ljubljana-Kranj je v nedeljo zjutraj življenje izgubil 50-letnik z območja Vodic.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 5. marec 2010 / 07:00

Glamica Daša nastopila z Lošo

Kdo bi si mislil, da bo tiha blondinka, ki je najprej poizkusila s svojim glasom na enem prvih šovov za talente (takrat je bil ta v domeni današnje TV3), potem ji je uspelo postati del tria pevk...

Humor / petek, 5. marec 2010 / 07:00

Zadnji "A s ti tud not padu"

Kljub domnevnemu sporu med obema voditeljema oddaje A s ti tud not padu? so se na Pop TV vseeno odločili pripraviti še eno, tokrat res zadnjo oddajo. Z zadnjo gostjo, ki je padla not (glej sliko).

GG Plus / petek, 5. marec 2010 / 07:00

Ni nemogočih poti

Izšla je še ena od sanjskih knjig - pa ne le zato, ker jo je izdala založba z imenom Sanje, bolj zato, ker pripoveduje, kako zelo lahko so v življenju človeka sanje del njegove "resničnosti" ali kar r...

GG Plus / petek, 5. marec 2010 / 07:00

Prepoved telesnega kaznovanja otrok (1)

Kot kaže, bo pasjo afero zamenjala debata okrog predloga novega družinskega zakonika. Ta med drugim določa tudi prepoved telesnega kaznovanja otroka.

Šport / petek, 5. marec 2010 / 07:00

Kegljanje

Rezultati 14. kroga v slovenskih ligah