Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / sreda, 15. december 2010 / 07:00

Nevarnosti snežnih plazov

Največ nesreč v snežnih plazovih se zgodi pri nevarnosti druge in tretje stopnje. Preverite, kakšna je snežna odeja, preden se odpravite na pot.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / sreda, 21. september 2011 / 07:00

Glasov jež: Če je davčni zavezanec preveč priden ...

»Naš« davčni zavezanec ni med tistimi, ki davkariji (po stanju na 30. junij) dolgujejo skoraj šeststo milijonov evrov, ampak eden takšnih, ki položnice plačujejo redno – raje prej kot prepozno. A...

Gospodarstvo / sreda, 21. september 2011 / 07:00

Jabolko z enim pecljem in dvema muhama

Bašelj - Da se bliža jesen in spravilo pridelkov, občutimo tudi v uredništvu. Kličejo nas vrtičkarji in nam sporočajo o debelih sadežih, o pridelkih nenavadne oblike, o zanimivih...

Kronika / sreda, 21. september 2011 / 07:00

Kriminal

Pobrali zlatnino Škofja Loka - Nekaj noči nazaj so neznanci vlomili v stanovanje v Podlubniku. Odnesli so za okoli dva tisoč evrov zlatnine.

GG Plus / sreda, 21. september 2011 / 07:00

En svet, en dom, eno srce

Gorenjska podružnica Društva za zdravje srca in ožilja je v soboto pred bližnjim Svetovnim dnevom srca pripravila srečanje Storimo skupaj več za svoje zdravje.

Kronika / sreda, 21. september 2011 / 07:00

Prijatelja pretepel do smrti

Jeseničan Hamdija Amidžić se je na kranjskem sodišču začel zagovarjati zaradi domnevnega uboja, za kar je zagroženo od pet do petnajst let zapora.