Podobe obljubljenih sanj
Test: Citroën DS3 THP 150 Sport Chic
Citroënovih in večine drugih francoskih avtomobilov se drži sloves diskretne elegance, šarmantnosti in napredne tehnologije, ki ni vedno dovolj odločno odigrala svoje vloge. A zdaj se časi obračajo, novi mali Citroën DS je namreč mladostno uživaški štirikolesnik s pridihom ekskluzivnosti.
Zato se oblikovalcem zunanjosti ni bilo treba držati ustaljenih smernic, ampak so si lahko pod okriljem Citroënove linije DS privoščili tudi nekaj več domiselnosti. O tem, ali je DS na pogled privlačen, sploh ni treba razpravljati, saj zna hitro pasti v oči, predvsem pa so pozitivno presenečeni tisti, ki niso verjeli, da znajo pri Citroënu lesti pod kožo tudi tistim, ki od avtomobila pričakujejo kaj več. In nazadnje je vse skupaj začinjeno še z različnimi možnostmi prilagajanja barvnih kombinacij in dekorativnih elementov, ki športno nastrojenega malčka naredijo prepoznavnega in izstopajočega.
Kdor želi v DS3 res uživati, mora imeti zdravo hrbtenico, kajti voznikov in sopotnikov sedež sta nameščena precej nizko in sedenje je podobno kot v pravih športnih avtomobilih. Kaj vse so imeli notranji arhitekti v mislih, zgovorno kažejo naluknjane stopalke plina, sklopke in zavore ter oglato oblikovana spodnja stran volanskega obroča. Merilniki so dobro berljivi, a osvetljeni z zoprno rdečkasto barvo, sredinska konzola je v znamenju velikih stikal za klimatsko napravo in radijskega sprejemnika, ročica menjalnika je športno kratka, kot se za takšen avtomobil spodobi. Potnika, ki jima je namenjeno sedenje zadaj, se bosta zgražala nad utesnjenostjo, ampak v majhnih avtomobilih drugače skoraj ne gre, v prtljažniku pa tudi ni pričakovati prevelikega razkošja za kovčke in torbe.
A pravo uživanje se začne ob zagonu motorja. Kontaktni ključ je z dekorativnim vložkom drugačen od ostalih, a brezkontaktnega vžiga pri Citroënu še ne poznajo. Bencinski štirivaljnik, ki ga pri delu podpira turbinski polnilnik, je iz kooperacije z bavarskim BMW, in sodelovanje se je očitno obneslo. Steče brez obotavljanja in ker ni pretirano hrupen, voznika hitro zavede, da ga požene v visoke vrtljaje. Ker je zaloga navora že pri nizkih vrtljajih velika, to pravzaprav ni potrebno, a kaj, ko se je težko upreti živahnemu pogonskemu stroju. Sodelovanje turbinskega polnilnika je pritajeno, a zelo občutno, pritisk ob sedežno naslonjalo je očiten in do (pre)visoke hitrosti ni več daleč.
Podvozje je kos tudi zelo zahtevnim voznikom, čeprav je volanski mehanizem nekoliko preveč odziven in za odtenek prelahkoten. Podvozje je nastavljeno precej čvrsto in včasih se grobo odzove na cestne grbine, toda kompromis med udobjem in lego na cesti je pač v dobro slednje. Z DS3 je mogoče hitro voziti po ovinkasti cesti, pri čemer se avtomobil suvereno drži vozne podlage. Ni zanemarljivo, da je kljub športnim zmogljivostim ta motor zelo prizanesljiv s porabo bencina.
Zakaj torej DS3? Morda tudi zato, da si kakšen že rahlo osiveli gospod uresniči avtomobilske sanje iz mladosti.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,948, š. 1,715, v. 1,458 m, medosje 2,464 m
Prostornina prtljažnika: 285/1036 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1165/1597 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 115 kW/156 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 240 pri 1400
Najvišja hitrost: 214 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,3 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,4/ 5,1/ 6,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 18.300 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper