Heliosu 20-milijonsko posojilo
Podjetje Helios iz Količevega, del Skupine Helios, bo kredit SID banke namenil za razvoj avtoreperaturnih premazov na vodni osnovi.
Domžale – SID banka je Heliosu, Tovarni barv, lakov in umetnih smol (TBLUS) odobrila 20,4-milijonski kredit za financiranje razvojnega projekta Mešalni sistemi na vodni osnovi za desetletno obdobje. »S kreditom SID banke bo podjetju HELIOS TBLUS in s tem Skupini Helios omogočen nadaljnji razvoj in posledično tudi povečanje njegove konkurenčnosti na vseh svetovnih trgih,« je ob podpisu pogodbe povedal Uroš Slavinec, predsednik uprave Heliosa Domžale.
Razvojni projekt je sestavljen iz razvoja mešalnih lakov in spremljevalnega materiala, deset tisoč receptur za različne nianse in avtomobilske znamke, računalniškega tehtalnega programa in kolorističnih pripomočkov. V sklopu projekta Helios na Količevem gradi tudi nov razvojno-izobraževalni center, ki bo namenjen šolanju kupcev (ličarjev) za delo z vodnimi materiali, in razvojni laboratoriji z najsodobnejšo opremo za izvajanje zahtevnih testiranj, ki jih ta tip materialov zahteva. V Heliosu predvidevajo odprtje do konca leta, proizvodnja pa bo v novem proizvodnem obratu, ki zagotavlja optimalno proizvodnjo.
»Za financiranje razvojnih projektov s področja avtomobilske industrije smo doslej namenili že 210,6 milijona evrov, od tega 130 milijonov evrov iz vira Evropske investicijske banke (EIB) ter 80,6 milijona evrov iz lastnih sredstev,« je pojasnil Sibil Silvan, predsednik uprave SID banke. Doslej so podprli 14 podjetij, 27 razvojnih projektov in 31 patentov oziroma inovativnih rešitev. Od jeseni 2008 je ta banka občutno pripomogla k delovanju slovenskega gospodarstva, saj je neposredno ali prek poslovnih bank gospodarstvu namenila že več kot dve milijardi evrov. Kar tri četrtine vseh novih posojil, ki so jih poslovne banke v času krize namenile podjetjem, je iz virov SID banke.
Tudi na poslovanje Skupine Helios je vplivala kriza, saj je lani po dolgem obdobju uspešnega razvoja in rasti prvič poslovala manj uspešno. »Glavni razlog je povezan z gospodarsko krizo, ki se je v drugem polletju preteklega leta razširila na vse pomembnejše trge, na katerih poslujemo. Recesija se je pokazala predvsem v hitrem in občutnem padcu naročil,« pojasnjujejo v Heliosu. Zato pa je Skupina v letošnjih prvih šestih mesecih ustvarila za 13 odstotkov večjo prodajo kot lani v enakem obdobju.