Zlato in elektrika
Toyota Auris odslej vozi tudi s hibridnim pogonom.
Japonska Toyota se šteje za eno vodilnih avtomobilskih znamk na področju razvoja hibridnih vozil. To že precej let dokazujejo z modelom Prius, odslej pa tudi z novim hibridno gnanim Aurisom. Auris, ki z vsemi lastnostmi sodi med družinske kombilimuzine, je torej že drugi Toyotin model s kombinacijo bencinskega in električnega motorja, ki je naprodaj v Evropi, sicer pa pri japonskem proizvajalcu predvidevajo, da se bo zanimanje za takšne avtomobile v prihodnosti še povečevalo.
Tako kot Prius, ima tudi Auris v nosu 1,8-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kilovati (136 KM), ki mu pri delu s 60 kilovati dodatne moči pomaga električni motor. Slednji se vključuje pri speljevanju in med pospeševanjem, da zmanjša porabo in škodljive emisije bencinskega stroja, ob dovolj polnih baterijah, ki so nameščene v zadnjem delu avtomobila, pa lahko deluje tudi popolnoma samostojno. Voznik željo po vožnji na elektriko izrazi s pritiskom na gumb, lahko se odloči tudi za ekonomično ali pa za dinamično vožnjo. Ob zaviranju se na kolesih tvori kinetična energija, ki se pretvarja v električno in prav tako skrbi za polnjenje baterij.
Rezultat skupnega delovanja obeh pogonskih strojev je seveda nizka poraba goriva, tovarna obljublja povprečje 3,8 litra bencina na 100 kilometrov, in hkrati nizke izpuste ogljikovega dioksida, ki dosegajo le 98 gramov na prevožen kilometer. S tem se Auris Hybrid uvršča med najbolj čiste serijske avtomobile, kar pa vsaj v Sloveniji še ni posebej nagrajeno z državnimi spodbudami. Zato so pri Toyoti Adrii stvar vzeli v svoje roke in hibridnega Aurisa prodajajo za dokaj razumnih 21.990 evrov, pri čemer je že vštete dva tisočaka njihove podpore, medtem ko je bolje opremljena različica naprodaj za 24.090 evrov.