Za humanizem gre ...
V sredo se je začel vpis v letošnje abonmaje Prešernovega gledališča. Čez štirinajst dni bo novo sezono prva oplemenitila domača predstava Lovske scene s Spodnje Bavarske.
Nova gledališka sezona v Prešernovem gledališču se bo začela pomenljivo, bržkone tudi s prvim letošnjim vrhuncem, prvo slovensko uprizoritvijo ljudske igre Lovske scene s Spodnje Bavarske nekoliko pozabljenega nemškega avtorja Martina Sperra, ki pa v zadnjih letih spet prihaja na površje. Predstavo režira odličen režiser Ivica Buljan, ki je pred leti v Prešernovem gledališču že režiral uprizoritev Drame princes, besedila po motivih kontroverzne Elfride Jelinek. »Gre za besedilo, ki govori o nestrpnosti do drugačnih, o fašizmu, ki se poraja v malih ljudeh in se odraža v njihovem načinu medsebojnega komuniciranja. Avtor nas postavi v provincialno vas, ki je v marsičem podobna ne le vasi, ampak tudi Sloveniji kot taki,« o uvodni predstavi sezone razmišlja vodja umetniškega oddelka Marinka Poštrak. Predstavo med drugim odlikuje tudi pestra igralska zasedba, saj je domači igralski ansambel dopolnjen s številnimi gosti, med njimi Mileno Zupančič in Markom Mandičem. Predstava bo hkrati tudi ena izmed premier letošnjega festivala Ex ponto v Ljubljani. V Kranju bi Lovske scene … v koprodukciji z Art centrom Kranj morali sicer premierno uprizoriti že julija v odprtem gledališču na tako imenovanem Luninem vrtu, a tam zaradi nezgrajenega odra (Vegrad) to še vedno ni mogoče. »Repertoar letošnje sezone govori o družbenih razmerah in prav primer naše prve letošnje premiere je lep dokaz, kako te lahko neposredno vplivajo tudi na gledališče,« razmišlja Poštrakova in dodaja, da naloga gledališča ni le prikazovati iluzije in sanje, ampak mora biti tudi družbeno subverzivna ustanova, ki odraža dejansko stanje v družbi.
V Prešernovem gledališču tako tudi letos sledijo tematiki in konceptu, ki ga nadaljujejo iz prejšnjih sezon – gledališče je namreč tisto, ki mora pred družbo in svet vedno znova nastavljati ogledalo. Novembra bo na sporedu nova premiera, drama Jakob Ruda Ivana Cankarja, ki jo bo režiral Sebastijan Horvat, ki se je v zadnjih letih tako rekoč specializiral za Cankarja. Marca bo sledila še premiera drame Zaprta vrata J. P. Sartra, režiral pa jo bo režiser mlajše generacije Mare Bulc. Tu je še predstava za otroke Mala in velika luna Borisa A. Novaka, ki je nastala v koprodukciji z Lutkovnim gledališčem Ljubljana in v režiji Vinka Möderndorferja. Premiero je doživela že v Ljubljani, v začetku oktobra pa bo na sporedu tudi v Kranju.
Humanistično noto ima tako rekoč celoten abonma, skupaj je razpisanih devet, pet običajnih, dva super resna in dva super vesela, v katerem bosta poleg treh domačih predstav na voljo še gostujoči predstavi Dueti Petra Quilterja v izvedbi SSG Trst in Jesenska sonata Ingmarja Bergmana v izvedbi SLG Celje. Super resnemu abonmaju sta dodani še predstavi Črnec Tatjane Gromače v izvedbi HNK Ivana pl. Zajca z Reke in drama Dušana Jovanovića Znamke, nakar še Emilija Gledališča Koper. Super veseli abonma pa poleg ostalih predstav prinaša še glasbeno gledališki projekt Janje Majzelj Krizantema na klavirju in komedijo Chicchignola v izvedbi Gledališča Koper. V slednjem bo v abonmaju gostovalo kranjsko gledališče in sicer s predstavo Steklena menažerija, medtem ko bodo »kranjskega« Revizorja lahko videli abonenti Mestnega gledališča ljubljanskega in gledališča v Novi Gorici. V Prešernovem gledališču se obeta tudi nekaj sprememb v igralskem ansamblu, saj konec septembra Igor Štamulak odhaja v Gledališče Koper, Primož Pirnat pa konec leta v Mestno gledališče ljubljansko. O novih igralskih okrepitvah se bo odločala nova direktorica Ivana Djilas, ki v Kranj prihaja februarja prihodnje leto.