Tretjina potnikov je mladih
Z začetkom šolskega leta se poveča tudi število potnikov v avtobusnem in železniškem prometu.
Na začetek šolskega leta se zato vsako leto pripravijo tudi v avtobusnem in železniškem potniškem prometu. Po podatkih Slovenskih železnic namreč mladi predstavljajo slabo tretjino vseh prepeljanih potnikov, podobno ugotavljajo tudi pri avtobusnem prevozniku Alpetour. Zato dijakom prilagajajo vozne rede, obenem pa imajo možnost kupovati vozovnice po subvencionirani ceni.
»Vozni redi, ki začnejo veljati s 1. septembrom in veljajo do konca šolskega pouka, so prilagojeni pričakovanemu povečanju števila potnikov. Pripravljeni so na podlagi spremljanja prometnih tokov in so prilagojeni začetku in koncu pouka na gorenjskih srednjih šolah,« je pojasnila direktorica družbe Alpetour Ivanka Zupančič Gaber. O cenah, nakupnih pogojih in voznih redih za prihajajoče šolsko leto dijake konec avgusta obvestijo z osebno pošto. Dijaki so pri nakupu mesečnih ali letnih vozovnic upravičeni do subvencije, ki jo zagotavlja ministrstvo za šolstvo in šport, cena pa je potem odvisna od stopnje subvencije. Pri Alpetourju so pripravili tudi izračun cene mesečne dijaške vozovnice z najpogostejšo 17-odstotno stopnjo subvencije na relaciji Kranj–Ljubljana. Zanjo bodo dijaki odšteli nekaj čez sto evrov.
Dijaki, ki se bodo v šolo vozili z vlakom, pa lahko pri nakupu šolske mesečne vozovnice privarčujejo najmanj 40 odstotkov, so pojasnili pri Slovenskih železnicah. »Dijaki se večinoma odločajo za nakup abonentskih, to je šolskih mesečnih, polletnih ali letnih vozovnic in za kartico ugodnosti Ej!Kartica, ki omogoča mladim od 12. do 26. leta več kot sto tisoč popustov in ugodnosti v 41 državah po Evropi,« je razložil Marino Fakin. Dijaki, ki niso iz Ljubljane, pa so letos skoraj ostali brez subvencije za tamkajšnji mestni potniški promet. Ministrstvo za šolstvo in šport je zdaj z ljubljansko občino doseglo načelen sporazum, po katerem bodo tudi ti dijaki še vedno lahko kupovali vozovnice po subvencioniranih cenah.