Prvi pogled ne razkrije vsega
Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Premium
Južnokorejski avtomobilski tiger Hyundai je v zadnjem času večkrat pokazal zobe in se z njihovo pomočjo tudi sorazmerno dobro spopadel s krizo. Dobro se s tekmeci in časom spopada tudi njihov paradni terenec Santa-Fe, ki je s prenovo pridobil nekaj lepotnih in tehničnih popravkov. Ampak za zaznavanje sprememb na zunanjosti je treba imeti dobre oči ali pa prebrati, kaj v zvezi z njimi sporoča tovarna. In verjetno revolucionarni posegi niti še niso bili potrebni, saj je Santa-Fe v zdajšnji generaciji avtomobil v najboljših letih. Morda se kakšna nova podrobnost na hitro najde v notranjosti, kjer ima voznik pred očmi lično in pregledno armaturno ploščo, vsi potniki pa udobne sedeže in dovolj prostora za kolena in glave. Ne manjka nekaj začimb, ki jasno nakazujejo, da je Santa-Fe z Daljnega vzhoda, pa naj bo to trda plastika, kičasti ponaredki lesa ali pa svetle in občutljive sedežne prevleke.
Pravzaprav je najpomembnejša novost skrita pod motornim pokrovom. V celem novi 2,2-litrski štirivaljni turbodizel v vseh pogledih presega prejšnji pogonski stroj. Motor teče mirno in kultivirano, s povečano močjo in ugodnejšo navorno krivuljo je zlahka kos voznikovim željam. Novost je tudi šeststopenjski menjalnik, zaradi katerega se motor vrti počasneje in je posledično manj zahteven pri porabi goriva.
Štirikolesni pogon nikakor ni vsemogočen, a zna biti dovolj prepričljiv na slabih makadamskih poteh in suveren na gladkih asfaltiranih cestah. Načelno deluje samodejno, v zahtevnejših razmerah voznik z gumbom lahko ukaže polovično razmerje navora na sprednjo in zadnjo os. Za premagovanje ekstremnih brezpotij je Santa-Fe seveda prenežen. V slogu večstranske uporabnosti je uglašeno tudi podvozje, ki v ovinkih dovoljuje za kanček preveč nagibanja karoserije, sicer pa skrbi za visoko raven potniškega udobja.
Mešanica vsega Santa-Feju zagotavlja status enega najbolj priljubljenih srednje velikih športnih terencev. Kajpak je za uspeh zaslužna tudi uravnotežena cena, ki je samo še namesto smetane na čokoladni torti.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2199 ccm
Največja moč pri v/min: 145 kW/197 KM
Najvišja hitrost: 190 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,8/6,2/7,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 31.990 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana