Prvi pogled ne razkrije vsega

Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Premium

Južnokorejski avtomobilski tiger Hyundai je v zadnjem času večkrat pokazal zobe in se z njihovo pomočjo tudi sorazmerno dobro spopadel s krizo. Dobro se s tekmeci in časom spopada tudi njihov paradni terenec Santa-Fe, ki je s prenovo pridobil nekaj lepotnih in tehničnih popravkov. Ampak za zaznavanje sprememb na zunanjosti je treba imeti dobre oči ali pa prebrati, kaj v zvezi z njimi sporoča tovarna. In verjetno revolucionarni posegi niti še niso bili potrebni, saj je Santa-Fe v zdajšnji generaciji avtomobil v najboljših letih. Morda se kakšna nova podrobnost na hitro najde v notranjosti, kjer ima voznik pred očmi lično in pregledno armaturno ploščo, vsi potniki pa udobne sedeže in dovolj prostora za kolena in glave. Ne manjka nekaj začimb, ki jasno nakazujejo, da je Santa-Fe z Daljnega vzhoda, pa naj bo to trda plastika, kičasti ponaredki lesa ali pa svetle in občutljive sedežne prevleke.

Pravzaprav je najpomembnejša novost skrita pod motornim pokrovom. V celem novi 2,2-litrski štirivaljni turbodizel v vseh pogledih presega prejšnji pogonski stroj. Motor teče mirno in kultivirano, s povečano močjo in ugodnejšo navorno krivuljo je zlahka kos voznikovim željam. Novost je tudi šeststopenjski menjalnik, zaradi katerega se motor vrti počasneje in je posledično manj zahteven pri porabi goriva.

Štirikolesni pogon nikakor ni vsemogočen, a zna biti dovolj prepričljiv na slabih makadamskih poteh in suveren na gladkih asfaltiranih cestah. Načelno deluje samodejno, v zahtevnejših razmerah voznik z gumbom lahko ukaže polovično razmerje navora na sprednjo in zadnjo os. Za premagovanje ekstremnih brezpotij je Santa-Fe seveda prenežen. V slogu večstranske uporabnosti je uglašeno tudi podvozje, ki v ovinkih dovoljuje za kanček preveč nagibanja karoserije, sicer pa skrbi za visoko raven potniškega udobja.

Mešanica vsega Santa-Feju zagotavlja status enega najbolj priljubljenih srednje velikih športnih terencev. Kajpak je za uspeh zaslužna tudi uravnotežena cena, ki je samo še namesto smetane na čokoladni torti.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2199 ccm

Največja moč pri v/min: 145 kW/197 KM

Najvišja hitrost: 190 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,8/6,2/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 31.990 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 27. avgust 2021 / 17:42

Drastičen porast gorskih nesreč

Kranj – V Gorski reševalni zvezi Slovenije (GRZS) so ta teden opozorili na drastično povečanje števila posredovanj svojih reševalcev zaradi nesreč v gorah. Samo v štirinajstih dneh, med 9. in 23. a...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 15. december 2006 / 06:00

Kakšen je tvoj dotik

Slovenci so turistično novinarstvo zelo dobro predstavili v Karlovyh Varyh, leta 2008 bo Slovenija gostila Svetovni kongres FIJET, delo na radiu ni vedno enostavno, dekleta pa so oblikovala majico po...

Prosti čas / petek, 15. december 2006 / 06:00

Brat vse vidi, Brat vse ve: Besniške borovnice

Obkroži pravilne trditve in se imej za pametnega.

Prosti čas / petek, 15. december 2006 / 06:00

Nominator 228

Čeprav gre leto nezadržno h koncu, k tej, samo časovni ločnici, in se tradiciji primerno srečujemo ob hrani, s kozarcem v roki, imajo tokratne tri zgodbe enak predznak. Znanje. In biti b...

Kultura / petek, 15. december 2006 / 06:00

Pojejo že trideset let

Redni letni koncert Mešanega pevskega zbora KD Jakoba Aljaža Medvode je bil letos jubilejni.

Kultura / petek, 15. december 2006 / 06:00

Lažno podeželje

V nedeljo so v Prešernovem gledališču v Kranju v režiji Eduarda Milerja premierno uprizorili dramo Podeželje, Martina Crimpa.