Kolesarski naval na Kranjsko Goro
Poletje je na kolesarsko stezo od Mojstrane do Rateč letos privabilo rekordno število kolesarjev.
Kranjska Gora - Okoli dvajset kilometrov dolga kolesarska steza, ki vodi po trasi nekdanje železnice skozi občino Kranjska Gora, je posebej ob koncih tedna izjemno dobro obiskana. Ne uporabljajo je le domačini in turisti, ki v destinaciji preživljajo počitnice. Vse več je tistih, ki se v Zgornjesavsko dolino odpravijo prav na kolesarjenje, sploh odkar je bil konec prejšnjega meseca z asfaltom preplasten še zadnji del odseka od Rateč do nekdanjega mejnega prehoda in tako vzpostavljena urejena povezava z Italijo. Kot pravijo policisti, ob množici kolesarjev ni nenavadno, da so v zadnjem mesecu beležili kar nekaj prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi tudi kolesarji.
»Največji problem je prekratka varnostna razdalja, pa hitrost, ki je zlasti problematična, ko je na kolesarski stezi zares veliko ljudi. Takrat je posebej pomembno, da kolesarji prilagodijo hitrost stanju na stezi, da imajo dovolj veliko varnostno razdaljo in da vozijo po sredini svojega pasu,« priporoča pomočnik komandirja Policijske postaje Kranjska Gora Damjan Lepoša, ki posebej odsvetuje vožnjo »vštric«. Kot je še povedal Lepoša, so policisti julija med kolesarji preverjali uporabo varnostnih čelad. »Na kolesarskih stezah smo opazili, da tisti, ki se odpravijo na kolesarjenje kot športno aktivnost, v glavnem redno uporabljajo čelade. Drugače je s tistimi, ki kolo uporabljajo kot prevozno sredstvo na poti v službo, trgovino, po opravkih … Takrat se pogostost uporabe čelad bistveno zmanjša, celo med otroki!«
Zanimiva posebnost kranjskogorskih cest so v teh dneh tudi skupine kolesarjev, ki tu opravljajo treninge. Kot pravijo policisti, vozijo po predpisih, a lahko zato, ker so na regionalni cesti relativno počasni in v skupini, posebej ob konicah lahko ovirajo promet. So pa policisti zadovoljni, ker letos ne beležijo prijav vožnje s kolesi, motornimi kolesi in štirikolesniki v naravnem okolju. »Upam, da bo tako ostalo do konca sezone,« je optimističen Damjan Lepoša.
Najnevarnejši del kolesarske steze med Mojstrano in Ratečami je most v Martuljku, kjer se kolesarska steza na nepreglednem delu priključi na cesto. Novi most za kolesarje bo, kot kaže, zgrajen šele prihodnje leto, ko je v načrtu tudi nadaljevanje gradnje kolesarske poti proti Jesenicam.