Več za dušo kot za razum
Test: Kia Soul 1,6 CVVT LX
So stvari, ki jih kupujemo bolj za dušo kot zaradi resnične potrebe. Saj veste, ko se z nakupovalnim vozičkom smukamo med policami trgovskega centra, nas mimogrede zanese in v njem se znajde kaj, kar nima prave uporabne vrednosti. Nekaj časa se počutimo dobro, a ko bankovci v denarnici začnejo kopneti, nam je žal. Nekateri bolj z dušo kot razumom kupujejo tudi avtomobile ali še kaj bolj nevsakdanjega.
Tudi Kia bi s svojim modelom Soul lahko napeljevala na to, da naj kupujejo čustva. Ampak ta nenavadno in drzno oblikovani štirikolesnik je lahko tudi povsem uporabno družinsko prevozno sredstvo. Seveda so ga poševnooki strategi namenili predvsem mlajši generaciji in zato si je oglato karoserijo mogoče popestriti z različnimi nalepkami in drugimi dodatki, zato še poldrugo leto po predstavitvi za seboj potegne številne poglede. Še do nedavnega pri tej južnokorejski znamki namreč niso imeli v mislih nenavadnih oblik, zato Soul štrli iz povprečja.
To je lepo vidno tudi v igrivi in barvno pestri armaturni plošči. In tudi tukaj lahko pridejo do izraza individualne želje, saj je mogoče skupaj sestaviti različne barvne odtenke na plastičnih delih in bolj ali manj igrive sedežne prevleke. Voznika seveda zanima tudi, kakšna je preglednost merilnikov in kako dostopna in logično razporejena so stikala. Oboje si zasluži oceno solidno, tako kot tudi prostornost na sprednjih sedežih in na zadnji klopi. Prvo občutno razočaranje pa se skriva pod prtljažnimi vrati, kajti prostor, namenjen prevozu prtljage in tovora, je skoraj nerazumno skromen. Že res, da je nekaj dodatnih litrov pod dvojnim prtljažnim dnom in da je mogoče prostor izdatno povečati s podiranjem naslonjal zadnje klopi, a grenak priokus ostaja.
Zato pa voznik in potniki lahko poiščejo tolažbo v udobni vožnji, ki se z občutkom višine lahko primerja s sedenjem v enoprostorskem avtomobilu. Soulova silhueta je bolj podobna kakšnemu manjšemu terencu. Veliko vetrobransko steklo je naklonjeno dobri preglednosti naprej, zaradi zajetnih zadnjih strešnih stebričkov pa se mora voznik privaditi na nekoliko večji mrtvi kot.
Bencinski štirivaljnik z 1,6 litra delovne prostornine z zmogljivostjo, napisano na papirju, obeta kar živahno vožnjo, toda petstopenjski menjalnik z dolgimi prestavnimi razmerji mu odvzame kar precej dinamike. Zato pogonski stroj rabi kar precej priganjanja, za doseganje kakšnih bolj športnih voznih občutkov pa je bolje izbrati kaj močnejšega. Pohvale gredo suvereni legi na cesti, dokaj dobro uglašenemu podvozju in zanesljivemu zaviranju. Ne nazadnje tudi dolgi jamstveni dobi brez omejitve kilometrov, kar pač še ni običaj.
Ampak, Kia Soul je pač v skoraj vseh pogledih zelo nenavaden avtomobil, ki je kot takšen všeč tudi posebni skupini kupcev. In ti sledijo predvsem srcu.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,105, š. 1,785, v. 1,610 m, medosje 2,550 m
Prostornina prtljažnika: 340
Teža (prazno v./ dovoljena): 1179/1680 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1591 ccm
Največja moč pri v/min: 92 kW/125 KM pri 6300
Največji navor pri v/min: 156 pri 4200
Najvišja hitrost: 177 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,7/7,9/6,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 154 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 17.290 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana