Užitek s tremi in na treh
Test: BRP Can-Am Spyder RT-S
Ideja, da bi imel motocikel tri kolesa, že zdavnaj ni več nova, še dokaj sveža pa je zamisel dva spredaj in eden zadaj. Pri kanadskem Bombardierju so jo uresničili v triciklu z imenom Spyder, ki so mu letos dodali še športno različico Spyder RT. In kjer koli se pojavite s tem nenavadnim vozilom, je obračanje glav naključnih opazovalcev zagotovljeno, saj trikolesnik vsaj na sprednjem delu nekoliko spominja na motorne sani na kolesih.
Očitno je predvsem na ameriški strani Atlantika dovolj navdušencev nad križancem med motociklom in avtomobilom. Spyder RT je vsaj toliko avtomobila, da se ga pri nas vozi z vozniškim dovoljenjem kategorije B, a kljub temu njegov karakter narekuje nekaj znanja na dveh kolesih.
Še preden zaženete brbotajoči Rotaxov pogonski stroj, se je treba podučiti o nekaterih skritih posebnostih, na primer kako prestaviti v vzvratno, kako zavirati in kaj početi v ovinkih. Krmilo se sprva zdi nekoliko nerodno, tudi na stikala za smernike se je treba privaditi in vsaj v prvih kilometrih je trikolesno pošast naporno krotiti. Z dodajanjem plina velja biti previden, sprva se motor dozdeva krotek, ob naglejšem zasuku ročice pa zna postati tudi brutalen. Posebno pozornost gre namenjati ovinkom, kajti v njih se trikolesnik ne obnaša kot motocikel, torej tudi ni nagibanja, ampak zavija kot avtomobil, pri čemer silovitost kroti elektronski sistem stabilnosti, pretirano nagibanje pa strah pred prevračanjem, čeprav se sprednje notranje kolo rado odlepi od tal.
Ob tem, da se poleg voznika na zadnji del sedeža udobno namesti še sopotnik ali sopotnica, je na tem triciklu še dovolj odlagalnih mest, prtljažnika sta spredaj in zadaj, kakšen droben predalček še kje drugje. Za udobje pa gretje ročic, sedežev in celo radijski sistem; glasba iz zvočnikov se kolikor toliko dobro sliši šele pri višjih hitrostih, ko pred vetrom in delno tudi pred dežjem dokaj dobro ščiti veliko vetrobransko steklo.
In ni zanemarljivo, da je za BRP Can Am Spyder RT-S treba imeti toliko denarja kot za dober avtomobil srednjega razreda. Užitek s tremi pač tudi nekaj stane.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 998 ccm
Zmogljivost: 71 kW/100 KM
Teža vozila: 425 kg
Maloprodajna cena: 25.790 EUR
Uvoznik: Ski&Sea, Polzela