Vprašanje dodane vrednosti

Test: Fiat Ducato 2,3 Multijet 120 4x4

Pri lahkih dostavnih vozilih vse bolj postaja vprašanje dodane vrednosti. Ta se lahko izraža v dimenzijskih lastnostih, vzdrževalnih stroških ali v zmogljivostih, ki jih tekmeci ne premorejo. V razredu večjih dostavnikov je Fiat Ducato eden redkih z možnostjo štirikolesnega pogona. Tega so razvili pri francoskem specialistu Dangelu, ki z enakim sklopom oskrbuje tudi oba sorodna modela Citroën Jumper in Peugeot Boxer.

Štirikolesno gnani Ducato z izjemo dveh dodatnih centimetrov pri oddaljenosti karoserije od tal ni nič drugačen kot druge različice. Sprednji del ugaja s privihnjenimi žarometi, visoko dvignjeno masko in velikim vetrobranskim steklom. Ducatov tovorni prostor v največji različici, ki je še vozna z vozniškim izpitom kategorije B, je mogoče naložiti 13 kubičnih metrov tovora, katerega masa ne sme presegati 3500 kilogramov, pri šestsedežni različici pa je ta prostornina nekoliko zmanjšana. Zadnja krilna vrata se lahko odpirajo 90-, s potegom kljuke na tečajih pa tudi 180-stopinjsko. Stranska bočna vrata so med širšimi v razredu, a hkrati težka in nekoliko neugodna za zapiranje. V izvedbi z naknadno vgrajenimi tremi sedeži v srednjem delu je notranjost solidno obdelana, vendar potniki na zadnji klopi sedijo precej nizko.

Redoljubnost voznikovega delovnega prostora je zadovoljiva, večina stikal je na dosegljivih mestih, predvsem pa je poskrbljeno za številna odlagalna mesta in predale, vključno za vdolbine za pločevinke in plastenke s pijačo. Serijski del opreme je brezžična komunikacijska naprava za spajanje z mobilnim telefonom, ki deluje preko radijskega sprejemnika. Morda bi bil za štirikolesni pogon bolj primeren močnejši motor, a tudi 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik svoje delo obvladuje dokaj suvereno. Pogonska sila se na vsa štiri kolesa prenaša stalno, torej voznik s pogonom nima nobenega dela, k zadnjim kolesom se jo porazdeli do 40 odstotkov. Tako je torej mogoče s takšnim Ducatom premagovati tudi razrite ceste, gradbiščne kolovoze ali zasneženo cestišče; kljub velikosti je vozilo ubogljivo, hrupa in tresljajev pa je zaradi dodatnih delov pogonskega sistema nekaj več kot sicer.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2287 ccm

Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM

Največja dovoljena masa: 3500 kg

Posoda za gorivo: 90 l

Maloprodajna cena: 42.655 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 23. avgust 2009 / 07:00

Kronika tedna

Strela sta zletela v prazno V Mariboru so na pet let in pol zapora obsodili 55-letnega domačina Marijana Piliha, ker je 18. maja letos poskušal ubiti nekdanjo ljubico...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 1. maj 2017 / 20:41

Slovenija, moja dežela

»Po glavi so mi že nekaj časa rojile besede, ki naj bi sestavljale geslo, pozicijski slogan, kot smo takrat rekli v našem marketinškem jeziku. Z njim naj bi prebivalcem Republike Slovenije opredeli...

Zanimivosti / ponedeljek, 1. maj 2017 / 20:19

Na lepše

O čem razmišljamo v teh prazničnih dneh – o delavskih pravicah in boju zanje ali o tem, da je vsaj za večino nas, ki delo na srečo imamo, na vrsti nekaj dela prostih dni? Če pogledamo ta d...

GG Plus / ponedeljek, 1. maj 2017 / 20:11

Z znanjem krepijo človeški kapital

V nekaj letih naj Šenčur postane mednarodno odprta občina, kjer bo vsak občan obvladal en svetovni jezik, obenem pa ne bo pozabil na svoje korenine. Ta misel je vodila mladega Ervina Smajiča in skupin...

Nasveti / ponedeljek, 1. maj 2017 / 20:09

Prestradani kojot

Ne, to ni žival, ampak ime, ki si ga je v mladostnem izgnanstvu pri Aztekih nadel Nezahualcoyotl, poznejši vladar mestne državice Texcoco, danes v bližini mesta Ciudad de Mexico. Kaj se skriva za t...

Gospodarstvo / ponedeljek, 1. maj 2017 / 20:07

Peč za trideset milijonov

V podjetju SIJ Acroni so v ponedeljek zagnali najsodobnejšo peč AOD, vredno kar trideset milijonov evrov. Podjetje bo z investicijo dodatno okrepilo svoj položaj na trgu nerjavnih jekel.