Vprašanje dodane vrednosti

Test: Fiat Ducato 2,3 Multijet 120 4x4

Pri lahkih dostavnih vozilih vse bolj postaja vprašanje dodane vrednosti. Ta se lahko izraža v dimenzijskih lastnostih, vzdrževalnih stroških ali v zmogljivostih, ki jih tekmeci ne premorejo. V razredu večjih dostavnikov je Fiat Ducato eden redkih z možnostjo štirikolesnega pogona. Tega so razvili pri francoskem specialistu Dangelu, ki z enakim sklopom oskrbuje tudi oba sorodna modela Citroën Jumper in Peugeot Boxer.

Štirikolesno gnani Ducato z izjemo dveh dodatnih centimetrov pri oddaljenosti karoserije od tal ni nič drugačen kot druge različice. Sprednji del ugaja s privihnjenimi žarometi, visoko dvignjeno masko in velikim vetrobranskim steklom. Ducatov tovorni prostor v največji različici, ki je še vozna z vozniškim izpitom kategorije B, je mogoče naložiti 13 kubičnih metrov tovora, katerega masa ne sme presegati 3500 kilogramov, pri šestsedežni različici pa je ta prostornina nekoliko zmanjšana. Zadnja krilna vrata se lahko odpirajo 90-, s potegom kljuke na tečajih pa tudi 180-stopinjsko. Stranska bočna vrata so med širšimi v razredu, a hkrati težka in nekoliko neugodna za zapiranje. V izvedbi z naknadno vgrajenimi tremi sedeži v srednjem delu je notranjost solidno obdelana, vendar potniki na zadnji klopi sedijo precej nizko.

Redoljubnost voznikovega delovnega prostora je zadovoljiva, večina stikal je na dosegljivih mestih, predvsem pa je poskrbljeno za številna odlagalna mesta in predale, vključno za vdolbine za pločevinke in plastenke s pijačo. Serijski del opreme je brezžična komunikacijska naprava za spajanje z mobilnim telefonom, ki deluje preko radijskega sprejemnika. Morda bi bil za štirikolesni pogon bolj primeren močnejši motor, a tudi 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik svoje delo obvladuje dokaj suvereno. Pogonska sila se na vsa štiri kolesa prenaša stalno, torej voznik s pogonom nima nobenega dela, k zadnjim kolesom se jo porazdeli do 40 odstotkov. Tako je torej mogoče s takšnim Ducatom premagovati tudi razrite ceste, gradbiščne kolovoze ali zasneženo cestišče; kljub velikosti je vozilo ubogljivo, hrupa in tresljajev pa je zaradi dodatnih delov pogonskega sistema nekaj več kot sicer.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2287 ccm

Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM

Največja dovoljena masa: 3500 kg

Posoda za gorivo: 90 l

Maloprodajna cena: 42.655 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 27. november 2009 / 07:00

Ovaden vodilni iz Elana

Kranj – Gorenjski kriminalisti so po obsežni preiskavi, povezani z domnevnimi nepravilnostmi v begunjskem Elanu, utemeljeno osumili eno odgovornih oseb tega podjetja za kaznivo d...

Objavljeno na isti dan


Kronika / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Povzročitelja kmalu izsledili

Preddvor - V torek dopoldne se je v Preddvoru pripetila prometna nesreča, v kateri je bil motorist lažje poškodovan. Povzročil jo je 75-letni voznik avtomobila, ki je zaradi nepr...

Gospodarstvo / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Skok prvi nadzornik Save

Kranj - Nadzorni svet Save je na ustanovni seji med svojimi člani za predsednika imenoval Aleša Skoka, za namestnika pa Mirana Kraševca. Devetčlanski nadzorni svet Save sestavlja...

GG Plus / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Iz ravnega Kansasa na hribovito Gorenjsko

Nicole Schmidt, Američanka iz Kansasa, je preteklo šolsko leto preživela kot učiteljica angleščine v osnovni šoli A. T. Linharta v Radovljici.

Trzin / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Vrtec ima uporabno dovoljenje

Trzin - Desetoddelčni nizkoenergetski vrtec Žabica v Trzinu bo, kot kaže, le lahko sprejel malčke. Po številnih zapletih med Občino Trzin in družbo Jelovica Hiše, ki se ne moreta...

GG Plus / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Gremo u gore

Počitnice 2012 so tu, sezona dopustov prav tako. Ob tem se vprašam, kateri bi bil za Gorenjce in Gorenjke najbolj sonaravni način počitnikovanja in dopustovanja? Tisti vendar, ki nas vodi v gore,...