Vprašanje dodane vrednosti

Test: Fiat Ducato 2,3 Multijet 120 4x4

Pri lahkih dostavnih vozilih vse bolj postaja vprašanje dodane vrednosti. Ta se lahko izraža v dimenzijskih lastnostih, vzdrževalnih stroških ali v zmogljivostih, ki jih tekmeci ne premorejo. V razredu večjih dostavnikov je Fiat Ducato eden redkih z možnostjo štirikolesnega pogona. Tega so razvili pri francoskem specialistu Dangelu, ki z enakim sklopom oskrbuje tudi oba sorodna modela Citroën Jumper in Peugeot Boxer.

Štirikolesno gnani Ducato z izjemo dveh dodatnih centimetrov pri oddaljenosti karoserije od tal ni nič drugačen kot druge različice. Sprednji del ugaja s privihnjenimi žarometi, visoko dvignjeno masko in velikim vetrobranskim steklom. Ducatov tovorni prostor v največji različici, ki je še vozna z vozniškim izpitom kategorije B, je mogoče naložiti 13 kubičnih metrov tovora, katerega masa ne sme presegati 3500 kilogramov, pri šestsedežni različici pa je ta prostornina nekoliko zmanjšana. Zadnja krilna vrata se lahko odpirajo 90-, s potegom kljuke na tečajih pa tudi 180-stopinjsko. Stranska bočna vrata so med širšimi v razredu, a hkrati težka in nekoliko neugodna za zapiranje. V izvedbi z naknadno vgrajenimi tremi sedeži v srednjem delu je notranjost solidno obdelana, vendar potniki na zadnji klopi sedijo precej nizko.

Redoljubnost voznikovega delovnega prostora je zadovoljiva, večina stikal je na dosegljivih mestih, predvsem pa je poskrbljeno za številna odlagalna mesta in predale, vključno za vdolbine za pločevinke in plastenke s pijačo. Serijski del opreme je brezžična komunikacijska naprava za spajanje z mobilnim telefonom, ki deluje preko radijskega sprejemnika. Morda bi bil za štirikolesni pogon bolj primeren močnejši motor, a tudi 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik svoje delo obvladuje dokaj suvereno. Pogonska sila se na vsa štiri kolesa prenaša stalno, torej voznik s pogonom nima nobenega dela, k zadnjim kolesom se jo porazdeli do 40 odstotkov. Tako je torej mogoče s takšnim Ducatom premagovati tudi razrite ceste, gradbiščne kolovoze ali zasneženo cestišče; kljub velikosti je vozilo ubogljivo, hrupa in tresljajev pa je zaradi dodatnih delov pogonskega sistema nekaj več kot sicer.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2287 ccm

Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM

Največja dovoljena masa: 3500 kg

Posoda za gorivo: 90 l

Maloprodajna cena: 42.655 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / torek, 26. maj 2020 / 09:31

Več kot pogled

Kranj – Slikarka Klementina Golija, ki se je s svojo prepoznavno likovno govorico uveljavila tako v domačem kot mednarodnem prostoru, vse do sredine junija razstavlja v več razstavnih pros...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sobota, 29. maj 2010 / 07:00

S tremo in brez nje

V novi glasbeni komediji Do nazga! nastopata tudi pevki Nuška Drašček in Rebeka Dremelj. Ponedeljkove premiere omenjene glasbene komedije se že zelo veselita.

Nasveti / sobota, 29. maj 2010 / 07:00

Ruševina na vrhu

Vošca (1737 m) in Tamarča (1728 m) - Greben zahodnih Karavank od Korenskega sedla do Vošce nudi prelepo raziskovanje neoznačenega sveta, kjer je pot sicer dokaj dobro sledljiva. Ne bomo prehodili celo...

Zanimivosti / sobota, 29. maj 2010 / 07:00

Poročena že pol stoletja

Marko Obajdin in Marija Biček sta mlada prišla služit kruh v Tržič. Tam sta se srečala in si leta 1960 obljubila zvestobo.

Zanimivosti / sobota, 29. maj 2010 / 07:00

V Šenčurju častijo krompir

V okviru 3. Praznika krompirja bodo danes v Šenčurju med drugim pripravili posvet o krompirju, slavnostno povorko in tekmovanje županov v praženju krompirja.

Šport / sobota, 29. maj 2010 / 07:00

Padalci stavijo na izkušnje

Ta konec tedna padalci začenjajo novo sezono svetovnega pokala v skokih na cilj.