Otrokom prijazne blagajne (1)
Če se vaši mali otroci jočejo pri blagajni, medtem ko čakate za plačilo nakupljenega blaga, si nikar ne belite glave. Kljub vsem pogledom, ki letijo v vas in vašega glasnega otroka, kljub vsem vzgojnim namigom ni to samo vaš problem. To je tudi problem trgovine, ki nastavi past tako za starše kot za otroke. Otrok, ki joče, je z vidika trgovine nezadovoljen potrošnik in to bi moral biti predvsem problem trgovcev. Pravzaprav si zelo želim, da bi v največji gneči v vrstah na blagajni stalo petdeset majhnih otrok, ki bi vpili, brcali in se metali po tleh. Kajti le tako bi naši trgovci mogoče le pomislili na to, da bi pred blagajne zložili toaletni papir in vložene kumarice, namesto da nastavljajo sladkarije. V sosednjih državah so v nekaterih trgovinah že tako imenovane »otrokom prijazne blagajne«, ob katerih ni cele kopice mamljivih, sladkih stvari. Kdaj bomo kaj takšnega videli tudi pri nas? Seveda se ob tem poraja vprašanje, zakaj bi trgovci to storili. Zato, ker bi s tem olajšali staršem in otrokom čakanje v vrsti, ali zato, ker bi bilo bolj pametno ponujati zdravo prehrano? Ob tem se pojavi tudi dvom o vzgoji staršev, zakaj nekateri pri blagajnah nimajo težav z otroki, drugi pa jih imajo. Odgovorov je seveda toliko kot staršev. Pri tem lahko pride kaj hitro do tekmovanja, komu to bolj uspeva in kako so drugi nesposobni. Pa zgodbe vendarle niso tako zelo preproste. Za naloge starševstva smo različno opremljeni, rojevamo različne otroke, vzgajamo jih v različnih okoljih, verjamemo v različne stvari in živimo različne vrednote. Zato ni potrebno meriti moči, kdo je boljši starš. Gre za otroke. Če želimo otrokom podarjati zdravo otroštvo, jim ponudimo čim več zdravja. Pa naj bodo ob blagajnah banane. Tam čakamo, tam gledamo, tam se pogovarjamo. Zakaj bi morali vedno govoriti samo o prepovedanih sladkarijah, zakaj ne bi obrnili v zaželeno hrano? To je lažje, če imamo pred seboj nekaj konkretnega, oprijemljivega.