Prostorska dodana vrednost
Test: Volkswagen Golf Plus 1.6 TDI Trendline
Pri Volkswagnu imajo zelo natančen urnik osvežitve obstoječih in prihoda novih modelov, zato je bilo ob startu šeste generacije Golfa skoraj do minute natančno določeno, kdaj bo prišel tudi osveženi Golf Plus. Ta avtomobil se je že doslej spogledoval z enoprostorci, ugajal pa je predvsem tistim, ki so od običajnega Golfa pričakovali več prostora v potniški kabini in prtljažniku. In kot je pri tej nemški znamki v navadi, se sprememb niso lotevali stihijsko, ampak zadržano; zato je na hitro težko ugotoviti, kje so razlike. Nekaj osvežitvenih potez je na nosu, zaradi njih ima Golf Plus zaradi preoblikovanih žarometov nekoliko ostrejši pogled, zadnje luči pa svetijo z vse bolj cenjenimi svetlečimi diodami.
Tiste, ki imajo težave s hrbtenico, zna Golf Plus prepričati z višjim položajem sedeža, manj suverene voznike z boljšo preglednostjo nad cesto in potnike na zadnji klopi z vzdolžnim pomikom in dodatnim prostorom za noge. O tem, da je ta avtomobil družinsko uporaben, pač ne gre izgubljati besed, saj s 395-litrskim prtljažnikom lahko sprejme solidno količino prtljage.
S posodobitvijo je Golf Plus dobil tudi razširjeno motorno paleto in z njim 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik iz nove generacije pogonskih strojev. Ta motor brez večjih težav zadovolji zmerne vozniške želje, a vendar ne prekipeva energije. Nekaj malega težav ima že v spodnjem območju vrtljajev, ko navorna krivulja doseže vrh, je njegovo delo dokaj suvereno, ko si voznik zaželi hitrega pospeševanja, njegova podoba spet začne bledeti. In nič prepričljiv ni motor med vožnjo v strmejše klance, še zlasti, ko je avtomobil polno težnostno obremenjen. Je pa treba motorju priznati tiho in kultivirano delovanje ter dobro razumevanje s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Podvozje je nastavljeno kompromisno, po eni strani volkswagnovsko čvrsto, po drugi na ravni še sprejemljivega udobja.
Golf Plus sicer ni tako množično zaželen kot njegov slavnejši brat, a morda se mu godi krivica, kajti v marsičem ga krepko presega. Še vedno pa kupujejo predvsem oči.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM
Najvišja hitrost: 174 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,1/ 4,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 19.183 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana