O nujnosti nasprotij
V Galeriji Mestne hiše razstavlja prekmurski slikar Mirko Rajnar. Več kot trideset let sodelovanja med Gorenjskim muzejem in Galerijo Murska Sobota.
Sodelovanje med Gorenjskim muzejem in Galerijo Murska Sobota sega že v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je s Prekmurci začel sodelovati takratni direktor muzeja dr. Cene Avguštin. Ves ta čas so med Kranjem in Mursko Soboto potovale različne likovne in fotografske razstave. Tako je lani Gorenjski muzej v Prekmurju predstavil črno-bele fotografije enega največjih slovenskih fotografov Janeza Marenčiča (1914-2007), tokrat pa se v Kranju, v Galeriji Mestne hiše in v stebriščni dvorani predstavlja akademski slikar Mirko Rajnar iz Murske Sobote.
Dela slikarja srednje generacije, Mirka Rajnarja zaznamujejo subtilni tonski prehodi in natančno določene kompozicijske lokacije posameznih polj na sliki. Slike izhajajo neposredno iz zunanjih izkušenj in so v tem smislu realistične oziroma abstraktne. Podrejene so zunanji izkušnji, vtisu prekmurske krajine, ki jo določa dolga ravnina z nizkim horizontom. Tokrat se predstavlja z deli iz zadnjega obdobja.
Direktor murskosoboške galerije in avtor tokratne postavitve Robert Inhof je v uvodnem nagovoru povedal, da se je Rajnar sredi devetdesetih let pridružil krogu slikarjev, v katerem so med drugim bili Sandi Červek, Franc Mesarič, Marjan Gumilar …, a je v začetku novega tisočletja iz njegovega motivnega sveta izginila figura, hkrati pa so tudi barvni toni postajali vse bolj svetli. »Ne gre za radikalno spremembo v smislu drugačnosti, predvsem gre za drugačno optiko gledanja na določene pojme, okolico … Ko sem opustil figuro, sem opustil človeka, na prvo mesto pa sem postavil idejo. Ta je nad vsem,« razmišlja Rajnar in dodaja, da se je na ta način vrnil nazaj k naravi, preko katere skuša dobiti impulz, ki mu daje nek optimizem za naprej. Tega nisem našel ne novih likovnih medijih, niti v elektronskih medijih. »Glede na to, da je bila razstava naslovljena kot pregledna, sem izbral dela, ki so nastala po letu 2000, znotraj njih pa sem izbral dela, ki me v največji meri predstavljajo in so značilna predvsem za to obdobje mojega ustvarjanja,« je še povedal Mirko Rajnar.
V svojem likovnem delu raziskuje predvsem medsebojna nasprotja. Nekatere njegove slike so recimo naslovljene Nujnost nasprotij, kar ni naključje, saj je po avtorjevem mnenju ves svet grajen na nasprotjih. »Na eni strani gledamo na svet skozi ekologijo, hkrati pa spodbujamo proizvodnjo,« je mnenja Rajnar, ki se v večjem delu razstave predstavlja z velikimi formati, saj ob majhnem domačem ateljeju šele v večjem galerijskem prostoru slike lahko ogleda kot gledalec. Razstava bo odprta do sredine marca.