Kaj radi beremo?
Minuli konec tedna so predstavili nove podatke iz Nacionalne raziskave branosti (NRB) za leto 2009.
Pridobljeni podatki so pokazali, da je vrh na slovenskem trgu tiskanih medijev prevzel brezplačnik, tednik Žurnal. Tesno mu sledita prilogi Vikend in Pilot, ki sta na vrhu lestvice že zadnja štiri leta. Na četrto mesto se je povzpel še en brezplačnik, Dobro jutro, s petim pa se morajo zadovoljiti Slovenske novice.
In kako se držimo Gorenjci?
Kot vsako leto se je tudi v letu 2009 izkazalo, da ima Gorenjski glas stabilno bazo bralcev, saj povprečno dosega 46 tisoč bralcev na številko. V primerjavi z bralci, ki jih dosegata Delo (134 tisoč bralcev na številko) ali Dnevnik (111 tisoč), ki pokrivata celo Slovenijo, je naš rezultat prav odličen. Ne smemo pozabiti še na priloge Gorenjskega glasa, ki prav tako sodelujejo v raziskavi: Kranjčanka, Ločanka in Moja Gorenjska. Prihodnje leto se jim bodo pridružile še Jeseniške novice in Kranjski glas; TV Okno pa prebira kar 107 tisoč bralcev.
Trend branosti
Kot kaže, se negativni trend, značilen za tiskane medije v svetu in pri nas, nekoliko umirja, ponekod se celo obrača v pozitivno smer. Gledano v celoti, je branost v povprečju nižja za tri odstotke, a je to manj, kot bi v tem kriznem gospodarskem obdobju lahko pričakovali.