Včeraj začetek zimskih razprodaj
S prvim januarskim ponedeljkom se je začela letošnja zimska razprodaja tekstilnega blaga in obutve, za katero se odločijo trgovci sami, vendar ne sme trajati več kot šestdeset dni.
Kranj – Število trgovcev, ki so se odločili za uvedbo razprodaj, včeraj še ni bilo znano, saj jim zakon dovoljuje, da tako pred razprodajami in v času razprodaj izvajajo tudi druge akcije za pospeševanje prodaje. Prav slednje pa so v zadnjih dveh letih dodobra spremenile podobo nekdaj zelo priljubljenih razprodaj. Po zakonu mora podjetje, v katerem se odločijo za razprodajo, to objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobju trajanja razprodaje.
Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu odstotkov, mora najvišji odstotek znižanja zajemati vsaj četrtino vrednosti blaga na razprodaji. Po pravilih Trgovske zbornice Slovenije lahko v času razprodaj trgovci izvajajo tudi druge akcije, kjer ni treba upoštevati zgoraj navedenih pravil, ne smejo pa zavajajoče oglaševati. Zelo pomembno je, da trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne dvignejo cen izdelkov in jih nato znižajo z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce.
V času razprodaj na trgovski zbornici prejmejo veliko vprašanj glede menjave blaga v času razprodaje, zato pojasnjujejo, da morajo kupci razlikovati pravice potrošnika pri uveljavljanju stvarne napake na izdelku ter zahtevami potrošnika pri zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni všeč ali si je premislil. Pravic potrošnikov iz naslova stvarne napake ni mogoče omejevati in veljajo tudi v času izvajanja razprodaj. Primeri, ko si je potrošnik premislil in želi vrniti izdelek, ki nima napake (razlog za vrnitev je subjektivne narave), pa zakonsko niso posebej urejeni (izjema so pogodbe, ki so sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov), zato so predmet poslovne odločitve trgovca in plod njegovega konkurenčnega pristopa do potrošnikov.