Waldorfska šola na Gorenjskem
Programi na waldorfski šoli so očiščeni balasta in učencev ne "zasipajo" z obilico podatkov, ampak jih naučijo poglavitne stvari.
Imate mobilni telefon? Seveda, kdo pa ga danes nima! Veste, kako deluje? Kaj pa vaš otrok ali mladostnik - obvlada vse gumbke še dosti bolje kakor vi, kajne! Pa mu je jasno, kako lahko njegova fotografija »poleti« iz enega mobilca v drugega sto ali več kilometrov stran? Če ve odgovor, potem je eden redkih. Večina nima pojma, kako te napravice delujejo. In sploh ne gre zato, da bi morali vedeti natančen odgovor. Bolj kot to je pomembno, da bi se morali vsaj spraševati: kako se čuditi, biti navdušeni nad znanjem, ki se skriva notri, bolj kot nad barvo njegovega ohišja! Mobilni telefon je le eden od mnogih fenomenov današnjega časa. Obkroženi smo z njimi, odvisni od njih, vsak po svoje je čudežen, mi pa se v glavnem ne čudimo več. Še bolj žalostno je, da se ne čudijo naši šolarji. Malčki imajo na stotine vprašanj, šolarji in mladostniki pa nič več! »Kva me briga!« je dosti bolj pogosto slišati, kot pa: »Me pa res zanima, kako to čudo deluje?!« Fizika, kemija, matematika so na splošno, žal, med manj priljubljenimi šolskimi predmeti, pa ravno ti lahko razložijo mnoga čuda in čudesa, ki nas obkrožajo!
Eden od ciljev waldorfskega načina poučevanja naravoslovnih predmetov je spodbujanje čudenja nad fenomeni, gojenje zanimanja za stvari okoli nas. Dosti bolj kot znanje formul na pamet je v tem konceptu pomembno razumevanje principov delovanja. In najbolj pomembno: da šolarji, mladostniki ne izgubijo zanimanja. Kritiki waldorfske šole trdijo, da se v tej šoli otroci naučijo manj kot otroci v drugih šolah, po drugi strani pa bijejo plat zvona, da vsaka generacija zna manj, ker ima vsega preveč. Dejstvo je, da so programi na waldorfski šoli očiščeni balasta, da učencev ne zasipa z obilico podatkov, ampak jih nauči poglavitne stvari, del časa pa nameni drugim pedagoškim ciljem, kot je na primer ohranjanje zanimanja za stvari okrog sebe, ročna dela, umetniške dejavnosti …
Če nam uspe otroka za nekaj navdušiti, potem bo podatke o tem poiskal sam, če pa ga zasitimo s preobilico informacij, bo izgubil vse zanimanje. Na waldorfski šoli otroka torej v resnici ne naučimo manj – ampak več!