Za nov avtobusni terminal
Na kranjski občini so pripravili predstavitveno brošuro o prenovi širšega območja načrtovanega avtobusnega terminala, anketa pa je nato pokazala, da tako krajani Zlatega polja kot drugi Kranjčani podpirajo izgradnjo na mestu nekdanje kotlovnice nasproti porodnišnice.
V Kranju naj bi do konca novembra namestili sistem za izposojo koles, ki so ga poimenovali Kr-s-kolesom. Postaje s kolesi bodo najprej urejene v Šorlijevem naselju, pri Globusu, v centru, na Planini in pri Športnem parku Kranj. Vzpostavitev sistema bo občino stala osemdeset tisoč evrov, strošek letnega upravljanja in vzdrževanja pa bo 14 tisoč evrov. Montaži bo sledilo testno delovanje, sistem pa bo vzpostavljen v naslednji kolesarski sezoni.
Kranj – Kranjski mestni svetniki so odlok o podrobnem prostorskem načrtu za območje avtobusnega terminala v prvem branju že sprejeli, o njem pa bodo znova govorili na oktobrski seji, ko je na dnevnem redu druga obravnava. »Po sprejetju v prvem branju sem povedal, da ga bom dal v drugo branje šele, ko bo projektu zagotovljena dovolj velika podpora,« je na sredini novinarski konferenci poudaril župan Boštjan Trilar, ki je prepričan, da so s predstavitveno brošuro o tem, kako naj bi bil avtobusni terminal videti in kakšni bodo njegovi pozitivni učinki, prepričali večino občank in občanov, ki so imeli o novi lokaciji avtobusne postaje in spremljajočih objektov še nekaj pomislekov. Izvedli so namreč telefonsko anketo, v njej pa je sodelovalo petsto naključno izbranih občanov. Skoraj 92 odstotkov se jih je strinjalo, da Kranj potrebuje novo avtobusno postajo, načrtovano lokacijo za terminal pa so podprli z 79,6 odstotka. Anketirani krajani Zlatega polja, ki so doma najbliže načrtovanega avtobusnega terminala, so ga v anketi podprli z dobrimi 72 odstotki.
»Ugotovili smo, da je zagotovljena zelo široka podpora Kranjčanov in Kranjčank. Prav tako smo dobili podporo pri Krajevni skupnosti Zlato polje, pri Osnovni šoli Franceta Prešerna, kjer so prepričani, da bo za varnost šolarjev veliko bolje poskrbljeno, kot je sedaj, saj je v bližini predviden podhod. Prav tako projekt podpirajo v porodnišnici, Šolskem centru Kranj, Gorenjskih lekarnah, tudi ni nobenega nasprotovanja Zdravstvenega doma. Mislim, da je podpora res široka,« je povedal župan Trilar, ki sicer spoštuje civilno iniciativo, ki je zbrala okoli štiristo podpisov proti gradnji na tej lokaciji, vendar pa naj bi to storili, še preden so jim projekt v celoti predstavili in pojasnili.
Boštjan Trilar je znova poudaril, da projekt zagotavlja prepotrebna parkirišča, boljšo prometno ureditev območja, nova delovna mesta, večjo kvaliteto bivanja in razvojni potencial mesta. »Projekt prinaša veliko plusov, zato ga tako vztrajno zagovarjamo,« je prepričan župan Trilar in dodal, da je v predvolilni kampanji tudi on razmišljal, da bi bila najboljša lokacija za terminal ob železniški postaji, a so ga kasneje z argumenti prepričali, da je lokacija na Zlatem polju primernejša. O tem naj bi bilo prepričanih tudi vedno več kranjskih mestnih svetnikov, zato računa, da ga bodo podprli.
Tudi če bo prostorski načrt sprejet, pa to ne pomeni, da se bo gradnja avtobusnega terminala kmalu začela. »Večkrat se pojavlja vprašanje financiranja projekta. Zato želim poudariti, da sprejemanje prostorskega načrta nima finančnih posledic,« je še povedal župan Trilar in pojasnil, da bo šele po 11. novembru, ko se izteče poziv promotorjem, jasno, kakšen je zasebni interes za investiranje v kompleks terminala, poslovnih stolpičev in garažne hiše, ki je skupaj z ureditvijo cest ocenjen na okoli 33 milijonov evrov. Šele nato se bo začela priprava projektne dokumentacije in do gradbenega dovoljenja bosta potekli še najmanj dve leti. Kako hitro bo gradnja potekala, bo odvisno tudi od proračuna občine in zagotavljanja sredstev, občina pa bo finančno udeležena le pri izgradnji krožišča in avtobusne postaje.