Zadržanost novega sloga

Test: Mercedes-Benz E 250 CDI Blue Efficiency Elegance

Prednjačenje nemških avtomobilov v višjem razredu je kljub številnim poskusom ne samo evropskih, ampak tudi azijskih in ameriških tekmecev, še vedno skoraj enako visoko, kot je bilo pred leti. Tako se na vrhu bolj ali manj ves čas pojavljajo ista imena, odvisno, kdo od »svete trojice« Audi, BMW in Mercedes-Benz se poda na ceste z novim modelom. Mercedesov razred E je od letošnje pomladi povsem nov in se krepko razlikuje od predhodnika, tako da z upokojenim modelom skoraj ni mogoče najti skupnih vezi.

To torej pomeni, da so stuttgartski kreatorji avtomobilske pločevine posegli po precej radikalnih spremembah in se tudi izneverili začrtanim smernicam, ki so jih pred tem postavili z manjšim razredom C. Dvojna žarometa nove limuzine sta odslej oglata, maska hladilnika je bolj izrazita, nekoliko oglato prirezan zadek pa kljub gibki celostni podobi deluje skoraj preveč zadržano. In zdi se, da bodo s takšnim oblikovnim pristopom pri trikraki zvezdi za volan enega svojih najbolj priljubljenih modelov težko privabili mlajšo generacijo kupcev.

Zadržana racionalnost, s katero je prežet Mercedes-Benz razreda E, se nadaljuje tudi v notranjosti. Medosna razdalja omogoča skoraj vzorno prostorsko izkoriščenost kabine, svetli toni notranjih oblog in sedežnih prevlek povečujejo občutek prostornosti, ki pa jo vsaj zadaj ni toliko, kot obetajo zunanje mere. Enako velja tudi za prtljažnik, ki ima dokaj ozko odprtino in precej plitvo dno, kar navaja na dejstvo, da ta limuzina ni v prtljažnem prostorskem vrhu. Prijetno notranje okolje poudarjajo dekorativni dodatki lesa na armaturni plošči, pohvale veljajo še sprednjima sedežema in klimatizaciji ter radijskemu sistemu.

Mercedesovi oblikovalci so se tudi tokrat potrudili z grafiko merilnikov in jo izdelali s skoraj filigransko natančnostjo. Večina funkcij in nastavitev sistemov vozila je osredotočena na okrogel vrtljiv gumb na sredinski konzoli, ki voznika lahko med vožnjo zavede tudi v zmoto. Ker je poleg nastavitve klimatske naprave, radijskega sprejemnika in navigacije še veliko drugih možnosti, je seveda pred uporabo treba prebrati uporabniški priročnik.

S pogonskim strojem, ki nosi oznako 250 CDI, se ta ugledna limuzina zdi nekoliko nebogljena. Saj ne, da bi bil 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik podhranjen, ampak zdi se, da bi pod motorni pokrov bolj sodil eden od razpoložljivih šestvaljnikov. Motor je sicer kultiviran in tudi tih, a je žal opremljen le s petstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar med drugim pomeni tudi višjo porabo goriva. Kljub oznaki blue efficiency, ki sicer ne pomeni bolj moder, ampak bolj zeleno vožnjo, si povprečna poraba ne zasluži vzorne ocene, je pa res, da je treba upoštevati velikost in težo avtomobila. Ta odločilno vpliva tudi na lego na cesti, ki je suverena, dokler se vozniku ne zahoče bolj športno odločne vožnje. V ostreje voženih ovinkih se namreč zdi, da se uglašenost podvozja nekoliko poruši.

Glavna točka, na katero torej lahko stavi novi E, je predvsem udobje. Vse drugo pa je bolj vprašanje pripadnosti posamezni znamki izmed treh velikih.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,868, š. 1,854, v. 1,465 m, medosje 2,874 m

Prostornina prtljažnika: 540 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1735/2280 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 2143 ccm

Največja moč pri v/min: 150 kW/204 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 500 pri 1600-1800

Najvišja hitrost: 239 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/ 4,7/ 6,8 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 159-164 (Euro V)

Maloprodajna cena: 47.400 EUR

Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 11. september 2007 / 07:00

Moč trte in grozdja

Na svetu lepše rož´ce ni, kot je vinska trta: pozimi spi, po let´ cveti, v jesen´ sode nataka, je ena od pesmi, ki jo opeva.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / četrtek, 12. marec 2015 / 09:59

Praznik vseh žena

Ker sta se valentinovo in pust letos datumsko pokrila, so nekateri koncerti, namenjeni zaljubljencem, dobili nov datum: osmi marec. In ker je letošnji praznik vseh žensk padel ravno na nedeljo, je bil...

Zanimivosti / četrtek, 12. marec 2015 / 09:57

Kajtarski spot (4)

Slovenci za 'kitesurfing' uporabljamo besedo 'kajtanje' ali razširjeno obliko 'kajtanje na vodi'. Posameznik stoji na deski, ki spominja na manjšo surfarsko desko, z rokami pa krmari poseb...

Razvedrilo / četrtek, 12. marec 2015 / 09:56

Tržič ima res talent

Zmagovalka dobrodelne prireditve Tržič ima talent je Neža Čadež, ki je navdušila s pevskim nastopom. Tudi na drugo mesto se je zavihtela pevka – Neža Witwicky, na tretje pa plesna skupina The best.

Zanimivosti / četrtek, 12. marec 2015 / 09:50

Kruh

V tokratni anketi je sodelovalo 800 anketiranih. Sodelujoče smo vprašali, kateri kruh največkrat uživajo in kako pogosto ga sami pečejo.

Škofja Loka / četrtek, 12. marec 2015 / 09:46

Gimnazijci vabijo na Rusijado

Škofja Loka – V petek, 13. marca, bo v Škofji Loki že šestič potekal vseslovenski festival šol z ruščino Rusijada 2015. Prireja ga Gimnazija Škofja Loka, na njem pa se bodo srečali, družili in s sv...