Starši si želijo več vpliva
Minister za šolstvo in šport Igor Lukšič se je v ponedeljek na Brdu pri Kranju srečal s predstavniki staršev v svetih vzgojno-izobraževalnih zavodov.
Brdo pri Kranju – Namen tovrstnih srečanj, so poudarili pri ministrstvu za šolstvo in šport, je okrepiti vlogo staršev in jasno določiti njihovo mesto v slovenskem šolstvu. Starši so v razpravi izpostavili problem šolske prehrane, učbenikov in prenatrpanosti šolskega kurikula, pozdravili pa so pobudo ministrstva, da se organizirajo na nacionalni ravni in sodelujejo pri oblikovanju šolske politike. Srečanja sta se udeležila tudi generalni direktor direktorata za vrtce in osnovno šolstvo Boris Černilec in generalni direktor direktorata za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih Vinko Logaj.
»Slovenska šola je v številnih pogledih dobra, izboljšati bo treba le nekaj stvari. Med drugim jo je treba razbremeniti nekaterih vsebin, da bodo učenci dobili čas za utrjevanje splošnega znanja,« je na srečanju poudaril minister Igor Lukšič in dodal, da se zavzema za postopno zmanjšanje količine delovnih zvezkov in učbenikov ter za uvedbo elektronskih gradiv do leta 2020, kar bi po njegovem dvignilo kakovost dela in pocenilo celotno šolanje. Ob tem je predstavnica staršev ene od ljubljanskih šol opozorila, da ni dovolj, da imajo otroci dostop do svetovnega spleta le v šoli, ampak bi jim to morali zagotoviti tudi doma. »Ves sistem je preveč naravnan na ljubljanske šole,« je poudarila. Starši so se tudi strinjali, da so delovni zvezki potrata papirja in onesnaževanje okolja, obenem pa potuha učencem, ki so zaradi tega vedno manj pismeni. Zavzeli so se tudi za racionalizacijo učbenikov in podaljšanje njihove veljavnosti. Nesmiselno se jim zdi, da se morajo otroci že v srednjih šolah učiti stvari, s katerimi so se včasih srečali šele na fakulteti, za povsem nespametno pa so ocenili pisanje testov pri telesni vzgoji. Do tega je pripeljalo, je opozoril eden od staršev, žrebanje tretjega predmeta pri nacionalnem preverjanju znanja tri mesece pred pisanjem testov. Številni starši so še mnenja, da bi bilo za kakovostnejše delo v šoli treba zmanjšati normative o številu učencev v razredu na največ 24 učencev.