Odprto pismo
Odprto pismo vsem, ki ste odgovorni za to, da se izgradnja škofjeloške obvoznice proti Poljanski dolini zatika in zamika.Izgradnja škofjeloške obvoznice proti Poljanski dolini (Poljanska obvoznica) se zatika in zamika, ne da bi bilo povsem jasno, zakaj. Zato občani Škofje Loke, Gorenje vasi - Poljan in Žirov v imenu vseh, ki nas trenutno neurejena glavna in edina vpadnica v Poljansko dolino najbolj zadeva, pozivamo Občino Škofja Loka, pristojne organe in službe v Republiki Sloveniji in vse, ki imate kakršenkoli vpliv na izgradnjo Poljanske obvoznice, da v čim krajšem času omogočite njeno izgradnjo, s tem pa tudi črpanje državnih in evropskih sredstev, ki so že zagotovljena za ta namen.
Najbrž ni potrebno posebej poudarjati, kako zelo potrebna je Poljanska obvoznica tako za prebivalce ožjega mestnega jedra Škofje Loke, ki nevzdržnost razmer ob tranzitni cesti najbolj občutimo, kot tudi za vse prebivalce in industrijo v Poljanski dolini. Skozi ozko grlo Spodnjega trga in Poljanske ceste se dnevno v obe smeri prebija nešteto osebnih in tovornih vozil, priklopnikov, polpriklopnikov in avtobusov. Marsikateri tuji voznik sploh ne more verjeti, da je Poljanska cesta glavna cesta iz Škofje Loke v Poljansko dolino in naprej na Primorsko. Promet po tej skrajno neprimerni vpadnici v Poljansko dolino ni nevzdržen le za spomeniško zaščiteno mestno jedro Škofje Loke, ki vedno bolj propada, ampak je nevaren in nesprejemljiv predvsem za pešce, med katerimi je veliko otrok, ki se vsakodnevno prebijajo med tovornjaki. Poljanska vpadnica seka pot tudi mnogim mladim glasbenikom, ki vsaj trikrat tedensko obiskujejo Glasbeno šolo v Puštalu. Nevarnost še dodatno povečujejo "iznajdljivi vozniki"; ti želijo "križev pot" po Spodnjem trgu skrajšati po lokalni cesti skozi Puštal. Tudi ta pa je ozka, nima urejenih pločnikov, ob njej se na domačih dvoriščih igrajo otroci in po njej vsak dan hodijo v šolo in iz nje. Zaradi neprimerne vpadnice v Poljansko dolino so obremenjene tudi druge lokalne ceste, ki prav tako niso primerne in varne, na koncu pa vse vodijo na Poljansko cesto.
Ob vsem tem se lahko zahvalimo le previdnosti staršev, otrok in voznikov ter sreči (previdnost vedno ne zadostuje), da na omenjenih cestah ni več žrtev prometnih nesreč. Še tako velika previdnost pa ne more obvarovati spomeniško zaščitenih hiš ob sedanji vpadnici v Poljansko dolino. Hiše ob cesti so razpokane in fizično poškodovane zaradi tovornih vozil, ki ne zmorejo premagovati vseh ovir na poti. V letošnjem letu je bilo treba obnoviti celoten vodovod in kanalizacijo pod cesto na Spodnjem trgu, saj so težka vozila tako razmajala cevi, da je voda začela odtekati pod temelje hiš. Sprašujemo se, kaj se mora še zgoditi, da bomo vsi občani v Škofji Loki skupno ugotovili, da je obvoznica v Poljansko dolino nujno potrebna takoj oz. v najkrajšem možnem času.
Trasa Poljanske obvoznice je že določena z Odlokom o lokacijskem načrtu za izgradnjo Poljanske obvoznice Škofje Loke (R1-210, odsek 1078, R1-210, odsek 1110), ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 48/2002 (Lokacijski načrt). Šele v letu 2007 je bila zoper Lokacijski načrt, ki je bil sprejet celih pet let prej, vložena pobuda za oceno ustavnosti posameznih členov. Ustavno sodišče je pobudo zavrglo, zato je Lokacijski načrt v celoti zavezujoč.
Kljub temu smo, predvsem v zadnjem času, priča zelo intenzivnim akcijam civilne iniciative za Suho, ki želi spremembo Lokacijskega načrta, sprejetega leta 2002. Kot najboljšo rešitev za izvedbo Poljanske obvoznice zahteva viadukt, ki bi potekal čez travnike na Suhi in bi nadomestil z Lokacijskim načrtom predvideno krožišče in most preko Sore.
Bojimo se, da bi nas takšna zahteva civilne iniciative za Suho, v primeru, da bi bila upoštevana, vrnila v leto 2002. Treba bi bilo sprejeti nov Lokacijski načrt in znova naročiti ter izvesti vse študije glede sprememb, ki bi jih zahtevani viadukt povzročil. Vprašanje pa je, ali bi bilo tak viadukt sploh možno zgraditi glede na zelo stroge okoljske in spomeniške zahteve, saj bi popolnoma spremenil spomeniško varovano veduto drugega najstarejšega mesta v Sloveniji.
Pri tako koreniti spremembi Lokacijskega načrta je treba poudariti tudi finančni vidik. Za uresničitev zahtevane spremembe bi morali nameniti ogromno dodatnih sredstev, ki trenutno niso predvidena. Zaradi spremembe Lokacijskega načrta, časa, ki bi ga za to porabili, in povečanja vrednosti investicije pa bi se prav lahko zgodilo, da bi izgubili trenutno še zagotovljena državna in evropska sredstva. Ta so namreč dodeljena na podlagi trenutno sprejetega Lokacijskega načrta, rok za njihovo črpanje in vrednost investicije pa sta omejena. V primeru povečanja vrednosti projekta, ki je trenutno vreden 43 mio. evrov, nad 50 mio. evrov, bi se namreč sofinanciranje Skupnosti prekinilo in Evropska komisija bi morala izdati novo odločbo. Financiranje predlaganega viadukta iz evropskih sredstev torej nikakor ni zagotovljeno.
Zato ne moremo razumeti zahteve predstavnikov civilne iniciative za Suho, ki trdijo, da nihče ni proti Poljanski obvoznici in da želijo le, naj se na Suhi namesto krožišča zgradi viadukt. Glede na zgoraj povedano in glede na trenutne možnosti takšna želja civilne iniciative za Suho žal ne pomeni nič drugega kot to, da Poljanska obvoznica še dolgo ne bi bila zgrajena.
Ker že dolga leta lahko na lastni koži občutimo posledice neurejene vpadnice v Poljansko dolino, podpiramo vsakogar, ki meni, da mu je storjena krivica ali da mora trpeti nevzdržne razmere. Pri tem seveda želimo, da bi bilo pri izgradnji Poljanske obvoznice prizadetih čim manj ljudi oz. da bi jim bila škoda, če bo nastala, tudi poravnana. Zato skušamo razumeti upravičenost pomislekov ljudi, ki se predstavljajo kot civilna iniciativa za Suho in zahtevajo viadukt preko travnikov na Suhi. Njihova glavna pomisleka sta dva: prvi naj bi bil ta, da bo s krožiščem na Suhi okrnjena Španova domačija, drugi pa nevarnost poplavljanja reke Sore zaradi treh mostov na dolžini 270 metrov reke in prizadetost hiš ob Sorški cesti in proti zdravstvenemu domu.
Kot nam je znano, bo Španova domačija (objekti v celoti, vključno s spomeniško zaščiteno ograjo) ostala nespremenjena in neokrnjena, saj glavna cesta proti Poljanski dolini ne bo speljana neposredno ob dvorcu.
Glede poplavljanja reke Sore pa je bila izvedena strokovna hidrotehnična študija. Stroka ugotavlja, da obravnavana gradnja ne bi povzročala poplavljanja reke Sore. Ne znamo pa odgovoriti na navajanje predstavnikov civilne iniciative za Suho, da izvedenim strokovnim hidrotehničnim študijam ne gre verjeti. Takšni argumenti so problematični in proti njim ni mogoče ponuditi resnih odgovorov. V primeru, da ne priznamo stroke, nam ostane le še gostilniško razpravljanje, kaj se zdi komu bolje. Pa smo tam: sto ljudi, sto mnenj.
Zavedamo se, da je potreben dialog med pristojnimi za izgradnjo Poljanske obvoznice in tistimi, ki bi jih ta izgradnja kakorkoli prizadela, vendar menimo, da je treba s tem dialogom doseči, da se Poljanska obvoznica zgradi čim prej. Nikakor pa ne želimo dialoga, katerega namen je le kupovanje časa. Glede na povedano lahko ugotovimo, da vztrajanje pri viaduktu preko travnikov na Suhi nikakor ne pomeni skorajšnje izgradnje Poljanske obvoznice, četudi bi predstavniki civilne iniciative za Suho uredili, da bi bila pridobljena vsa zemljišča, ki bi jih investitor potreboval za izgradnjo.
Zato pozivamo vse, ki vam ni vseeno, kaj se dogaja s starim mestnim jedrom naše prelepe Škofje Loke, in ki vam ni vseeno, kako živimo mi in naši otroci in kakšnim nevarnostim smo vsak dan izpostavljeni, da nas podprete in se pridružite naši zahtevi za čim hitrejšo izgradnjo Poljanske obvoznice. Vse pristojne organe in službe Občine Škofja Loka in Republike Slovenije pa javno pozivamo, da pristopijo k takojšnjemu odgovornemu reševanju izgradnje Poljanske obvoznice, in zahtevamo, da h konstruktivnemu dialogu povabijo vse vpletene.
Občani za izgradnjo
škofjeloške obvoznice
proti Poljanski dolini
Do dne 2. decembra 2009 je s svojim podpisom podprlo odprto pismo 781 občanov. Podpisi so objavljeni na spletnem naslovu http://www.obvoznica.si/. Svojo podporo lahko izrazite tudi vi na e-naslovu: podpora@obvoznica.si.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
