Vrednost geografskega porekla
Test: Seat Exeo 2.0 TDI Style
Najprej je treba vedeti, da Seat Exeo ni nič drugega kot kopija prejšnje generacije Audijevega A4. Preudarni Nemci so v svojo špansko podružnico s številnimi tovornjaki odpeljali celotno proizvodno linijo. Avtomobil je res nekoliko preoblikovan, toda germanski duh ostaja. In prav je tako, kajti Exeo je ta hip nedvomno najboljši Seatov avtomobil in hkrati tudi najcenejši za proizvodnjo.
Sicer pa so oblikovalci dokaj spretno zakrili podobnost z upokojenim nemškim sorodnikom, kajti limuzini srednjega razreda so nadeli nov sprednji del z izrazito masko hladilnika, vpadljive zadnje luči in seveda dovolj ponosna Seatova logotipa. Tako na A4 spominja predvsem z bokov, kjer pa pravzaprav ni bilo mogoče narediti kakšnega odločnejšega kirurškega reza.
In ne gre spregledati, da je Exeo ohranil tudi vse druge preverjeno dobre lastnosti, ki jih je imel A4. Tu gre predvsem za germansko urejeno armaturno ploščo s preglednimi merilniki, dostopnimi stikali in splošno dobro ergonomijo; za kakovostne materiale, ki si jih španski notranji arhitekti niso drznili spustiti pod pričakovani nivo; in nenazadnje, za natančno izdelavo, ki se je ne bi sramovali tudi pri tako prestižni znamki, kot je Audi. Skratka, ne več najnovejše, a še vedno dovolj moderno in predvsem uporabniško enostavno. Vozniku zna ugajati športen volanski obroč in kratka prestavna ročica, potniki si lahko zapomnijo zvoke iz kakovostnega radijskega sprejemnika, tisti, ki jim je določeno sedenje na zadnji klopi, tudi relativno utesnjenost. Prtljažnik je prostoren, ampak le, če se meri z razrednim povprečjem, ob podrti zadnji klopi je mogoče naložiti le kakšen dolg, ne pa tudi visok predmet, kdor bo hotel kaj več, bo moral počakati na prihajajočo kombijevsko izvedbo.
In čeprav je Exeo reinkarnacija prejšnjega modela Audija A4, ima pod motornim pokrovom tudi najnovejše koncernske motorje. Mednje spada tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu. Njegov tek je občutno tišji kot pri prejšnji generaciji teh motorjev, znižala se je tudi poraba in zmanjšano je obremenjevanje okolja. Motor teče gladko in z visokim navorom pri nizkih vrtljajih zagotavlja zvezno pospeševanje. Lepo sodeluje z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in kombinacija ponuja dovolj uživaško vožnjo, čeprav je treba priznati, da kakšnih presunljivih športnih pospeškov ni. Zato pa je mogoče Exea s tem pogonskim strojem voziti zmerno in s porabo plinskega olja, ki ni daleč od tovarniških obljub. Podvozje deluje čvrsto, ampak ne v tolikšni meri, da bi bistveno kvarilo udobje, še vedno pa z dovolj jasnimi povratnimi informacijami za voznika, zavoram pa ne bi škodilo, če bi bile nekoliko odločnejše.
In kakšna usoda čaka Exea na cestah? Predvsem neusmiljeno trd boj s tekmeci, ki jih ima nekaj tudi v lastni konglomeratni hiši. Exeo kot poslovna limuzina? Za tiste, ki niso goreči privrženci prestižnih imen, vsekakor.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,661, š. 1,772, v. 1,430 m, medosje 2,642 m
Prostornina prtljažnika: 460 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1405/1950 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750
Najvišja hitrost: 214 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,3/ 5,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 143 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 25.234 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana