Vrednost geografskega porekla

Test: Seat Exeo 2.0 TDI Style

Najprej je treba vedeti, da Seat Exeo ni nič drugega kot kopija prejšnje generacije Audijevega A4. Preudarni Nemci so v svojo špansko podružnico s številnimi tovornjaki odpeljali celotno proizvodno linijo. Avtomobil je res nekoliko preoblikovan, toda germanski duh ostaja. In prav je tako, kajti Exeo je ta hip nedvomno najboljši Seatov avtomobil in hkrati tudi najcenejši za proizvodnjo.

Sicer pa so oblikovalci dokaj spretno zakrili podobnost z upokojenim nemškim sorodnikom, kajti limuzini srednjega razreda so nadeli nov sprednji del z izrazito masko hladilnika, vpadljive zadnje luči in seveda dovolj ponosna Seatova logotipa. Tako na A4 spominja predvsem z bokov, kjer pa pravzaprav ni bilo mogoče narediti kakšnega odločnejšega kirurškega reza.

In ne gre spregledati, da je Exeo ohranil tudi vse druge preverjeno dobre lastnosti, ki jih je imel A4. Tu gre predvsem za germansko urejeno armaturno ploščo s preglednimi merilniki, dostopnimi stikali in splošno dobro ergonomijo; za kakovostne materiale, ki si jih španski notranji arhitekti niso drznili spustiti pod pričakovani nivo; in nenazadnje, za natančno izdelavo, ki se je ne bi sramovali tudi pri tako prestižni znamki, kot je Audi. Skratka, ne več najnovejše, a še vedno dovolj moderno in predvsem uporabniško enostavno. Vozniku zna ugajati športen volanski obroč in kratka prestavna ročica, potniki si lahko zapomnijo zvoke iz kakovostnega radijskega sprejemnika, tisti, ki jim je določeno sedenje na zadnji klopi, tudi relativno utesnjenost. Prtljažnik je prostoren, ampak le, če se meri z razrednim povprečjem, ob podrti zadnji klopi je mogoče naložiti le kakšen dolg, ne pa tudi visok predmet, kdor bo hotel kaj več, bo moral počakati na prihajajočo kombijevsko izvedbo.

In čeprav je Exeo reinkarnacija prejšnjega modela Audija A4, ima pod motornim pokrovom tudi najnovejše koncernske motorje. Mednje spada tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu. Njegov tek je občutno tišji kot pri prejšnji generaciji teh motorjev, znižala se je tudi poraba in zmanjšano je obremenjevanje okolja. Motor teče gladko in z visokim navorom pri nizkih vrtljajih zagotavlja zvezno pospeševanje. Lepo sodeluje z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in kombinacija ponuja dovolj uživaško vožnjo, čeprav je treba priznati, da kakšnih presunljivih športnih pospeškov ni. Zato pa je mogoče Exea s tem pogonskim strojem voziti zmerno in s porabo plinskega olja, ki ni daleč od tovarniških obljub. Podvozje deluje čvrsto, ampak ne v tolikšni meri, da bi bistveno kvarilo udobje, še vedno pa z dovolj jasnimi povratnimi informacijami za voznika, zavoram pa ne bi škodilo, če bi bile nekoliko odločnejše.

In kakšna usoda čaka Exea na cestah? Predvsem neusmiljeno trd boj s tekmeci, ki jih ima nekaj tudi v lastni konglomeratni hiši. Exeo kot poslovna limuzina? Za tiste, ki niso goreči privrženci prestižnih imen, vsekakor.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,661, š. 1,772, v. 1,430 m, medosje 2,642 m

Prostornina prtljažnika: 460 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1405/1950 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 320 pri 1750

Najvišja hitrost: 214 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,3/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 143 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 25.234 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / četrtek, 10. september 2009 / 07:00

Citroën obeležil visok jubilej

Francoska avtomobilska znamka Citroën letos beleži visok jubilej. Preteklo je namreč že devetdeset let, odkar je ustanovitelj Andre Citroën patentiral svoj prvi avtomobil in ustanovil prvo podjet...

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 5. avgust 2022 / 06:00

V prenovljenem parku novi kip

V prenovljenem Parku La Ciotat v Kranju so v torek odkrili peti kip Prešernovega sodobnika, tokrat francoskega pesnika, politika in diplomata Alphonsa de Lamartina.

Kranj / petek, 5. avgust 2022 / 18:19

Prekinitev oskrbe z vodo zaradi manjše okvare

Pred kratkim nas je bralka Zorislava Sajovic obvestila, da je bila v kraju Goriče oskrba z vodo nenadoma prekinjena. Menila je, da je bilo za to krivo prepogosto zalivanje vrtičkov. Njene domneve je z...

Zanimivosti / petek, 5. avgust 2022 / 18:13

Hiša, odeta v rdeče cvetje

Slišali smo, da v Kokri, najdaljši vasi v Sloveniji, stoji hiša, ki se šibi pod cvetovi pelargonij. Namignili so nam, naj pohitimo, če jih želimo videti, saj lahko cvetovom lepoto vzamejo prve vročins...

Radovljica / petek, 5. avgust 2022 / 18:11

Spominsko srečanje na Vodiški planini

Radovljica – Ob 81. obletnici ustanovitve Cankarjevega bataljona leta 1941 na Jelovici bo v soboto, 6. avgusta, ob 11. uri spominsko srečanje pri Partizanskem domu na Vodiški planini. Tradicionalno...

Šport / petek, 5. avgust 2022 / 18:10

Skakalke in skakalci v Francijo

V francoski Courchevel je odpotovalo pet slovenskih skakalcev in štiri skakalke na čelu z zmagovalkama prvih dveh tekem Uršo Bogataj in Niko Križnar.