Očitna razlika v vožnji
Svetuje: Iztok Boltez, Vulkanizerstvo Boltez
Za zimske pnevmatike se uporabljajo materiali, od katerih se pričakuje boljši oprijem pri nižjih temperaturah. Teoretično naj bi bila kritična temperatura plus sedem stopinj Celzija in pri nižjih temperaturah je oprijem med cesto in zimsko pnevmatiko boljši na suhi, mokri ali zasneženi cesti. Zimske pnevmatike imajo dezen z lamelami in vsak rob lamele pripomore k boljšemu oprijemu na spolzkem cestišču in hkrati pomeni slabšo stabilnost pri vožnji skozi zavoje predvsem pri višjih hitrostih.
Celoletne pnevmatike pomenijo kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami, vendar se pri nas niso uveljavile. Razlog je delno tudi v tem, da je ponudba tovrstnih pnevmatik dokaj skromna.
Razlika med pravilno in neustrezno izbranimi pnevmatikami, glede na pogoje uporabe, je v oprijemu med vozilom in cestiščem in v stabilnosti oziroma legi vozila med vožnjo. Ustrezna se zdi primerjava z obutvijo - načeloma lahko s sandali gazimo po celem snegu ali s škornji za sneg hodimo pri veliki vročini, vendar najbolj udobno in zdravo to početje ni. Precej je v obeh primerih odvisno od časa in intenzivnosti početja. S počasno vožnjo in ob malo prevoženih kilometrih napačna izbira pnevmatik ni tako kritična kot ob agresivnejši vožnji z močnejšim avtomobilom in pri pogosti uporabi. Če pride do kritične situacije, na primer nepričakovane ovire tik pred vozilom, ki z neprilagojeno hitrostjo pelje skozi naselje, je kakovostna in pravilno izbrana pnevmatika lahko odločilna.
Pnevmatike skozi življenjsko dobo izgubljajo kakovost, vendar manj, kot je to pogosto predstavljeno. Slabo na pnevmatike vplivajo predvsem visoke temperature in ozon, mnogo manj pa pravilno skladiščenje v temnih in hladnih prostorih. Oprijem pnevmatik se opazno ne spremeni do četrtega leta starosti, proizvajalci pav svojih navodilih navajajo še bistveno daljše obdobje. Pnevmatike za razliko od mnogih drugih artiklov nimajo roka uporabnosti.
Pnevmatiko je brez večjih težav mogoče uničiti zelo hitro, načeloma pa je ob zmerni vožnji življenjska doba približno 40 tisoč kilometrov (manj za športne pnevmatike in več na primer za terenske ali tovorne pnevmatike). Proizvajalci nikoli ne govorijo o pričakovanem številu kilometrov z določeno pnevmatiko.
S stališča pogostih menjav pnevmatik na platišča ni razloga za dva kompleta koles, saj se ob pravilni menjavi pnevmatika ne poškoduje oziroma ne spreminja svojih lastnosti. Dva razloga sta bistvena za odločitev za nakup dodatnih platišč in vedno gre za pnevmatike večjih dimenzij. Načeloma imajo poleti boljši oprijem in predvsem boljšo stabilnost pri vožnji širše pnevmatike nižjih presekov (je pa vozilo zato toliko trše za vožnjo), pozimi pa naj bi bila širina za isto vozilo nekoliko ožja. Drugi razlog je finančni: za ceno 17", 18" ali 19" zimske pnevmatike običajno dobimo enakovredno pnevmatiko in platišče iz lahke litine dimenzije nižjega preseka.