Iz bitke v vojno
Slovenski avtomobilski trg letos se je v skladu s pričakovanji in napovedmi letos skrčil za dobro petino.
Znižanje prodajnih številk je posledica svetovne in (ali) predvsem domače gospodarske krize in s tem povezane finančne oslabljenosti prebivalstva. Tisti, ki se bolj podrobno ukvarjajo s prodajno in registracijsko statistiko, pravijo, da je slika še celo bolj črna, kot jo kažejo suhoparne številke, in da se je prodaja novih avtomobilov znižala celo za 35 do 40 odstotkov. Uvozniki in trgovci namreč pogosto nove avtomobile registrirajo in takoj spet odjavijo, tako da niti ne pritrdijo registrskih tablic, s tem umetno napihujejo prodajne številke in iste, še pred nekaj urami nove avtomobile lahko prodajo kot rabljene z nič prevoženimi kilometri.
Ampak vsaj za kupce je bolj pomembna cenovna plat takšnega početja. Slovenski avtomobilski uvozniki že dolgo bijejo cenovne bitke, ki so že pred časom prerasle v vojno. Zato ni presenetljivo, da kupcu ponudijo popust že, ko zaslišijo njegov glas v telefonski slušalki, ko pa se pojavi v avtosalonu, je njihova glavna naloga, da ga ne izpustijo brez odločitve. To seveda pomeni možnost nadaljnjih pogajanj za znižanje cene ali pa pridobitev brezplačne dodatne opreme.
Trenutno stanje na avtomobilskem trgu je tako, da so nakupi štirikolesnih novincev verjetno najbolj ugodni v zadnjih letih, seveda to velja predvsem za tiste, ki prodajalcem tudi po več mesecev stojijo na dvoriščih in jim predstavljajo precejšnjo finančno obremenitev. Toda, kot opozarjajo poznavalci, bo ugodnih nakupov, če izvzamemo božične in novoletne popuste, slej ko prej konec. Gospodarska kriza je namreč spremenila tudi proizvodno strategijo, zato so tovarne najprej počistile zaloge in nato spremenile proizvodni ritem tako, da je manj proizvodnje na zalogo in več po naročilu.
Spremenjene tržne razmere se seveda poznajo tudi pri rabljenih avtomobilih, katerih cene so se znižale za približno desetino, pri dražjih prestižnih avtomobilih tudi do tretjine. Tudi ko bo krize enkrat konec, jih bo težko dvigniti nazaj. Sicer pa tako ali tako nimamo steklene krogle, da bi videli, kaj se bo na slovenskem avtomobilskem trgu dogajalo prihodnje leto; če bo gospodarski voz še naprej drvel navzdol, bo v avtomobilski statistiki še več rdečih številk kot letos.