Nekateri bi imeli daljšega
Test: Nissan Qashqai in Qashqai+2 2.0 dCi 4WD Tekna Pack
Meje med posameznimi razredi se še naprej hitro brišejo in vse več je tistih, ki bi radi imeli vse lastnosti v samo enem avtomobilu. Mednje nedvomno sodita Nissanova »lahka« terenca Qashqai in njegov podaljšani brat Qashqai+2. Qashqai ni čisto pravi predstavnik avtomobilov spodnjega srednjega razreda, saj je karoserija predaleč od tal, prav tako se ga komaj uvrsti med našminkane terence, medtem ko oznaka +2 med drugim pomeni tudi zrelejši in bolj terenski videz. Za vstop v potniško kabino ni treba veliko truda, kajti sedeži so dovolj visoko, da ni treba upogibati hrbta in to je razveseljivo za tiste, ki imajo težave s križem. Notranjost je nekoliko temačna, čeprav so steklene površine velike, udobno se sedi predvsem spredaj, zadaj nekoliko slabše kot obeta zunanjost, prtljažnik je v sivem povprečju, dodatno si je mogoče pomagati s podiranjem zadnje klopi in potem gre vanj precej več prtljage. Dodatna dva sedeža, ki se domiselno zložita v dno prtljažnika Qashqaija+2, imata le omejeno uporabnost, kajti prostor za dodatna potnika je odmerjen precej skopo, primanjkljaj v prostorski v prtljažniku pa je pri prevozu sedmerice očiten.
Armaturna plošča je obakrat estetsko in ergonomsko prijazna, nekaj privajanja zahtevajo le rahlo razmetana stikala, pohvalo pa si zaslužijo stikala za upravljanje radijskega sprejemnika in tempomata na volanu. Pravzaprav notranjosti ni očitati kaj hujšega, nekoliko so se stilisti ušteli le z barvnimi kombinacijami plastike armaturne plošče in oblog vrat, ki nekako nočejo iti skupaj. Qashqai se lahko spopade tudi s slabimi cestami in lažjimi brezpotji, če motor poganja vsa štiri kolesa. 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik suvereno opravlja svoje delo, čeprav je pri višjih vrtljajih nekoliko glasen in kljub temu, da povprečna poraba krepko presega tovarniške zaveze. Več racionalnosti, tudi cenenosti je videti za volanom, kjer plastično monotonijo razbijajo vložki z videzom aluminija. Sicer pa si je tudi v ta avtomobil mogoče naložiti celo vrsto dodatkov, od brezžičnega komunikacijskega sistema do navigacije.
Kaj je torej skupno obema avtomobiloma? Predvsem to, da se tisti, ki sedijo za volanom, le redko odločijo za makadam, blato in brezpotja, večino voženj pa opravijo na gladkem asfaltu. Od tod naprej sta si brata Qashqai precej različna, recimo, da daljši od njiju kaže več smisla za družinsko uporabo, a tudi tistim, ki jim je vseeno, če imajo krajšega, ne bo prav hudo.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,315 (4,525), š. 1,780, v. 1,615 (1,645), medosje 2,630 (2,765) m
Prostornina prtljažnika: 410/860
Teža (prazno v./ dovoljena): 1582/2085 (1608/2320) kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 2000
Najvišja hitrost: 190 (189) km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,9 (11,3) s
Poraba goriva po EU norm.: 8,7/ 5,9/ 6,9 (8,0/ 5,9/ 7,0) l/100 km
Emisija CO2 g/km: 184 (188) - Euro IV
Maloprodajna cena: 28.310 (29.410) EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana