Gradbeno dovoljenje za asfaltno vzletno pristajalno stezo v Lescah
Gradbeno dovoljenje (351-317/2008-115; 25.8.2009 - GD) je javna listina, prišla je do mene. Berem in razmišljam.Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je bilo s strani posameznikov (LDS-a in letalskega lobija) prisiljeno v polvkopano (drago) avtocesto. Po sporazumu je DARS občini nakazal 2,41 milijona evrov (občina je zahtevala 3,21) le na podlagi idejne zasnove asfaltne, torej ne zamika travne steze. S strani občine najeti projektanti in pravniki so vedno 'za biznis', proračun in okolje jim nista mar. Upravna enota (UE), kot da izvršuje zakon v škodo šibkejših. Medijci si po vožnji nad 'okolšno s podobo raja' v nič ne upajo ugrizniti. In to naj bi bila svobodna, tržna in pravna država, ki ima v EU najbolj obdavčeno delo? Stvarnost, ki občanom jemlje voljo do vključevanja, konsenza, ki je za razvoj (tudi) občine nujen.
GD, podrobno na 3. str.: »z izgradnjo steze se ukine modelarska dejavnost, steza se poruši, izgradnja nove ni predmet postopka, ob voznih VP stezah je pred izdajo uporabnega dovoljenja treba zagotoviti 'strip', ki zagotavlja varnost letal tudi v primeru zdrsa, ureditev osnovne steze ni predmet tega postopka, ustrezna označitev ovir in odstranitev nekaterih (hiša Vovkovih; op. JU) ni predmet tega postopka«.
Bo po rušenju te steze sploh kaj ostalo od ALC, tako opevane zibelke tehnične kulture? Je katera od osnovnih šol tam sploh kdaj imela tehnični (športni) dan?
Območje ALC ima v prostorskih dokumentih zarisane meje. Občina je bila dolžna narediti podrobni načrt, ki pa ga ni le zato, ker bi dal sliko kakšno (športno) letališče to okolje prenese. Župan (g. J. Stušek - ZSMS, ZKS, ZLSD, SD, sedaj LDS) in 'lena' koalicija 14 svetnikov (LDS, SD, SMS, SNS, Zares, SŽS in Podjetniška lista) načrta, ki ga je na predlanski izredni seji občinskega sveta predlagala opozicija (e-KOLO, Lista mladih za Radovljico, SDS in NSi), niti na glasovanje ni dal! Demokracija?!
Javnost pričakuje, da bi vsaj kateri od (gorenjskih) medijev gradbeno dovoljenje predstavil. Z njim ni bil dan začetek nečesa prelomnega na prostoru 'krega', ki ga upravljajo 'demokratično' nastavljeni direktorji, potrjeni s 'patentirano' koalicijo.
Kako torej razumeti izdajo gradb. dovoljenja tik pred zaključkom sezone in menjavo DARS-ove uprave? Je to zato, da DARS takoj ne terja 2,4 milijona (ob skoraj nič narejenem je ostalo le še 1,81 milijona) EUR? Kot vse kaže, je bilo dovoljenje za prvo fazo izdano opiraje se na zavajajočo dokumentacijo. Občini naj bi dovolili zgraditi novo stezo, obodnega pasu, ki ji da uporabno vrednost, pa ne, ker da bo to v drugi fazi!? Zavajanje javnosti in izigravanje lastnikov zemljišč oboda (stripa), saj občina točno ve, da ne bodo stranke v pridobitvi uporabnega dovoljenja. Direktorat za letalstvo MzP je občini izdal pozitivno mnenje za stezo s stripom vred! Hkrati pa za tako resen projekt gospodarske javne infrastrukture spregledal - enako kot tudi inšpekcija ministrstva za finance, da občinski svet nikoli ni obravnaval investicijskega projekta (ZJF, 22. čl.) in s tem potrdil ekonomske upravičenosti. Dovoljenje je sporno še zaradi špekulacije občine na škodo občanov, zato je pritožba Društva proti širitvi hrupa in letališča Lesce (gotovo še koga) gotovo upravičena. In dokaz več, da javno dobro v občini branijo le še številne civilne iniciative in Lista modrega sožitja e-KOLO http://www.e-kolo.si/, kot kaže edina znanilka demokracije v Radovljici.
Janez Urbanc,
Begunje na Gorenjskem